Na ruim 18 maanden BV vrees ik, dat het nu toch echt afgelopen is. De laatste maanden kreeg mijn meisje nog elke ochtend BV en daarvan genoten we nog beiden. Ik heb het initiatief om die voeding af te bouwen bij haar gelegd. Zo kreeg ze elke ochtend de vraag of ze haar bekertje wilde of "tietie"( zoals ze het zelf is gaan noemen). Normaalgesproken nam ze dan eerst een (kleine) BV en daarna haar ontbijt met een bekertje melk. De laatste weken sloeg ze af en toe een keer een voeding over. Maar vanochtend was de derde keer op rij dat ze geen borst meer wilde. Ze aaide ze nog, ze kunnen ook een kusje krijgen van haar, maar drinken wilde ze wederom niet. Dus met pijn in mijn hart, denk ik dat ik toch moet concluderen, dat het nu écht afgelopen is. En gek genoeg heeft mama daar dus meer moeite mee dan Roosje. En dan te bedenken dat ik eerst maar 6 maanden wilde voeden.... Baal er alleen wel van dat ik geen mooie BV foto heb. Ik heb er nog wel gemaakt, maar daar zit ik dan op, net wakker, haar in de war. Dat vind ik wel erg jammer. Temeer omdat het, gezien mijn leeftijd, niet heel waarschijnlijk is dat ik dit nog eens zal mogen doen...
Het is met liefde gedaan. Het valt me alleen best tegen dat ik er zo verdrietig om kan zijn. Het is immers een natuurlijk proces. Maar mán wat ga ik het missen!
ik kan het me erg voorstellen dat je je zo voelt! ik zou denk ik ook moeite hebben met stoppen...ik wilde ook tot 6 maanden gaan en dan afbouwen maar nu met ruim 8 maanden gaan we lekker nog ff door! ik wil in de zomer wanneer de kleine 1 jaar is gaan afbouwen want na de zomer ga ik weer fulltime bezig zijn en wordt het lastig en het is dan echt al een kindje...maar ik ga daar ook moeite mee hebben voel ik nu al!! kan je niet nog een foto gewoon 'in scene' zetten? ik denk dat ze best ff wil 'happen'!!
by the way, het is idd moeilijker als je beseft dat het wellicht echt de laatste keer is...omdat je gezien de leeftijd niet nog een kindje kan/wil krijgen! ik zit met hetzelfde 'probleem' (wij hebben er 5 jaar over gedaan en toch via natuurlijke weg zwanger geraakt en dat voelen we als een zegen!)...maar je kan wel aan de andere kant genieten van die mooie bijzondere ervaring van het moederschap en het borstvoeden! ik vind het iig een prachtige ervaring!!en dat je het zolang hebt gedaan en ervan hebt kunnen genieten is prachtig en zo gezond voor je kleintje! daar mag jij en later zij ook trots op zijn!
afscheid nemen van het baby moment is voor mama's vaak moeilijker dan voor de kids zelf. ik voed mijn dochter nu 1 jaar en ik wil niet aan het moment denken dat het hier ook een keer ophoud. en dat je geen foto heb.. daar weet ik wel wat op! ik kan een schilderij voor je maken. ik combineer dan een foto waarop je bv geeft met een foto waar je wel leuk op staat en zorg dat de achtergrond 1 kleur word zodat je een mooie schildering krijgt van jouw momentje!
Zo...dat is leuk! Kun je me daar even over PM-en? Overigens was vandaag dag 4 op een rij van geen borst meer willen. Gisteravond lekte ik een beetje, maar ik heb geen stuwing, pijn of ander ongemak. Dus ik denk dat mijn lijf er ook wel klaar mee is..
Goed gedaan Hellen! En ik kan me jouw gevoel zo goed voorstellen! Ik wacht ook tot het moment dat zoonlief er zelf de brui aan geeft. Vooralsnog is daar nog geen teken van, maar het idee maakt me al verdrietig.