We hebben het nu al over jong en oud moeder worden gehad, maar op welke leeftijd zou jij denk je zelf klaar zijn voor het grootmoederschap?
Zelf denk ik liever dichter bij de 65 dan bij de 58, maar zo rond mijn 65e lijkt me een mooie leeftijd. En jij?
Rond mijn 50ste, dan is mijn dochter 27. Mijn moeder werd twee weken na haar 50ste Oma en geniet volop!
Ik heb tussen de 50 en 58 gestemd. Als ik net zo jong doodga als m'n ouders (62 en 65) dan kan ik in ieder geval nog een aantal jaar genieten van m'n kleinkindjes.
Het zal mij echt een dikke knakworst wezen... Als mijn kids maar gelukkig en gezond zijn, ik verwacht ook geen kleinkinderen van ze.
Ik ben zelf jong moeder, dus de kans dat ik jong oma wordt is dan wel groter. Ik denk rond mijn 50ste/55ste wel.
ik ben 22 , mijn moeder 44 en mijn oma is net 65 geworden.. Ik moet zeggen IDEAAL! ... mijn oma geeft zelf ook aan het prettig te vinden om leuke dingen te doen met kids en ze merkt dat haar reactie vermogen nu alleen iets minder word.. mijn moeder heeft daar dus absoluut geen last van en heeft nog energie over als de kids geweest zijn hahaha ik zou zelf ook wel rond mijn 40 a 45 jaar oma willen worden...
Maakt me echt niks uit,. Wanneer zij er klaar voor is ( als ze uberhaupt kinderen wil) dan kiest ze daar zelf voor ongeacht welke leeftijd ik ben.. Dus neej maakt me echt niet uit.. zolang ze zelf dan maar gelukkig is is het goed toch. En als ze over de 18 is dan vind ik het helemaal prima :d
maakt mij niks uit, wanneer ze het zelf willen en kunnen. Mss willen ze wel helemaal geen kids, zou ik wel jammer vinden maar hun keuze! Ik moet er alleen niet aan denken dat ze voor hun 20ste zwanger zouden worden. En omdat ik zie dat het erg leuk is om jong oma te zijn hoop ik als ze dan kinderen willen dat ik niet al mega oud ben en wat voor ze kan betekenen
ik heb voor mijn 50ste gekozen, als mijn zoon zo rond de 21 is vind ik een mooie leeftijd, dan ben ik 43... zo is het bij mij ook gegaan
Rond de 65. Mijn moeder was 60 toen ze oma werd. Ze is vitaal, sportief, jong, gezond en bij te tijd en dat verwacht ik ook van mezelf
Maakt mij niet zoveel uit. Hoop uiteraard dat ze kindjes willen, maar zo niet, dan is het ook prima. Hun keuze! Mijn moeder was nog net 49, maar als ik 50 ben is de oudste 26. Dat zou leuk zijn. Maar nogmaals, wanneer zij het zelf willen (of dus helemaal niet!). Hoop alleen wel dat ze tot na hun 18e kunnen/willen wachten
Trouwens, ik zeg wel leuk niet voor mijn 65e maar als ik ergens niet mee bezig ben is het oma worden. Ik vind dat ook geen doel voor mezelf. Dat overkomt me en hopelijk niet te vroeg
Mijn oudste is nu 12, de jongste 7 maanden. Over 10 jaar ben ik 41, dus laten we zeggen zeker na mijn 45e! Maar goed, ik was zelf ook 18 toen mijn oudste geboren werd en mijn moeder was toen 41.
Wat mij betreft ben ik er altijd wel klaar voor, het gaat mij meer om de leeftijd van mijn dochters. Mijn oudste is nu 3 (en de jongste is 1,5) en ik ben 29. Ik hoop voor mijn 60e oma te worden, hoe jonger hoe beter wat mij betreft Maar als ze er zelf nog niet aan toe zijn dan kan ik ook heel prima wachten.