Goedemorgen! Het is een hele persoonlijke vraag maar misschien dat jullie met mij willen delen. Wij zijn gisteren op pad geweest voor de babyuitzet. Beetje rondsnuffelen en oriënteren. Nu had ik toen ik net zwanger was nog steeds het idee dat ik de meeste grote spullen tweedehands zou kopen en niet teveel aan uit zou geven. Nu hebben we gisteren toch een nieuwe kinderwagen besteld van 820 euro. En het kamertje wordt wel tweedehands maar gaat toch richting de 300-400 euro. En natuurlijk is zo'n Lodger Bunker ook erg leuk Dan krijgen we nog het badje, het kamertje zelf, de box, lakentjes, etcetera etcetera. Als ik zo even een rekensommetje maak zijn we zo 2.000,- kwijt en dan is het kindje er nog niet. Dat is toch echt wel een stuk meer dan wij eerst dachten. We hebben de centjes hoor, het is geen probleem alleen vraag me af hoe jullie dit doen? Alles nieuw? Het mooiste voor de baby? Of geven jullie uit naar je budget? Groetjes, Linda
Hoi! Wij doen bijna alles nieuw maar wel binnen ons budget. Ik ben niet zo lyrisch over marktplaats als ik kijk wat ze vragen voor goede tweede handse babyspulletjes vind ik vaak dat ik net zo goed het nieuw kan kopen. Maar bijv kruiken leen ik weer wel van me schoonzus die heb je toch maar even nodig. Daarnaast organiseert mijn zusje een babyshower voor me dat scheelt ook weer. Wat ik tot nu toe heb uitgegeven Babykamer meubels 600 euro Kinderwagen twijfel ik tussen 2 950 en 1190 Kleertjes mt 50 en 56 160 eu. Kinderstoel kado gehad 219
Kamertje nieuw babydump 700 euro Kinderwagen combi met maxicosi babydump 400 euro Box van zus overgenomen met badje 100 euro Extra commode badkamer ikea 70 euro Aankleedkussen 2 hema. 20 euro Eerste kleertjes 75 euro Beddengoed, hydrofiele luiers e.d. hema/prenatal 100 euro Tripptrapp stokke met babyinzet prenatal 200 euro Newborn set op de tripptrapp. 75 euro marktplaats En gedurende je zwangerschap koop je stiekem toch veel meer hihi Wat je ook kunt maken is een lijstje voor de kraamweek. Sommige dingen heb je niet meteen nodig, zoals de kinderstoel...
Badjes kun je ook goed via marktplaats kopen. Evt tripptrapp ook, maa wil je de newborn set dan moet je een tripptrapp geproduceerd na 2003 hebben. En de new born set echt via mp kopen. Veel aanbod en kunt vaak doorverkopen voor zelfde prijs... Via prenatal heb ik de uitzetlijst gebruikt voor alles wat we nodig hadden. Ow en vraagje omgeving, mss kun je overkopen
ik kijk heel erg naar hoe lang je ermee doet en of het het waard is... Een wipstoeltje doe je maar heel even mee dus daar ga ik echt geen 100-en euros aan uitgeven, hetzelfde geldt voor dekentjes in de wieg enzo. Maar bijvoorbeeld een eetstoel, die staat jarenlang in de woonkamer dus dan wil ik wel echt een mooie. En ik heb zelf geen auto dus doe allles met de kinderwagen en dan wil ik ook echt een goede. Al met al een mix van marktplaats, nieuw, krijgertjes en geleende spullen Bij mijn eerste kwam ik ook op 2000 euro uit denk ik, maar nu bij de tweede veel minder (tenzij ik toch een bakfiets koop en dat meetel in mn budget )
ik ben nu ook aan het inkopen, tot nu toe heb ik bijna alleen maar kleine uitgaven gedaan (kleertjes en dergelijke). De kinderwagen is al besteld en dat is tot nu toe mijn grootste uitgave van EuR 500, inclusief Maxi Cosi. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk nieuw in de aanbieding te kopen, omdat ik sommige dingen gewoon te duur vind voor de duur dat we ze gaan gebruiken. Ik kijk wel vaak op markt plaats maar tot nu toe heb ik niets gekocht omdat ik het of niet vertrouw (maxi cosi moet gewoon nieuw zijn!) of het nog niet gevonden heb! De tripptrapp lijkt me een geweldige oplossing voor de eerste paar maanden!
