En ik word er gek van! Baby dochter is 3 maanden (een week te laat geboren). Sinds twee weken slaapt ze steeds slechter en slechter overdag. Vandaag heeft ze tot nu toe een half uur geslapen. Ze is wel moe! Maar zodra we naar boven gaan en het duidelijk wordt dat het slaaptijd is, begint ze keihard te huilen en niets dat dan helpt. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik raak steeds meer gefrustreerd en maak me zorgen of ze nog wel goed groeit zo...
Goh wat lastig, en wat zwaar en vermoeiend voor je. Mijn kinderen sliepen ook slecht, wat ik deed was echt wakkertijden per leeftijd aanhouden, en een ritme aanhouden ( volgorde met acties bv: slapen, wakker, voeding, samen spelen, luier, alleen spelen, slapen) Met 3 maanden kan een baby ongeveer, 1,5u wakker zijn. Dus na een uur tot 1,5 uur wakker zijn, is het tijd voor slapen. Bij mij is dat meestal aan de borst/ of draagdoek wandelwagen. Eerst is het misschien lastig haar inslaap te krijgen maar slaap doet slapen. Bij wakker worden ritme aanhouden, voeding natuurlijk op verzoek of indien gewenst. Mijn kinderen gingen beter slapen als ik me hier aan hield. Wel heb ik ook medisch gekeken. Kinderen hadden naast slecht slapen andere klachten. Zoon had wevel scheef, dochter en jongste zoon reflux en melkallergie. Sterkte, je bent niet alleen en zoek hulp indien nodig!
Hier begon het drama ook rond de 12wk met slapen. Ze zitten dan ook in een ontwikkelingsfase, hier werd het na een week of 6 beter. Op het moment dat ik het echt écht niet meer trok draaide het weer om.
Hier is mijn zoon ook sinds 13wk (nu 22) slechter gaan slapen, vooral snachts maar ook vaak dat ie om 15u pas 1 dutje van 40min heeft gedaan en dan nog 1 kleintje rond 16u.. ik houd wel ritme en regelmaat aan/wakkertijden, en meestal toch maar gewoon laten huilen (dan weet ik wel dat het geen honger, luier of pijn ofzo is) en valt ie wel na 15 max 20min in slaap. Hij plakt er helaas nog zelden een 2e cyclus aan vast.. gedoe
Dit had mijn dochter van 3 maanden ook. Die sliep overdag alleen maar slaapjes van een half uur. Rond die leeftijd gaan ze anders slapen en moeten ze leren slaapcyclussen aan elkaar te knopen. Dat duurt even voordat ze dat geleerd hebben. Ook zelfstandig leren slapen moeten baby’s leren. Bij de een is dat makkelijker dan bij de ander. Ik zou echt een vast schema aanhouden en rust en regelmaat, en medisch alles laten uitsluiten. Bij mijn dochter werkte dit wel goed.
Mijn jongste sliep tot ruim 2 maanden alleen in de draagzak. Het was niet anders, ik liep dus geregeld met haar rond zodat ze in slaap viel. Het in bed slapen overdag kwam later pas eigenlijk.
Hier was het 2x medisch, jongste dochter en zoon koemelkallergie + reflux. Dochter ging goed slapen toen ze goede voeding en medicatie had. Zoon ging pas goed slapen met goede voeding, en slaaptraining van het consultatiebureau. Na een week slaaptraining sliep hij goed zijn slaapjes ( 10 maanden was hij toen ) Het kwam er op neer dat we ons aan een strak ritme moesten houden en als hij huilde hem er niet uit te halen. Nu is het natuurlijk wel een verschil 10 maanden en 3.5 mnd. Een baby van 3 maanden zou ik nog niet laten huilen. Maar misachien dat een strak schema help en medisch uitsluiten.
Cb heeft hier ook meegedacht maar geven wel aan max 20min huilen...daar gaat ie altijd overheen dus dan haal ik m er dan toch maar uit en plakt ie dus zeldem 2 slaapjes aan elkaar vast