Als je het zelf voor het zeggen had hoe hadden je kinderen dan geheten ? Faye: Jaylinn of Juul,Daelinn. Mailo: Jayden maar dat is gelukkig toch zn 2 de naam .
Nog weinig ervaring mee omdat ik nog geen moeder ben, maar als ik het helemaal zelf mocht bedenken zonder m'n vriend's inbreng zou ik een eerste kind zo noemen: Meisje: Johanna Helena Catharina , roepnaam Anna Jongen: Thomas Adrian Lennart, roepnaam Tom.
Mijn dochter had dan zeker Sifra Jedidja geheten! Vind ik nog steeds een super mooie naam, maar man helaas niet... Voor een jongen wilde ik graag Jefta Elias, maar ook dat vond man niets..
Neehoor, gewoon samen besloten dat dat 'de' namen waren. Niemand heeft hoeven inleveren of iets.. Gewoon geheel samen besloten
Heel mooi! (ook christelijk??) Jedidja wil ik misschien ook gebruiken als 2e naam. Ik vind de naam Simon heel mooi, man niet.. Voor een meisje Jael, die vind hij gelukkig wel mooi
Onze kinderen hadden gewoon hun namen gehad, maar als zoon een dochter was geweest dan had ik gekozen voor Juliëtte. Helaas een naam die manlief helemaal niets vindt en er dus niet door heen gekomen zou zijn.
Zoals hij nu heet, Jonah. Ik heb geen man dus kon kiezen wat ik wilde zonder rekening te moeten houden met een partner...
Dan zou mn zoontje wel anders heten nu. Maar dat komt vooral doordat mn man van buitenlandse afkomst is en dat onze keuze wel beinvloed heeft. Als dat niet zo was, was ik nooit op deze naam gekomen. Maar ik ben er alsnog wel blij mee hoor!
meisje; Bodil, vond mijn man niks. Of Juul (uigesproken als sjuul), maar vond ie ook niks. jongen; zoals hij heet (Rune)
Geen partner dus kon helemaal alleen beslissen! Een voordeel van alleenstaand moeder zijn ANTHONY (engels uitgesproken)
Klopt! Simon vind ik inderdaad ook erg mooi, maar daar kennen we er hier al 3 van. Waarschijnlijk gebruiken we Jedidja wel als tweede (of derde) naam als er nog een meisje komt, want de betekenis vind ik echt prachtig! Helaas houdt man helemaal niet zo van bijbelse namen (kreeg gister nog de reactie 'We wonen niet in Israël'!), dus onze dochter heeft geen bijbelse naam. Tenminste.. wel afgeleidt van, maar dat is meer toeval!
hier net zo als ik niet achter de naamkeuze stond hadden ze nooit zo genoemen, dus ik had het ook voor het zeggen net zoals mijn man!
Wij hebben 1 zoontje en die heet zoals ik gekozen zou hebben! De tweede moeten we nog hard op zoek naar een naam die we beiden mooi vinden.. Of mijn man moeten kunnen wennen aan 'mijn' naam..!