Misschien voor de basis, meubels, kinderwagen, maxi cosi, badje, rond 600 eu? Alles via MP of geleend/gekregen (zonder hierom te vragen). Kleertjes slechts rompertjes en 3 setjes zelf gekocht, rest gekregen/geleend. Ik vind alles nieuw onzin, ze doet er niet zo lang mee (wiegje, bedje, kinderwagen) en baby kan het niet schelen. Ik vind zelf overigens dat ik een hele leuke uitzet heb, liep tegen leuke dingen aan en zelf nog verfje gegeven.
Ik weet de bedragen niet zo goed meer, maar de meubels voor de babykamer kwamen bij ons van ikea (Leksvik, maar is uit assortiment nu) en die gaan voor onze tweede mooi weer een ronde mee. Kinderwagen (Bugaboo) hebben we van mijn ouders gekregen en een goeie mamafiets van m'n schoonouders (maar dat was pas met 9 mnd, toen ons zoontje goed mee op de fiets kon) Verder circuleert er een boel door onze vriendenkring en heeft m'n broertje in april een zoon gekregen, dus er gaan veel kleertjes over en weer en ook kruiken, dekentjes, badje, tummytub en dat soort dingen. Ik vond het ook wel leuk om wat kleertjes nieuw te kopen. Zeker het eerste pakje, dat heb ik van de oudste ook bewaard en niet in de doorgeeftassen gestopt bijvoorbeeld. Kleertjes koop ik trouwens wel veel via marktplaats. Vooral de kleine maatjes zien er vaak nog heel mooi uit, omdat ze dat maar kort passen. Ik vind veel scandinavische merken heel tof, maar die zijn nieuw zó duur! En dat voor een paar weken/maanden draagplezier... Maxicosi en heel mooi ledikantmatrasje hebben we van vrienden gekregen. Bij hen vertrouw ik er wel op dat er met de maxicosi niks geks is gebeurd. M'n broertje heeft 'm vervolgens weer van ons geleend en nu staat 'ie klaar voor over een maandje Kortom: hier was het echt een mengelmoesje. Ik moet mezelf wel een beetje tegenhouden met online shoppen. Overal leuke kleine dingetjes, maar bij elkaar tikt het toch wel aan!
Ik heb ook een mix van marktplaats, nieuw en tweedehands: commode/plankje en ledikant 70 euro marktplaats. Zelf opgeknapt kledingkast 179 euro nieuw gekocht wel nog zelf geverfd kinderwagen + maxi cosi 750 euro gekregen van schoonouders wippertje + box tweedehands 85 euro kleertjes, zowel nieuw als tweedehands badje plus standaard tweedehands gratis 2 lodger wrappers totaal 23 euro op marktplaats aankleedkussen plus hoes nieuw 30 euro babyfoon marktplaats 35 euro Kruiken 2 voor 8 euro op marktplaats Zo haal ik van alles en nog wat overal vandaan. Een kinderstoel koop ik voorlopig nog niet, daar zitten ze niet in voor hun 6e maand, tenzij je de new born natuurlijk hebt.
Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Fijn om te zien dat we de grootste aankopen dan wel hebben gehad en de rest prima via mp/hema/aanbieding kan. Misschien dat ik ook wat meer tijd in mp kan steken, ben het liefste volgende week al helemaal klaar. Maar ja, wat moet ik die komende 24 weken dan nog doen .
