Cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mirre, 9 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Lonneke,

Mijn cyclus heeft er zo -rommelig- uitgezien.Tot mei was het iets regelmatiger..24 a 25 dagen.
    Zoals ik al eerder vertelde zijn ze uitgegaan van 28 mei als eerste dag van m'n laatste menstruatie, maar is dat wel een goed uitgangspunt?
    Zelf weet ik het echt niet, want ik kan er geen touw aan vastknopen!

(X)= :evil: ongesteldheids-dagen, maar dan heb ik het over een drupje he...heel weinig af en toe..

Mei 2006
    3-4-5-6-7-9 (X)
    19? dagen cyclus

Mei 2006
    23-24-25 (2 dagen weg) 28-29-30-31 + 1-2-3-4 JUNI!! (X)
    31? dagen cyclus

Juni 2006
    23-24-25 (drup/Nihil/niets)

En dan nu ..Zwanger!!..en vanaf donderdag 6 juli beetje bruin bloedverlies.

Hoop dat je er een beetje wijs uit kunt en me antwoord kunt geven.
    Heb jij enige idee wanneer de bevruchting zal hebben kunnen plaatsgevonden/wat we als uitgangspunt kunnen nemen?

Groetjes, Mirre

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Mirre,

Een lichaam zit soms raar in elkaar. Als ik dit zo lees, is het voor mij ook erg moeilijk aan datum of data aan te wijzen waarop volgens mij de bevruchting heeft plaatsgevonden. Je geeft zelf aan dat het bloedverlies steeds heel weinig is geweest. Weinig bloedverlies horen en zien we ook al bij zwangerschap. Het is inderdaad wel belangrijk dat er een echo wordt gemaakt omdat op een echo, welke in de eerste drie maanden gemaakt wordt, de termijn goed/ nauwkeurig beoordeeld kan worden. En aan hand daarvan kan je dan ook beter terugrekenen wanneer de conceptie heeft plaatsgevonden, alhoewel het tijdstip van de eisprong bij iedereen weer kan verschillen: halverwege, eerder of later in de cyclus.
    Sorry, ik vrees dat je niet veel wijzer wordt uit mijn verhaal. Hopelijk biedt de echo nog wat handvaten.

Lonneke

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Lonneke,

De eerste echo heeft niet echt de duidelijkheid gegeven waar ik op hoopte.
    Wel bevestigd dat ik zwanger ben (GELUKKIG), maar hoe duidelijk kun je op een inwendige-echo zien hoelang een vrouw zwanger is..
    Waar wordt dat aan af gemeten?
    Bij mij zag ze de eerste echo een vruchtzakje met iets erin, maar verder werd er eigenlijk niets gez. Wordt er dan automatisch uitgegaan van bijv ongeveer 5 weken?? Want de vrucht meten kan toch nog niet als deze zo klein is?

Een hoop onduidelijkheden..ja ik weet het :(

Groetjes, Mirre

4. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Mirre,

Daarom zullen ze ook een tweede echo hebben gepland. Daarop kunnen ze als het goed is de 'kop-romplengte' meten, hetgeen een belangrijke indicatie is voor hoever je bent.... Een goede kans dat ergens half juni de conceptie heeft plaatsgevonden... Dan zou die 28ste ook kloppen, maar pin me er niet op vast, ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Lonneke

Deel Deze Pagina