Gewoon nieuwsgierig....(avondeten)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kitty07, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Lees toch ook wel veel herkenning?! En als ie het er goed op doet prima toch zo :)

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Jawel, ook veel herkenning hoor! :)
    Bijna alle kindjes die de ene keer wel veel eten en de andere keer bijna niets qua avondeten dus dat is wel fijn om te lezen dat dat schijnbaar normaal is voor de leeftijd.

Maar ik heb vooral het idee dat mijn zoontje bv. minder brood eet (meestal maar 2 sneetjes per dag) en desondanks ook nog vrij weinig avondeten.
    Sommige kindjes las ik eten 's ochtends 2 sneetjes en in de middag ook nog 2-3....dat zou mijn zoontje echt nooit opkrijgen.

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Als 2jarige at hij alles en veel, sinds een paar weken steeds minder. S ochtend 1 boterham, s middags 1,5-2. Tussendoor fruit/komkommer/paprika en soms een koekje of wat chippies (in het weekend). S avonds eet hij zijn borden niet meer leeg maar hij eet wel van alles wat. Ik maak me er niet zo druk om zolang hij goed groenten en fruit eet. Laatst had hij weer een schransfase, dan eet hij 6 boterhammen en twee borden avondeten en is het nog niet genoeg. Ik ga er vanuit dat mijn kind zelf aangeeft hoeveel het nodig heeft. Dat is tot nu toe zo geweest en hij groeit goed dus daar vertrouw ik dan maar op,

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Bord vol :D Heb een enorm goede eter. Hij eet zeker een bord van 200 gram eten totaal (100 gram groente, 50 gram aardappels en 50 gram vlees/vis of vleesvervanger) Als hij nog meer honger heeft krijgt hij extra groente. En altijd een toetje. Overdag eet hij vier boterhammen en tussendoor in de ochtend fruit en 's middags rijstewafel of een koekje of rozijntjes of zoiets. Ik vind het wel fijn zo'n goede eter :D

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier een super kleine eter
    Smorgens halve boterham
    tussen door koekje
    smiddags halve tot hele boterham
    fruit
    savonds een paar hapjes, soms een half potje (ter vergelijking)

Hij is 12 kilo en 92 cm schat ik

6. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier hadden we een hele goede flinke eter, een heel vol bord macaroni of wat dan ook, alles ging naar binnen, en t liefst nog meer.
    Sinds ze nu al een lange tijd in haar puberteit zit, eet ze zoveel minder.. We mogen haar ook echt niet voeren ''nee''... (macaroni eet ze nog wel helemaal op haha)
    maar ook heel veel groentes eet ze niet (meer) op.. ze wil liever koek ;)

Maar zelfs patatjes blijven soms liggen!! Nou dat gebeurde echt nooit, die waren anders zo verdwenen haha.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier wordt ook heel wisselend gegeten.

Soms nog niet eens 1 hapje, soms een paar happen, soms bordje leeg, en soms wil hij nog een keer opscheppen. Tja, hoort erbij zal nog wel een tijd zo blijven. Paar dingen eet hij altijd (worteltjes), sommige dingen nooit (rode kool) en andere dingen soms wel soms niet.

Overdag in de ochtend vaak 1 bord pap, soms 1,5 bord. Of 1/2 boterhammen of broodjes. In de middag ook 1 tot 2 boterhammen. Tussendoor fruit (dat eet hij ook erg wisselend, maar wel minimaal 1 banaan per dag) en een koekje/snoepje.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste (bijna 4) eet niet veel. 's ochtends 1 boterham, 's middags weer een. Tussendoor 1 keer fruit en 1 keer een koekje. Avondeten een peuterbordje (zo'n diep bordje), meer krijg ik er niet in of het moeten frietjes zijn oid. Ze heeft altijd heel veel te vertellen en haar bord krijgt maar weinig aandacht ;). Ik merk wel dat ze de laatste maanden meer begint te eten en ook meer vraagt om nog een cracker na het brood ofzo. Ze moeten van mij alles proeven maar als ze daarna niet meer hoeven: ook prima. Dat is het probleem op zich ook niet, zeker de oudste lust heel veel maar ze eet qua hoeveelheid niet veel. Ze is 100 cm en 13,5 kilo.

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hier an sich ook een goede eter althans als ik het zo hier mag lezen. Ik dacht dat hij altijd te weinig binnen kreeg

Hij eet 4 boterhammen op een dag, geen fruit maar wel knijpfruit en vers fruit in zijn ranja. 3 tussendoortjes en avondeten. Hij lust alleen maar boontje,witlof met ham en kaas, doperwten, broccoli, bruine bonen, witte bonen in tomatensaus en vlees alles. Aardappelen de ene keer wel en de andere keer niet....

