Frequentie voedingen kindje 3,5 week

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bloem1988, 25 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Hallo,

Graag wil ik jullie mening over mijn kindje van 3,5 week. Ik geef borstvoeding net als ik bij mijn zoontje negen maanden deed maar ik merk dat het dit keer compleet anders gaat waar ik toch een tikkeltje onzeker over wordt..

Ze drinkt steeds maar 1 borst per keer. Ik krijg haar niet zover om twee borsten te laten drinken wat mijn zoontje wel deed. Ze was meer vier dagen op geboortegewicht maar ging daarna weer afvallen. Met twee weken was ze weer op gewicht en daarna heb ik haar niet meer kunnen wegen.

Nu doet ze het volgende: ze clustert s avonds tot 1 uur en is dan erg onrustig. Daarna valt ze in een diepe slaap tot half negen! S ochtends..
    Voor mezelf erg fijn omdat de avonden slopend zijn maar krijgt ze dan genoeg? En houd mijn productie dit wel vol?

Ben benieuwd naar jullie mening..

Bedankt!

2. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hoe drinkt ze overdag? Ben van mening dat als kindje altijd kan drinken als ze wil, dan de productie goed blijft... Maar als je overdag ristrixties oplegt wordt het lastug. Mijn Uk drinkt vaak om 2 uur overdag, een borst per keer. En productie is nog steeds perfect. Wel drinkt ze 's nachts om 4-5 uur.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Mijn beide kinderen hebben altijd maar uit 1 borst gedronken, op de kraamweek na. 1 borst was/is levert bij mij blijkbaar zat voeding op! Mijn dochter groeide altijd prachtig met de gemiddelde lijn mee en mijn zoontje schijnt een echt bv curve te volgen, namelijk steil omhoog de eerste weken :D
    Ik ben nu aan het afbouwen, met nog 4 borstvoedingen per etmaal komt elke borst dus nog maar twee keer aan bod, maar zelfs dat gaat nog steeds prima. Ik weet nog dat ik bij mijn dochtertje pas op twee borsten overging toen ik alleen nog maar een ochtendvoeding deed (productie liep toen wel sterk terug).
    Mijn zoontje slaapt al een tijdje vanaf de laatste voeding (22.30) tot de volgende ochtend ergens tussen 6.00 en 8.30 (langer heb ik hem niet laten slapen nog).
    Mijn dochter clusterde ook altijd veel in de avond, zoontje doet dat eigenlijk niet, die vind het ook prima als hij alleen bij iemand kan liggen, maar vraagt heel af en toe een extra voeding halverwege de avond.
    Maar volgens mij is clusteren juist goed voor je productie!

4. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Beetje late reactie door de feestdagen maar bedankt voor jullie reacties! Ik ga gewoon zo door;)

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    1 borst per voeding hoeft geen ramp te zijn als ze de 2e niet wil en het er goed op doet.
    Weer afvallen in de kraamweek en dan langzaam groeien (lijkt mij uit je verhaal?) is iets minder.
    Hoe vaak drinkt ze, wat was haar geboortegewicht en laagste gewicht? En hoeveel poep- en plasluiers?
    Ik zou haar wel na max 6 uur wakker maken en ervoor zorgen dat ze overdag vaak genoeg drinkt.
    8-12 voedingen per 24 uur

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Lotte drinkt al sinds ze 2 weken is enkel 1 borst per keer, met hoge uitzondering 2. Ze is nu bijna 9 maanden en ik heb nog steeds productie genoeg, maar ik voed dan wel echt 100% op verzoek, ongeacht hoeveel tijd er tussen de voedingen zit.

Deel Deze Pagina