Omdat dit de eerste keer is heb ik me ingeschreven bij een verloskundige praktijk, en nu was ik benieuwd als deze dan ook kraamzorg levert + het feit dat ik de instantie niet op mijn verzekeringssite heb zien staan, ik heb nu 2x de verloskundige gezien, 1x intro, en de 2x bij me thuis om naar het hartje te luisteren vw. wat bloedverlies gaat dit me nu dik geldkosten? ben wel goed verzekerd 3*** bij zilverenkruis maar ik weet nu ff niet hoe en wat want moet ik me nu ook aanmelden bij een kraamzorg instelling?
Even bellen met je verzekeraar. Dan kun je informeren hoe het werkt met de kraamzorg en maken ze ook meteen in orde dat je een kraampakket krijgt als je daar recht op hebt. Maar doet jou verloskundige ook kraamzorg? Want dat hoor je niet zo vaak. Meestal zijn kraamzorgbureaus andere organisaties. De verloskundige doet wel nog nazorg in de kraamtijd.
heeft je vk kraamzorg niet met je besproken? ga er dan maar niet vanuit dat zij ook kraamzorg leveren, dus of bel je vk en vraag ernaar en ga op zoek naar een kraamzorg instantie. Bij mij werd het wel besproken met de vk en het 'geboortecentrum' waar ik zit levert ook kraamzorg maar ondanks dat ik bij de vk daar loop moest ik me apart ook nog inschrijven voor kraamzorg daar. Ik zou het nu wel snel gaan regelen en niet gaan afwachten. En anders even je verzekering bellen welke bureaus voor kraamzorg in je omgeving zitten.
Hoi, Voor zover ik weet moet je kraamzorg appart regelen. Je kunt kraamzorg zelf bellen en vragen of je met jou verzekering bij hun terecht kan. Heb ik ook al eens een keer gedaan. Dat was ook een onbekende kraamzorg voor de verzekering maar de vk werkte daar mee samen. Geen problemen mee gehad hoor. Voor de vk ben je altijd goed verzekerd dus je krijgt echt niet zomaar ineens een rekening thuis omdat ze bij je langs zijn geweest.
Sommige verzekeraars hebben contracten met bepaalde kraamzorgbureau's. Ik heb bv interpolis en moest op de website kijken uit welke kraamzorgbureaus ik kon kiezen. Ging ik voor een ander kraamzorgbureau dan moest ik meer eigen risico betalen. DUs ff bellen naar de verzekering en al je vragen laten beantwoorden. xxx
De verloskundigezorg wordt vergoed vanuit de basisverzekering en gaat niet ten koste van je eigen risico. Voor kraamzorg, welke meestal gedaan wordt door een kraamverzorgster werkzaam bij een kraamzorgorganisatie(gecontracteerd met je zorgverzekeraar), geldt een eigen bijdrage van 4,- per uur. Veel verzekeraars vergoeden dit (deels) vanuit een aanvullende verzekering.
Wat raar dat je vk daar niks over gezegd heeft. Heel veel kraambureau's willen dat je je voor de 12e week aanmeld.
Zorgzoeker - Zilveren Kruis Achmea Als je dan ff bij zorgzoeker 'kraamzorg' intypt + postcode krijg je vanzelf te zien welke kraamzorg er aangesloten zijn bij Zilv.Kruis. En als je dan toch bezig bent: rechts in het scherm zie je dan gerelateerde onderwerpen staan. Als je 'kraampakket' aanvragen doet, heb je dat ook gelijk gedaan, moet vaak voor de 20e week Die wordt ook vergoed met jou polis, als 't goed is! Maar dat staat er duidelijk omschreven. Succes! En niet te druk maken om de centjes, want gelukkig wordt er wat dit betreft veel door je verzekering gedaan!
ff bellen dan weet je het zeker... ik heb zelf menzis basis 2 pakket ik hoef niets te betalen alleen voor het bloedprikken maar das niet zo veel...