We hebben een dochter Lieke. We zijn op zoek naar een meisjesnaam. Wat vinden jullie van: Lieke & Rosan Lieke & Sofie Lieke & Vera We weten trouwens niet of het nu weer een meisje gaat worden, maar over de jongensnaam zijn we het eens.
Sofie en Vera allebei erg leuk, kan niet zo goed kiezen Sofie wat zoeter en meer voorkomend, makkelijk verkeerd te schrijven door buitenstaanders (ph ipv f), maar wel erg vrolijk en fris. Vera wat klassieker en origineler, duidelijk te schrijven maar wat minder 'speels' in klank, wat harder. Rosan vind ik niet mooi, te plat, niet zo'n fijne associatie mee. Roos of Rosa zou ik wel heel mooi vinden trouwens Leuker dan Sofie of Vera ook.
Ik zou voor een naam gaan met één lettergreep; dat staat wat krachtiger. Althans, in mijn beleving. De 100 leukste originele meisjesnamen met 1 lettergreep - Babyblog
Lieke en Rosan vind ik de leukste combinatie. Sofie de mooiste naam. Wat vind je van? Lieke en Sanne Lieke en Jente Lieke en Yara Lieke en Erin Lieke en Elin Lieke en Ise Lieke en Zoë Lieke en Demi Lieke en Anouk Lieke en Julia Lieke en Jule Lieke en Nora
Vind Lieke en Vera het lekkerst klinken samen! En Vera ook een mooie naam. Vind Sofie ook ook mooi (maar dan Sophie) en Rosan vind ik niks.
Vind alle drie de namen net niet. Als ik moet kiezen zou ik voor Sophie gaan. Lieke en... Roos Floor Julie/Jolie Nora Sara
Lieke & Vera zou ik dan kiezen.... andere ideetjes: -Janne -Bente -Merel -Hilde -Amber -Mare -Silje/Silke -Flore
Lieke en Elise/Elize Lieke en Florien Lieke en Elin Lieke en Zoë Lieke en Feline Lieke en Nore Lieke en Mirthe/Myrthe
Van jouw lijstje vind ik Sofie het leukste. Vera en Rosan niet zo mijn ding. Wat vind je van Veerle ipv vera?
Dankjewel dames! Veerle is ook een naam die ik ook leuk vindt. En op mijn lijstje stond. Mijn man vindt het niks, dus gaat hem niet worden. Verder zijn we niet op zoek naar een nam waar je het peppi & kokkie effect mee krijgt. Op zich mogen het 2 Namen zijn die wel leuk klinken samen. Sofie blijf ik erg leuk vinden maar ook erg populair. We hebben nog even te gaan.