Oké, ik dacht al haha! Verder ben ik het wel met je eens hoor. Ook al ben je zwanger, dan nog hoef je niet met kanker te schelden, en dingen naar je man toe gooien. Dan moet je je maar gewoon een beetje in proberen te houden. En natuurlijk kan iedereen dat wel. Je bent zwanger, niet geestelijk ziek ofzo.. Als iemand iets verkeerds doet in jouw ogen op straat, scheld je die ander toch ook niet uit , omdat je zwanger bent?
op straat is iets heel anders, mijn man was een keer 5 uur in de ochtend pas thuis, ik heb een mobieltje tegen de muur gegooid omdat ie niet bereikbaar was en ik de hele nacht had lopen malen, sorry hoor maar dan vind ik niet dat ik hulp moet zoeken, kom op zeg!
Oké ik had een hele reactie getypt, maar toen lag deze site er ineens uit bij mij... Opnieuw dan. Ik zeg niet dat jij hulp nodig hebt, dat zei iemand anders. Ik zeg alleen dat ik een zwangerschap geen vrijbrief vind om te schelden en met dingen te gaan gooien. Ik snap heel goed dat je boos was dat je man zo laat thuis was, dat zou ik ook zijn, ook als ik niet zwanger was.
ik bedoel het niet verkeerd ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik niet met die telefoon had gegooid als ik niet zwanger was geweest, dat weet ik zeker, dan zou ik goed kwaad zijn geweest maar niet zo erg dat ik ergens mee zou gooien, dan was ik een paar dagen kwaad geweest en nu kwam alles er in 1 keer uit, puur door de hormonen.
ehm...die was erg onder de indruk, ik had nog nooit ergens mee gegooid hij is ook nooit weer zo laat thuisgekomen en laat nu altijd weten waar ie is, dus gelukkig begrijpt ie het wel, hij zei achteraf ook dat ik dat niet verdiend had, een nacht vol stress alleen maar omdat hij zo'n lol had en de tijd was vergeten...
Ik word hier thuis al "de hulk" genoemd Ben niet aggressief naar mn vriend toe en scheld m ook niet uit, maar ben wel wat pittiger geworden en heb een erg kort lontje, waardoor ik nog wel eens uit mn slof kan schieten als hij weer wat laat slingeren. Gelukkig heeft hij een olifantenhuid en kan ie er wel om lachen. Maar een paar maanden na de zwangerschap moet het wel afgelopen zijn zei die
hmmm vind het ook maar een beetje raar van je man dat hij pas om 5 uur thuis was en niet bereikbaar was. Dan zou ik ook boos worden. maar ja ikzou geen telefoon gooien, die telefoon kan er toch niks aan doen. Ik vind trouwens een keer een telefoon gooien wel iets anders dan vaak spullen gooien. Waarom heb je niet gewoon aan je man uitgelegd waarom je kwaad was en wat het met je deed dat hij niet bereikbaar was? Mijn man en ik hadden een keer een beetje ruzie. En toen zei hij "Je bent toch niet boos?" en toen zei ik "ik ben wel boos, als je het niet gelooft gooi ik dit bord wel stuk". (eigelijk als grapje omdat we de buren wel eens met borden horen gooien) En toen gooide ik een bord stuk en hebben we echt keihard een half uur de slappe lach gehad. Verder nog nooit de behoefte gehad om in een boze bui iets stuk te gooien. Zonde van mijn spullen en nutteloos. Je kan het beter uitpraten, schelden enzo helpt echt niet.
Oooooooh eindelijk wat herkenbaar Ik kan ook zo boos worden als hij weer eens wat laat slingeren! Troep kan ik echt niet meer tegen.. Gisteravond zou hij al de wasmand naar boven dragen voor me, kom ik vanmiddag thuis staat ie er nog Ja dat kan ik dan niet uitstaan En een kort lontje is heel herkenbaar.. Ik hoop maar dat het weer overgaat...
