'Gewoon' voelen dat je zwanger bent, hoezo?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kat80, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Spannend jet en saartje. Ik duim voor jullie!

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een licht streepje vanochtend maar hij staat er wel!!

3. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Jippie!! Gefeliciteerd

4. Jet1

Jet1 Nieuw lid

1 jun 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Saartje!! Ik kan nu bijna niet meer wachten..

5. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde elke maand dat ik zwanger was haha.. Zere borsten, misselijk.. Tot ik echt zwanger was toen voelde ik niks.

6. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    De maand dat ik zwanger raakte was ik er totaal niet mee bezig en hebben we ook echt maar 1x gemeenschap gehad rond de vruchtbare dagen.
    Was er ook totaal op ingesteld dat ik ongesteld ging worden en dat het die maand weer niet gelukt zou zijn.
    Zelfs toen ik elke keer zo'n vieze chemische smaak in mijn mond begon te krijgen begon er nog geen belletje te rinkelen. Het was rond de Kerst periode en bestelde vrolijk mijn boodschappen via internet met biefstuk, carpaccio, filet americain e.d. ;)
    Vertelde het ook aan mijn zus dat k gek werd van die gekke chemische smaak in mijn mond toen maar zoch er alsnog niks achter.
    Mijn zus echter wel bleek later..
    Op een gegeven moment dag van NOD zat ik op de fiets en ineens zei een stem in mijn hoofd dat ik een test MOEST doen. Heb het nog weggewuifd en gedacht zal wel maar eenmaal thuis weer die stem die bleef herhalen dat ik het moest doen.
    Uiteindelijk nonchalant een test gedaan, druk bezig met andere dingen ondertussen en opeens tot mijn verbazing een knalpositieve test... :D
    Was wel even flabbergasted!:$

Dus tja voelen of je zwanger bent... ja en nee.
    Eerder het stemmetje in mijn hoofd die uit het niets ineens kwam opzetten dat bleef herhalen dat ik die test moest doen vond ik frapant.

7. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Vreemd wat je onderbewustzijn soms kan weten.

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dit dus. Ik denk dat de meeste meiden gewoon geluk hebben dat ze snel zwanger raken en dat het daardoor toevallig raak blijkt.
    Wij deden over de eerste 5 jaar en oh wat voelde ik me bij tijd en wijle zwanger! Helaas bleek het altijd vals alarm. Ik geloof er dus niet in.

9. famama

famama Lid

1 mei 2015
    13
    0
    0
    Ik kan me niet meer herinneren wat ik voelde bij de zwangerschap van mijn dochtertje. Wel dat ik na 2 weken erge buikpijn had. Maar gelukkig hoorde dat erbij.
    Nu gaan we voor een 2e. We zijn nu al een paar maandjes bezig en ben erachter gekomen dat mijn eisprong later is dan "normaal".
    Afgelopen maandag was 2 weken na mijn eisprong en voel me wel anders. Had dinsdag ochtend pijnlijke ()() voor de rest heb ik al een paar dagen wat krampjes de gehele dag door. Ik wacht nog een paar dagen af en anders maar testen en hopen op een positieve test☺.
    Ik hoop voor iedereen die nog moet testen dat ze knal test hebben😊

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.213
    16.570
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de eerste moest het kwartje even vallen ook al had ik kei pijnlijke borsten en was ik duizelig en overdreven vrolijk.
    Ik verloor bloed en dacht ongesteld te worden maar was gewoon zwanger haha

Bij nr. 2 voelde ik duidelijk mijn eisprong en hadden we gemeenschap en 2 weken later moest ik continue opboeren en wist ik genoeg

Bij nr 3 ook weer opboeren en vreselijke zweetaanvallen hartje winter en wist ik genoeg

11. Jet1

Jet1 Nieuw lid

1 jun 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gevoel klopte. Ik "mocht" vanavond eindelijk testen en hij is positief! Ben heel blij maar weet na vorige maand ook heel goed dat het nog mis kan gaan.. Nu maar hopen dat dit kleine wondertje blijft zitten😍

12. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Aan de dames die hier ondertussen positief getest hebben: proficiat! Wens jullie een vlotte zwangerschap toe!
    Zo zie je eigenlijk maar hoe het allemaal kan verschillen!
    Wij gaan ondertussen door naar ronde 11 en heb me voorgenomen om het nu zen gang te laten gaan. De controle wat te lossen. Over een kleine 10 dagen vertrekken we op vakantie, even weg van de drukte en het geraas maar lekker met zen tweetjes erop uit.
    Grtjs!

13. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Toen ik de eerste keer zwanger was wist ik het gewoon. Ik voelde me 'anders', maarja dat was de eerste ronde dus wie weet wilde ik ook wel gewoon graag ofzo. De keer daarna was wel anders, toen we waren we alweer bijna een jaar verder nadat de zwangerschap in een miskraam was uitgelopen en ik kreeg in de week voor de positieve test ineens zo'n sterk gevoel van 'het komt goed', terwijl ik de maanden er voor heel gefrustreerd was en dacht dat het nooit meer zou lukken. Toen de test ook positief bleek voelde dat was dat betreft niet als een enorme verrassing, maar meer als een bevestiging.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben tot nu toe 3x zwanger geweest en heb me voorgenomen om bij een volgende kinderwens helemaal niet te gaan testen maar op mn gevoel af te gaan ;)

Bij de eerste voelde ik me 3 weken na stoppen met de pil al anders, pijnlijke borsten, toen werd ik op mn werk toch misselijk van de koffie, stond te kokhalzen bij mn werk. Opweg naar huis vertelde ik mn man dat ik zo misselijk was en hij zei "Dat wisten we vorige week toch al?" Toen getest maar dat was zelfs nog te vroeg om duidelijk positief te zijn!

De 2e keer liep ik 's ochtends naar mn werk, moest enorm spugen in de bosjes op de parkeerplaats en heb toen mn man gebeld met felicitatie. Thuisgekomen bleek ik inderdaad zwanger te zijn. Dit werd wel een miskraam.

De 3e keer was ik met iets bloederig aan het helpen op mn werk, werd toch onwel en duizelig, een poos bij zitten komen terwijl mn collega's mn bloeddruk etc controleerden. Toen ging ik rekenen hoeveelste dag het was, volgende dag een test en jahoor, zwanger! Beide zwangerschappen ben ik tot ruim 22 en 13 weken erg beroerd geweest. Dus ja, wij wisten het "gewoon" meteen.

15. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben in de 2e ronde zwanger geworden. Ik voelde mij de 1e ronde zwangerder (is dat een woord?) Dan de 2e ronde toen ik werkelijk zwanger was.

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Tja, ik wist het eigenlijk altijd wel, ja...

Nr 1: aanhoudende menstruatiekrampen, pijnlijke borsten en moe en 'bleh' gevoel. Ik had me gewoon nog nooit zo gevoeld, maar ik moet bekennen dat ik pas aan zwangerschap ging denken toen ik misselijk werd van mijn eigen parfum en opeens nauwelijks eetlust meer at (ik dacht dat ik aan het ontpillen was en echt IEDER moment ongesteld zou kunnen worden. Ik deed ook iedere ochtend een maandverband om in de overtuiging dat het nu dan toch wel echt zou losbarsten ;). Had er al bijna een pak nutteloos doorheen gedraaid, ha ha).

Nr 2: ontzettend moe/slaperig, maar in de nacht slapeloosheid (wat ik normaal nooit heb), erg misselijk in middag (wat ik normaal nooit was) en erg emotioneel (barstte om piepkleine dingen al in huilen uit). Ik dacht: ik ben zwanger! Eerste testjes bleven negatief, maar overtuiging, bij uitblijven van menstruatie bleef. Heb zelfs even gedacht dat ik schijnzwanger was of zo, maar 10 dagen na NOD werd toch test positief en was dus ook gewoon hartstikke zwanger.

Nr 3 (mk): probeerde niet zwanger te worden en dacht een heftige PMS te hebben. Misselijk, extreem pijnlijke borsten, erg prikkelbaar en opgeblazen buik, hoofdpijn. Hield een week aan (wat ik anders nooit had) en toen ik opeens ging spugen en binnen een half uur daarna dacht: hmm, ik heb trek! Wist ik eigenlijk wel hoe laat het was...

Nr 4: ik kreeg ongeveer 4 dagen voor NOD bandenpijn en menstruatiekrampen en weer slapeloosheid (wat ik normaal nooit had). En mijn normaal pittige PMS bleef helemaal uit (wat ik normaal dus ook niet had ;)).

17. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Hier wist ik het ook gewoon, alle maanden daarvoor had ik dat gevoel niet. Op de dag van NOD opeens heel veel luchtjes ruiken, niet normaal. De test was negatief en eigenlijk kon het die maand niet theoretisch gezien. 3 dagen later toch mooi een positieve test in handen!

18. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik had wel een ander gevoel.. of dat HET gevoel was weet ik niet. Ik teste positief en was toen 5,5 week zwanger. Daarvoor geen zin om te testen en ondanks dat ik heel moe was, was ik echt super relaxed en moest hele tijd lachen..beetje zo van... Alles komt goed.. tralalala. Ik zat toen aan de andere kant van de wereld dus dacht eerst.. zal wel vakantiegevoel zijn.

19. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL

Uggg jaaa dat vreselijke pijn is erg herkenbaar hier.. Had er 5 weken lang last van pfffff! En de vk mij doodleuk vertellen dat het een mk zou worden! Mijn gevoel vertelde me echter dat t wel goed zat & ben meteen van vk veranderd & daar hebben ze mij uiteindelijk uitgeled dat het idd door de hormonen komt!

Wij wachten nog een jaartje of 2 voor een 2e wondertje, maar ik hoop ook echt dat me dat bespaard blijft.

Zal voor je duimen meid!

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat slecht van de VK! :( Al vonden ze het hier ook moeilijk om een diagnose te stellen, pas toen op de echo's duidelijk was dat het vruchtje op de juiste plaatst zat, was de spanning er af.

Deel Deze Pagina