Hallo dames, Ik vraag me iets af. Mijn moeder is twee weken terug het dinsdags in de supermarkt niet lekker geworden en een dag later is ze opgenomen op de hartbewaking. Ze zijn erachter gekomen dat ze een slip in de aorta mist. Je hebt er daar 3 van en zij dus maar 2 waardoor er bloed terugstroomt. Waarschijnlijk heeft ze dit haar hele leven al want het kan toch niet dat zoiets ineens verdwijnt Ze moet nu waarschijnlijk in leiden worden geopereerd, maar dat ligt aan haar conditie, want ze is copdpatiënt..maar goed..het zou bij haar dan gaan om een aangeboren hartafwijking...zou ik me dan ook maar laten controleren of is het raar als ik nu aan mijn huisarts vraag om te controleren of mijn hart wel oke is..
Vaak wordt het zelfs door artsen geadviseerd om de kinderen van degene die zoiets heeft zich te laten controleren. Ik vind het helemaal geen vreemde vraag voor je ha. Sterkte met je moeder, hopelijk gaat het snel beter!
Je kan dit zeker bespreken met je huisarts. Wat je ook kan doen is aan de behandelend cardioloog van je moeder vragen of hij/zij reden ziet om jou hart/aorta etc. na te kijken. Heel veel sterkte en beterschap voor je moeder!
bedankt voor de sterktewensen Ja ik ga maandag soieso even bellen met de behandelend cardioloog van mijn moeder. Mijn moeder is erg slecht in dingen uitleggen en had zelf ook niet heel veel van het gesprek meegekregen, omdat ze geschrokken was. Gelukkig vond ze het goed als ik zelf even ging bellen om alles helder te krijgen. Dan kan ik gelijk vragen hoe hij erover denkt! Door dit zat ik me net wel te bedenken hoe spannend het vroeger allemaal was om een baby te krijgen..ik bedoel..wij hebben de 20 weken echo waar alles nagekeken wordt..nu is bijvoorbeeld een hartafwijking vaak dan al te zien...
Kan me voorstellen dat ea. ms. ook een beetje langs je moeder heen gaat wat er verteld wordt. Het is ook niet niks natuurlijk. Hopelijk is ze sterk genoeg om haar gauw weer in optimale conditie te krijgen zodat ze 'fit' de operatie in gaat.... Ik zou ook een gesprek aanvragen met de cardioloog. Schrijf al je vragen die je hebt vandaag en morgen op een briefje. Zo loop je het minste risico dingen te vergeten, door alle stress. Nogmaals sterkte en beterschap!
wat schrikken zeg heel veel sterkte en van harte beterschap voor je moeder! Als ik jouw was zou ik dat idd met de behandelend cardioloog overleggen! heel veel sterkte nogmaals!
Als het een aangeboren hartafwijking is, dan hoef jij je niet te laen controleren. Een aangeboren afwijking is zeg maar een bouwfout. Niet erfelijk dus. Als je je er niet goed bij voelt, dan zou ik me wel laten controleren. Het is toch belangrijk dat je niet in de stress zit.
aangeboren kan ook erfelijk zijn. Foutjes in DNA kunnen ook doorgegeven worden Mij lijkt het verstandigst om behandelende cardioloog te vragen wat hij verstandig vindt!
Die afwijking heb ik toevallig ook! Sinds vorig jaar erachter gekomen.. Bicuspide aortaklep noemen ze het. Volgens mijn cardioloog kan het geen enkel kwaad en kan je er 100 mee worden. Wellicht een klepvervanging over 30 jaar pas maar dat is zo'n kleine ingreep. Tis een zeldzame afwijking dat normaliter geen kwaad kan iig... Maar sowieso blijf ik altijd wel scherp, vind het maar eng en vooral nu ik dit lees, brr.
O..goed dat ik nu de naam ervan weet...kan ik even kijken!! Hopelijk is het dat ook echt want mijn moeder vertelde het namelijk als volgt: Ik mis een hartklep....(ik schrok me meteen kapot!) dus ik zeg ooo heb je dan 3 in plaats van 4..nee zei ze...waar jij er 3 van hebt heb ik er 2 van...na het gesprek meteen gaan kijken en toen kwam ik uit op de slips in de aorta....maar weet dat natuurlijk nog niet helemaal zeker. Morgen bellen met haar cardioloog en dan weet ik meer.. Ik heb zelf vaak een superhoge hartslag en ook vaker hartkloppingen of dat ik ineens 1 superharde "bonk" voel en daarna gaat die weer rustig verder kloppen.En als ik ook maar iets heb gedaan..bijvoorbeeld opstaan..het simpelste van het simpelste dus heb ik meteen een hartslag alsof ik flink gesport heb. Ik deed dat altijd af als geen conditie hebben en stressen, maarja nu twijfel ik een beetje. Toch twijfelde ik of ik naar mijn huisarts ermee kon, wil namelijk niet overkomen als een hypochonder of hoe je dat noemt