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hoeft toch ook niet, die verschillen hou je toch. Hier ook meestal 'maar' twee broodjes op een dag, wil er wel vaak iets van een kiwi achteraan en soms eet ie twee cracottes ipv een broodje, en ondanks 'maar' twee broodjes en het wisselende avondeten is het een flink mannetje van zo'n 98 cm en 16 kilo :)

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter had áltijd honger, als peuter zeurde ze er de héle dag om, ik werd er gek van! Ze kon zichzelf ook niet zo goed vermaken, vroeg veel aandacht. Als ze eten had, was t wel ff ok. En zij was altijd best wel stevig, dus ik was (en ben) best wel streng met voeding en eetmomenten. Maar we leefden echt van eetmoment tot eetmoment.
    Echt, ik wilde toen heel graag dat ze eens niet zoveel zou (willen) eten!!

Nu als kleuter kan ze zich gelukkig beter vermaken en zeurt niet meer zoveel om eten. Ze eet ook iets minder en is een stuk slanker.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter (bijna 2) kan heel goed eten. Gelukkig maar, want reserves heeft ze niet echt en toen ze dus goed ziek was (waterpokken, oorontsteking) in de winter werd ze wel erg magertjes... als ze zich goed voelt eet ze goed, bij het ontbijt een bordje pap (gaat altijd op), op de creche krijgt ze tussen de middag warm eten, gaat ook altijd op, als tussendoortje fruit (daar kan ze van blijven eten), en dan als avondeten nog een keer warm.

Als ze thuis is, eten we als lunch brood en dan eet ze ook twee broodjes op, met een gebakken eitje of roomkaas of iets dergelijks. Tussendoor vaak snoeptomaatjes of komkommer. En Griekse yoghurt, daar is ze ook dolop.

13. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poeh, wat eten jullie kindjes allemaal 'goed'!

Wij zitten nu in de 9e week dat mijn zoontje geen hap warm eten naar binnen krijgt. Hij wil het gewoon niet. Al vanalles geprobeerd, hij wil het niet. Ok, dan niet, geen drama van maken. Hij gaat vast vanzelf weer eten.

Patat en pannenkoeken gaan er uiteraard wel altijd in...

Brood en fruit eet ie gelukkig wel. 's Morgens 1 broodje, 's middags ook, soms met een cracker of beschuitje erbij.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Eigenlijk heeft ze hier altijd best goed gegeten :)

Maar sinds ze last heeft van de amandelen (in haar keel zo groot als een pruim, letterlijk:() stukken minder. Ze krijgt sommige dingen gewoon niet meer weg, en met een continu verstopte neus smaakt het ook niet lekker denk ik.
    We zijn voornamelijk veel soep, yoghurt, brood zonder korsten en zacht fruit/groente aan het geven.
    Over een paar weken wordt ze gelukkig geholpen en hopelijk heb ik dan mn goede etertje weer terug :)

15. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ja het is zeker fijn, hij vindt groenten ook heel lekker. :( Heeft hij niet van zijn moeder hoor:p al hoewel de laatste tijd gaat het beter. (Bij mijn dan he:cool:)
    Hij heeft ook zijn momenten dat het niet zo lekker gaat en dan wordt hij meestal ziek-ig en dat is nog al regelmatig.
    Als hij niet wilt dan ook niet hoor. Ik denk altijd maar zo kindjes regelen zelf vaak wel dat ze niets tekort komen of ze moeten heeel ziek zijn. :)

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier is het afhankelijk van wat we eten.. Eten we iets wat ze graag lust als bijv bloemkool gaat het bordje leeg.. Eten we iets minder lekkers volgens haar dan eet ze ook een stuk minder.. Maak me er verder geen zorgen om.. Ze zal opnemen wat ze nodig heeft :)

17. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier lijkt het weer wat beter te gaan.
    Gelukkig is ze wel gek op brood en op fruit.
    En veel gaat er 9 van de 10 keer ook wel in.

En pasta is zeker een grote hit. Zeker als ik de groente met de staafmixer behandel. ;)
    Spinazie gaat gewoon op. Moet daar gewoon extra voor maken.

18. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter is nu 22 maanden en na 'altijd' goed gegeten te hebben, is ze gestopt me avondeten... Alles wat gezond is is standaard 'sies mama, die niet!'
    Overdag eet ze normaal, een boterham 's ochtend en een ' s middags. Fruit houdt ze gelukkig heel erg van en cherrytomaatjes zijn een feestje. Maar ik heb me voorgenomen nooit de strijd aan te gaan wat betreft eten, ze overleefd het wel :)

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier soms ook goed en soms helemaal niet goed.

Wat wel helpt us duidelijk af te spreken dat ze bijvoorbeeld nog 2 hapjes moet nemen, zo heeft ze overzicht en eet ze die wel op.

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier een zoon van 4,5jaar. Die eet heel matig.
    liever geen brood (wel crackers of beschuit of muesli).
    S avonds ook heel matig, afhankelijk van wat we eten.
    van zn tweede tot zn 4de at hij nagenoeg geen avondeten.
    nu is dat gelukkig wel beter.

Beide dochters van 2.5jaar eten alles wat los en vast zit. Die eten papa er uit bij het avond eten.
    overdag eten ze ook flink, en ze willen ook alles wel.proeven.

alle 3 eten ze graag broccoli, boontjes en bloemkool. Dus dat is wel fijn!
    Fruit is sowieso geen probleem.

Deel Deze Pagina