Voor de mensen wat 3 of meerdere kinderen hebben.

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo,

Ik heb tot nu toe nog maar 1 kindje maar als het aan mijn vriend ligt wil die er graag 4 als het ons gegunt is. Maar is dat financieel wel haalbaar? Ik bedoel werken jullie beide? Of heeft jullie man een super inkomen? Mijn vriend werkt fulltime en ik ben huismoeder. We hebben zo een 1800 euro per maand daar moet alles van gedaan worden.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben iets minder te besteden (man werkt zo'n 35pw en ik ben thuis bij de kids). Ben zoals je ziet zwanger van de derde en vooralsnog komen we niets tekort. Maar hangt ook af van al je vaste lasten, boodschappen patroon en losse kleinere uitgaven etc.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Het ligt er echt helemaal aan wat je lasten verder zijn.

Wij hebben nu 2 kids, maar met 1800 euro komen wij niet uit. Wij hebben toch minimaal 1000 euro extra aan uitgaven en dan heb ik nog geen kleding of cadeautje gekocht, laat staan gespaard.

Maar als jullie nu makkelijk rondkomen en lekker kunnen sparen, waarom niet? Ik zou het per kind bekijken ;)

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    4 kinderen, inkomen van 3300 euro. Maar ja hangt van je vaste lasten af he..
    Wij hebben het goed.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ja, dat hangt af van je vaste lasten uiteraard. Hier bijna 3 kids en wij zitten ruim boven jullie salaris, ik werk zelf ook 3 dagen en wij hebben het goed, maar ook niet overdreven ruim. Van 1800 zouden wij nooit rond kunnen komen, maar dat ligt oa aan onze hypotheek etc.

Maar.. je hebt nu 1 kindje, denk eerst eens na over een tweede voordat je je druk gaat maken over of je het redt met 4 kindjes zou ik persoonlijk denken.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij verdienen rond 2000 maar met 2 kindjes straks kan het allemaal maar net.
    Wij werken trouwens beide, mijn man werkt als uitzendkracht en verdiend rond het minimum loon. Hebben dus wel opvangkosten.

7. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    ligt helemaal aan je vaste lasten
    hier is de derde op komst en ik werk niet en mijn man is nu werkzoekende. het is te doen

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wij hebben geen super inkomen, maar kunnen goed rond komen. We hebben geen extra luxe, een huurhuis en een zuinige auto die lief alleen voor zijn werk gebruikt. Per week hebben we gemiddeld 100 euro aan boodschappen en we sparen iedere maand 300 euro. Nou wonen we in friesland en daar zijn de huurprijzen ook niet echt heel hoog. Vakantiegeld kunnen we leuke dingen van doen. Wij hebben namelijk de jaarlijkse rekeningen bij maandlasten in berekend. Ook eigen risico van zorgverzekering.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij werken beiden, mijn man fulltime en ik parttime. Met 1800 euro zouden wij het ook niet redden maar het is maar net wat jouw vaste lasten zijn en hoe luxe je gewend bent te leven of wil leven. Maar ook wat van de extra dingen zou je op willen geven voor een kindje.

Redden jullie het nu goed me 1? Dan kan je eens rustig nadenken over een 2e. Waarom meteen nadenken over 4 kinderen. In die tijd kan er al zo veel veranderd zijn in inkomsten en dergelijke. Begin bij een 2e en red je het dan denk dan rustig na over een 3e en daarna pas aan nummer 4. Voor hetzelfde geld denk je na nr 2 poeh wat druk en wil je helemaal niet meer.

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat heerlijk 4 kinderen? Waar kan ik zo'n man vinden?
    (ik ben alleenstaand met 1 kindje)

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik ben nu zwanger van de 4e en hebben een inkomen van 2300 euro. Ik werk 3 dagdelen en 1 dag school, vriend fulltime. Zodra ik bevallen ben is mijn opleiding klaar, en neem ik ff een break om thuis te zorgen voor mijn kids. Als onze 4e wat ouder is, ga ik weer parttime werken.

We komen nu ook prima rond. Ligt er maar net aan wat je inkomen en uitgaves zijn.

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Sorry offtopic.

Ik vond de mijne op een online game. ik werd verliefd op zijn stem.
    Heb hem ontmoet en nu zijn we 4 jaar samen.
    Mijn 4 kids heb ik met samen met mijn ex gekregen.
    Mijn partner is gek mijn mijn 4 kinderen en wilde nog graag 1tje va zichzelf. Hierna is wel het huis vol. dus dit is het laatste kindje wat ik ga krijgen.:D

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij komen nu prima rond met alles eraf houden we 800 euro over voor kleding, leuke dingen etc. Wij wonen niet duur en hoeven alleen de grond te betalen. Ik weet nog niet of ik in de toekomst wil werken, wel als de kleine op school zit maar als ilk ooit nog een kleintje zou krijgen zou ik graag weer thuis blijven, ik wil natuurlijk wel dat de kinderen niks te kort zouden komen.

14. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Je betaalt geen huur en ook geen hypotheek? Indrukwekkend. :)

Ik zou ook voor de lange termijn proberen te kijken, wat wil je je kinderen kunnen laten doen aan bijvoorbeeld studie, muziekles of sport? Voor hoeveel kinderen kun je dat bekostigen? Misschien iets om in je overweging mee te nemen.

15. Linana

Linana Niet meer actief

Zelf heb ik 1 kindje, maar mijn moeder heeft er wel 3. Mijn schoonmoeder zelfs 6.
    Sinds een jaar of 10 werkt mijn moeder, maar daarvoor had ze dus 3 jonge kinderen, was alleenstaand en leefde van een uitkering. Wij hebben nooit iets tekort gehad.
    Mijn schoonmoeder heeft er 6, is steeds maar een tijdje met iemand geweest en daarna weer alleenstaand en leeft ook van een uitkering + gkb.
    Dus tsjah... financieel haalbaar? Ik denk dat je zoiets echt helemaal zelf moet bepalen. Voor de 1 is het te doen, voor de ander niet.

16. A2CA

A2CA Niet meer actief

Sorry voor de late reactie, ik kon in het weekend niet op de computer, Voor degene die net vroeg of ik geen huur en hypotheek betaal, nee want wij wonen op een woonwagenkamp en hebben een eigen wagen gekocht dus betaal je alleen ´huur´ over het vak maar dat is maar 120 euro. Ik ben niet alleen bang voor het financieele, maar ook dat ik alle kinderen niet evenveel aandacht kan geven.

17. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik al dat je geen 'huur' betaalt behalve dat een bedrag, ik heb je onderschrift gelezen ;) (gypsy princess, en op TLC staat het tegenwoordig bol van Gypsy's in caravans)
    Ik vind dit zo iets persoonlijks. Hoeveel kinderen je wilt, als jij vindt dat je het financieel aankunt heeft niemand er wat mee te maken. Je moet het immers naar jezelf toe verantwooren he, niet naar anderen. Maar ik zou wle 100% zeker willen weten dat het financieel aankunt 4 kinderen, en hey, ze komen 1 voor 1 meestal, dus tijd om eraan te wennen en te kijken wat wel/niet haalbaar is.
    Ik zou wle in mijn achterhoofd houden, kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen, ook financieel ;)

Deel Deze Pagina