Hier ook bijna alles van marktplaats. En geen troep. Totaal zo'n 600 euro kwijt. Oa ledikant van 15 euro, commode van 50, wandelwagen van 80 euro. Paar kleertjes, matras, washandjes en hydrofielen nieuw gekochy. Ik kan het best nieuw betalen maar Persoonlijk vind ik het onzin om alles nieuw te kopen voor de korte tijd dat je het gebruikt. Maar goed, ben blij dat er mensen zijn die alles nieuw kopen... ik koop het daarna dan graag voor een prikkie over van marktplaats
Bij de eerste hadden we alles nieuw. Nu bij de tweede hadden we gelukkig nog het kamertje van de eerste bewaard. De rest wel al allemaal verkocht omdta we niet hadden gedacht ooit nog voor een tweede te gaan het meeste grotere spul heb ik nu tweede hands, de box, de kinderwagen, easybase. Alleen de maxicosi heb ik wel nieuw. daarnaast ook een nieuw wipstoeltje en boxkleed enzo. Sommige dingen wil ik gewoon weten wat ermee is gebeurd ik weet niet precies wat ik tot nu toe uit heb gegeven. Ik denk met alles bij elkaar (ook kleertjes enzo want die had ik ook niet meer) toch wel snel 800/900 euro hoor
Vind het moeilijk in te schatten, denk alles bij elkaar (en dan echt alles incl. verf, gordijnen, verzorgingsproducten etc.). Ik heb veel via marktplaats gekocht, was daarbij wel heel kieskeurig, ik wou iets wat ik mooi vond, maar ook zeker niet de hoofdprijs betalen (500 of 600 euro voor een 2e hands kinderwagen, wou ik dus echt niet). Even een aantal dingen uit mijn hoofd: - grenen meubels mp (ledikant, kast, commode) , 100 euro - verf voor meubels, 80 - rolgordijn ikea, 20 - gordijnen leen bakker, 20 - extra commode beneden mp, 25 - verf commode, 10 - wieg MP, 40 - matras ledikant IKEA, 40 - matras wieg prenatal, 20 - deken ledikant prenatale, 15 - deken wieg prenatal, 12 - lakentjes nieuw, 25 - lakentjes gekregen & dekens gekregen - bad/standaard/tummytub MP, 10 - 2 aankleedkussens, prenatal/babydump, 25 - alle kleding gekregen - 2 luieremmers, babydump, 15 - kinderwagen MP, 125 - voedingskussen gekregen - behang, 50 - 3 pak pampers, 23 - billendoekjes etos, 12 pak, 10 - 4 aan kleed kussen hoezen, babydump, 20 - Easybase MP, 70 - maxi cosi, gekregen van vrienden Dat is even wat ik zo kan bedenken.
Hier ook een mix van nieuw en 2e hands. We hebben ook een hoop gekregen. Wat we 2e hands hadden was; Wieg (zo'n mooie Celine wieg) 125 euro incl. wiegbekleding Box Bopita rondo 80 euro Kinderwagen Quinny Buzz helemaal compleet 200 euro Kleding kast (zo'n leuke standkast) 50 euro Plank voor boven de commode (oude kapstok, zelf geschilderd) 10 euro De commode is onze Ikea ladekast geworden Nieuw (hiervan weet ik echt geen prijzen meer); Ledikant (toen ze uit de wieg groeide) Dekentjes lakentjes e.d. Kleertjes Kruik Hydrofielen Bad+standaard Slaapzakken Trip trap Babyfoon 2x aerosleep (1x wieg, 1x ledikant) Nu de 2e komt, overwegen we de kinderwagen te vervangen voor een duowagen. Baby gaat in de wieg en het ledikantje schuift dan later weer door en dochter gaat dan in een "groot" bed.
