Jeetje dat jullie zoveel kunnen sparen :O wij hebben niet veel meer.... hopen met het nieuwe werk van mijn vriend straks weer wat meer te kunnen sparen.. En ik zit nog steeds in een letselschade zaak die afgehandeld moet worden, dat bedrag gaat er dan ook heen maar anders hebben we niet echt de mogelijkheid te sparen hoor!
Als je met 2 bent is de grens 42.000,- als ik het goed heb. Hier zitten wij zeker wel onder haha Voor zoontje sparen we wel elke maand. Voor onszelf op het moment even niet
Als ik die link die ik las in dit topic lees vind het nibud een televisie een noodzakelijk apparaat. Ik vind het een luxe. (En ja ik zou moeilijk zonder kunnen maar noodzakelijk is het niet natuurlijk)Ze gaan echt uit van dure en vooral nieuwe dingen. Beetje simpel gedacht. Vooral omdat mensen er ook echt van uitgaan. Begrijp me niet verkeerd dat sparen heel goed is hoor.
Ik snap het heel goed! Vang maar eens een maand of 3 bijvoorbeeld 50% inkomensverlies op... Je vaste lasten lopen gewoon door. In een topic van je heb je je vaste lasten aangegeven. Als één inkomen wegvalt, hoe lang red je het dan nog met 3500? Juist, daarom
Meer dan de meeste bedragen die ik hier langs zie komen ( m.u.v. de 6 nullen), maar niet genoeg om te kunnen rentenieren helaas...
Op dit moment 350 euro haha.. tsja, ik volg nog een fulltime opleiding. Deze maand zouden we eigenlijk zo'n 200 euro sparen, maar we hebben de keuken verbouwd en koste meer dan gedacht hihi Volgende maand kunnen we gelukkig zeker 200 euro sparen, en de maand daarop ook. Nu ik zomervakantie heb werk ik 4 dagen, daarvan komt er in augustus ook nog minimaal 600 euro bij. Dan zal het op 1350 liggen, dan krijg ik nog eens 100 euro van iemand waaraan ik het geleend heb. 1450 dus.. En dat is bijna allemaal weer op als we op vakantie zijn geweest Dan komt ook nog eens mijn boekengeld van 500 euro om de hoek kijken, en mijn schoolgeld van 1045 euro.. Dit allemaal in termijnen, dus dat word straks weer een aantal maanden niet / minder sparen. Ik hoop dat ik over een aantal jaar ook kan zeggen dat er iets op mijn bankrekening staat met zeker zes nullen...
5000. Voor ons doen niet zoveel maar hebben net de dure vakantie betaald en mijn man heeft zijn jongensdroom uit laten gaan...
Ja ik las het. Maar ik vind het wel een mega bedrag op je spaarrekening Dat hadden wij voor we het huis uit gingen en ons eerste huis kochten. Daarna kom je nooit weer aan dit bedrag, gezien je vaste lasten etc. Dan moet je wel een top baan hebben! Wij spaar rond de 600 per maand en vind dat prima. En ja dat lukt ook niet altijd omdat wij ook iets leuks willen kunnen doen en niet alleen maar willen denken aan sparen. Nu hebben wij beiden een baan en Dus veel zorgen hoeven wij ons niet te maken. De kans is ook erg klein dat we die kwijt raken dus dat scheelt weer kopzorgen
Drie euro .. Bij mijn kinderen staat er dan wel een groot bedrag op.. Maar daar komen we ook tot hun 18 (hopelijk) niet aan!
0.0 euro voor ons zelf.. Ooit wel een poging gedaan, maar het gaat altijd op, maakt trouwens niet uit of we 500 meer of minder hebben per maand.. We gaan wel sparen voor onze dochter. Vanaf haar geboorte gaat er 15 euro per maand naar haar rekening en dan hoop ik toch wel ruim 3000 voor haar te sparen voor als ze ooit uit huis gaat..
Ik heb het bij lange na niet hoor... Maar ik vind het niet zo gek. Wij sparen igg wel door totdat we minstens 30k hebben voordat we een huis gaan kopen. Vind een hoop spaargeld op de rekening logischer dan bv een hypotheek van 2 ton.
Nou dan red ik het niet met 3500 euro hoor.. ja net een maand hahah... Hier sparen wij niet... alles gaat op, echter hebben wij elke maand echt wel een buffer hoor.. wat er op de spaarrekening staat is elk jaar 'helaas' voor de belastingdienst (zijn beide zzp'er)...maar als ik iets echt nodig heb of weet ik veel pak ik het dus echt wel daar van af... zo ook de vakanties etc etc.. ik ga niet op een houtje zitten bijten.. En het nibud is niet wijs...
Is niet waar hoor... Je mag volgens mij als getrouwd stel iets van 48000 euro hebben op je rekeningen.. en dat is incl. kinderen inderdaad...