toen mijn man thuis kwam was ik al zo overstuur en ongerust dat ik niet gewoon meer kon uitleggen wat ik voelde, normaal doe ik dat uiteraard wel maar ik voelde me compleet machteloos en had het al vanaf 3 uur zitten opkroppen. wonder boven wonder doet de telefoon het nog en zit er geen krasje op, dus die heeft er niks aan over gehouden lichamelijk, misschien wel mentaal maar hij lijkt niet echt bang voor me
haha zo herkenbaar tjemig gisteren nog wrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh en ook mijn dochterlief moet het soms ontgelden super geiriteerd kan ik soms worden en dan word het nog erger als manlief vraagt : wat is er dan schat? rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa LAAT ME MET RUST aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en dan daarna huilen huilen huilen huilen he oh man maar goed afentoe kan ik me man wel schieten hij is niet ideaal hoor ( lol haha welke man wel? ) maar hij is een lieverd en heeft een gouden hart. houd helemaal niet van ruzie dus komt altijd achter me aan om het goed te praten ( na me eerst ff met rust te laten) zucht ach ja soms is de woede zo uitzinnig dat ik er echt van schrik zo ken ik mezelf helemaaaaaal niet wow wat hormonen al niet met een mens kunnen doen zal wel iets oer achtigs zijn overleving en bescherming van kind in je buik ofzo? kweet ut nie hoor LOL
Wij zijn gewoon gelukkig. En als ik dan een keer verdrietig ben huil ik uit bij mijn vriend en andersom gebeurt net zo vaak. Maar ik ben niet boos of geirriteerd en hij ook niet. Ik herken me hier helemaal niet in. En dat boek van kluun.. daar heeft mijn vriend er 2 van gehad van anderen, maar die hebben we dus de prullenbak in gedaan. Wij vinden dat echt niet cool.
waarom vind je dat niet cool camuh? Ik moet zeggen dat ik ook bij sommige stukjes moest slikken omdat het een beetje vrouwonvriendelijk werd geschreven. Maar feit blijft dat mannen vaak wel zo denken en het ook grappig bedoelt is. Vond het stukje waarin hij schrijft dat meisjes veel leuker zijn dan jongens (terwijl hij het hele boek alleen maar een jongen wil) echt ontroerend.
De bedoeling van dat boek is ook dat je het met een flinke korrel zout neemt... Ik heb er hartelijk om gelachen, vooral het stuk over "Sex tijdens de zwangerschap" Ik kwam niet meer bij! Maar goed, om on-topic te blijven, ik kan er ook wat van, hoor... En meestal kan ik me wel inhouden, er loopt hier nog een klein ventje rond die toch het goede voorbeeld moet krijgen... maar ik heb zo mijn momenten.... Vooral als ik net als vanmiddag eerst in de file sta na een vreselijk saaie vergadering, dan wil ik bij de supermarkt pinnen en er staat geen geld meer op de rekening... Grrr! Is hij vergeten geld over te maken.. En dan komt ik thuis en dan gaat het tuinhekje niet goed dicht.. (heeft wat te lijden gehad van de kou, denk ik) Nou, dan moet mijn man het even ontgelden, hoor... En dat heeft echt te maken met de hormonen, ik ben normaal helemaal niet zo... En ik gebruik het ook niet als excuus (wel gekscherend soms, maar dat doet volgend mij iedereen) en ik geloof ook niet dat ik er hulp voor hoef te hebben...
ik merk ook dat ik veel sneller boos word maar schelden doe ik niet.. ik word juist boos als hij scheld en dan vooral met k... ben sneller geirriteerd maar i.p.v dat ik dan ga schelden ben ik jiust heel kortaf en stil en dat weet ie dan ook dus dan laatr ie me ff met rust en probeert daarna weer een gesprekje te starten. soms met geluk en soms niet
Die had liefje ook gehad.. Hij snapte er niets van. Zo was ik niet volgens hem Behalve het hoofdstuk sex tijdens de zwangerschap (lol @ Bluesky) maar zover is ie volgens mij niet eens gekomen? Tja volgens mij is het wel een hormonending. Was zelf iets neerslachtiger tijdens de zwangerschap terwijl ik dat nooit ben. Een ander reageert weer dingen af op man of vriend... Zou zeggen... jij hebt het zwaar met kindje laten groeien en straks bevallen, hij moet het maar even van zijn rug laten glijden hoor, die buien van je! En och als manlief of vriendlief na die negen maanden nog steeds niet is weggelopen, is dat alleen maar een goed teken
gelukkig zijn er in ieder geval meer vrouwen die dit hebben,me vriend is echt een schat maar zeker geen ideale man(welke wel toch)...en ik had voor de zwangerschap daar gewoon meer geduld mee,na die 9 maanden zou ik ook wel weer de oude zijn hoor daar maak ik me niet druk om maar ga er geen hulp voor zoeken...zo erg is het ook weer niet(vind ik) en ik hoor hem er trouwens niet over,als ik me excuus aanbied als ik iets rottigs gezegt heb,hij weet dat ik me kwaadheid over dingen nu minder kan bedwingen en zegt ook schat maak je niet druk het zijn je hormonen en geloof me dat hij dondersgoed ook weet dat als hij stomme acties doet ik daar boos om word(hij heeft soms echt rare acties die buiten elk boekje omgaan) of hoe je dat ook zegt ik denk dat als iedereen die scheld of een keer met spullen gooit zwanger of niet zwanger hulp zou moeten krijgen zou den dolder er vol mee zitten maar jah er zullen wel mensen zijn die zoiets raars noooooiiitt zouden doen blijkbaar O