Ik was er ook van overtuigd dat ik alles wel tweedehands zou kopen. Maar voor kamertjes vragen ze vaak alsnog +/- 300,- en dan moet er vaak nog een kast bij. Vandaar dat we deze ook nieuwe hebben gekocht. Ook is manlief niet zo van tweedehands. Kamertje 700 Baby-Dump Kinderwagen 900 Joolz Stokke tripp trapp (gekregen) Box (gekregen) Kleine dingen zoals hydrofiel enz. koop ik bij de Hema of Prenatal, badje heb ik van Ikea voor 6,-
Ahhh ik vind zoveel dingen enorme geldverspilling en heb er heel veel spijt van gehad!!!! Ik zal er een opsomming van maken, hopelijk bespaart dat andere dames geld. -Flessenwarmer, nooit gebruikt.. au bain marie of magnetron ging veel sneller (let op, BV mag niet in de magnetron!) -Wiegje had zoontje engtevrees in.. ledikantje van 30 euro van ikea doet nog steeds trouwe dienst. -Kinderwagen mutsy evo gekocht voor 600 euro, we hebben alleen de maxicosiopzet echt gebruikt en met 5 maanden ging hij over in een praktischere lichtere buggy omdat ik veel met het OV ga. -Aankleedkussen+commode, zoonlief begon al heeeel vroeg te rollen en spartelen (2/3maanden) en sindsdien wordt hij op het grote bed of op de grond omgekleed/verschoont -Luieremmer nooit gebruikt, het stonk alsnog en zoveel moeite is het niet om de vieze luier even buiten te gooien. -Kruiken niet nodig gehad, ook al was zoontje geboren in een sneeuwperiode. Ik had 2 nieuwe elektrische gekocht. -Badje had ik een mooie op standaard met printje en zeeppompjes etc superduur.. Zoonlief vond echter na 2 weken al douchen met papa veel leuker en vanaf 1 maand ging ie in de teil of in het grote bad met zo'n badstoeltje en maar lachen en spetteren. Nu met 7 maanden kruipt en ploetert hij rond op een antislipmatje in het grote bad, heb de badset verkocht en voor het geld een badspeeltje voor aan de muur dat muziek maakt en bellen blaast gekocht, beste aankoop ever haha. -wipstoeltje vond hij niks aan, net als de box die alleen een maand lang voor een middagdutje loonde.. ik schoof de salontafel weg, spreidde een oud 2pers. dekbed uit, speelkleed erop, overal speeltjes eromheen en baby had dolle pret terwijl ik op de bank lag. Dames er wordt gewoon enorm ingespeeld op onze hormonen, probeer nuchter te blijven!!!!!
Wij hebben geluk gehad met de kinderwagen EUR 300), de box (EUR 30) en het wipstoeltje (EUR 30) via marktplaats, maar we hebben weer wel wat duurdere meubels gekocht (die qua uiterlijk ook niet perse alleen geschikt zijn voor een babykamer) (EUR 1000). Verder natuurlijk nog behang (EUR 100), verf (EUR 60), muursticker (EUR 125) en noem maar op voor de kamer. Wel wat kleertjes nieuw (EUR 250), maar ook veel tweedehandsjes, inclusief campingbedje (EUR 100). Verder heb ik nog stof gekocht (EUR 100) voor de bekleding van de wieg, aankleedkussenhoezen, boxkleden en noem maar op. Dus ja, 2000 zit je zo op! Kleine bedragen bossen ook aan he! Als je dan luiers, doekjes, knuffeltjes etc nog meerekent gaan we echt wel over die 2000 heen hoor!
Hier zo'n 2.000 euro uitgegeven. Omdat we vroeg zijn begonnen en elke maand wat hebben gekocht voelt het niet als zoveel, maar toch is het echt zo.... Auwie! En dan nog te bedenken dat we de box, boxkleed, tummy tub en badje van mensen hebben gekregen!!
@pregzylla maar sommige dingen zijn echt situatie afhankelijk ; als je huisdieren hebt of andere kleine kindjes is een box of wipstoel wel nuttig. Mijn tweede gaat er maar gewoon lekker in, al vindt hij er niks aan.
Hier wilde ik het liefst alles nieuw, maar als je kijkt naar het verschil tussen 2e hands en nieuw in geld, vond ik het een te groot verschil. Wij hebben een 2e hands kinderwagen gekocht van 200 euro en die was voor 1 kindje gebruikt. Precies de kleur en uitvoering die we wilden. Als we deze set nieuw hadden gekocht waren we 700 kwijt geweest. Verder hebben we een opgeknapt ledikantje en commode gekocht á 300 euro en anders koste ons dat ongeveer 600 euro. Dus hiermee hebben we al 800,- bespaard. Maxicosi gaan we nieuw kopen en de basis ook denk ik. Verder heb ik nog niets aangeschaft, maar de meeste dingen wat we nu nog moeten hebben gaan we nieuw aanschaffen.