Gewoon nieuwsgierig, wat/hoeveel eet jou 3,5 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door brabbel1988, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja 1 slavink, of een half gehaktballetjes makkelijk. :)
    Kip en vis een stuk minder.

Maar niet om mezelf te verdedigen, en ZEKER niet lullig bedoeld naar jou, gewoon even algemeen, maar ik heb liever dat hij vlees teveel eet, dan brood/fruit of groente te weinig, daar zou ik me meer zorgen over maken, dan over die 3 keer per week dat hij te veel vlees eet.....

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat is misschien ook een verschil in perceptie e.d. Wij eten bijv zelf niet eens 3x per week zo'n grote hoeveelheid vlees. Omdat wij het niet vinden passen in een gezond eetpatroon voor ons en onze kinderen. Want 1 of zelfs 1,5e slavink daar is echt niets gezonds aan.. Ook niet lullig naar jou bedoelt hoor brabbel. Echt niet! Maar wij zouden het als volwassene nog niet eens eten in die hoeveelheid haha :D

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze zoon is problematisch qua eten. Hij is uitgebreid binnenstebuiten gekeerd door kinder arts en diëtiste omdat hij geen groenten, vlees en bijna geen fruit eet. Heeft met iets in z'n mond te maken, hij kan die textuur of smaak niet verdragen. Doet t gewoon niet. Maar heeft geen tekorten dus we maken er geen strijd van ☺️ Ik vind het ook jammer dat hij niet normaal eet...

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Brabbel1988, en als je zijn rietjesbeker nou niet voldoet? Dan kan hij wel gewoon een paar keer melk krijgen, maar niet meteen op 300ml zitten. Of een normaal bekertje geven ipv een rietjesbeker, drinkt ook nog eens minder snel (hier tenminste wel - dan met een los rietje dan, rietjesbeker hebben we hier niet meer), drinkt hij misschien ook als vanzelf iets minder melk.

De jongste hier eet in verhouding ook veel vlees als ze de kans krijgt. Wij bepalen daarom wat er op haar bord komt. Als ze veel vlees eet eet ze verder helemaal niets meer (waarom zou ze ook, dan zit ze al vol) en ik vind het ook gewoon niet nodig. Maar bv. met een barbecue dan eet ze soms als een volwassene vlees. Doordeweeks krijgt ze, als ze vlees eten, bv. een halve hamburger ofzo.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje hier is net als z'n vader een echte vleeseter. Draai een klein balletje voor 'm, van een rookworst krijgt ie een paar plakjes van mij maar met bbq-en eet ie zo een bbq worst en een hamburger op. Maar we eten eigenlijk vaker dingen waar vlees doorheen zit, vooral gehakt en kip, dan een los stuk vlees...

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    De oudste van 3,5 jaar:

Vrije dagen: vaak wat later en uitgebreid ontbijt, met havermout van 100-150 ml melk en appel of rood fruit, of een half tot een heel afbakbroodje, of muesli met melk. Op werkdagen 1 boterham met chocopasta of pindakaas. Drinkt er een half bekertje melk bij.
    Op vrije dagen tussendoor soms wat fruit, soms niks. Bij de gastouder een bakje gemengd fruit met water.
    Lunch bij de gastouder 2 boterhammen met melk, thuis wisselend, bijvoorbeeld een tosti met kaas en tomaat of brie met nootjes, soms soep, soms gewoon boterhammen, op zaterdag na t boodschappen doen vaak een croissantje.
    S middags bij de gastouder krijgen ze rond 16.00 een lichte maaltijd, vaak een soepje of wat macaroni oid. Als ze thuis zijn wisselt het, bv wat fruit, een rijstwafel of wat gedroogd fruit met rauwe nootjes.
    Avondeten eet ze meestal goed, tenzij ze nog vol zit van bij de gastouder. Vaak zit ze te tutten tot wij bijna klaar zijn en eet dan in een keer haar bord (formaat ontbijtbord) leeg. Na het eten doen we soms nog yoghurt of kwark of fruit als toetje.

Koek en chocola (anders dan chocopasta) zijn vooral voor bij bezoek of een dagje uit.

Deel Deze Pagina