1/10 ... of zelfs 1/5 ... zoveel vrouwens hebben kans dat het misgaat tijdens de zwangerschap! - Ja maar dokter, ik heb al een kindje verloren voor mijn dochter geboren werd, hoeveel pech kan een mens hebben als het nu weer fout loopt?! ... Daarnet naar spoedgevallen geweest... sinds gisteren verloor ik bloed en vandaag helder bloed... we konden tamelijk rap bij een gyna van wacht terecht... en wel... er is een scheur van 2 cm in mijn baarmoeder / placenta (konden ze niet precies zeggen) .. het is dus geen oud bloed.. De baby doet het momenteel uitstekend... ik kon wel geen hol zien want hij had zijn scherm gedraaid... het hartje klopte goed, baby bewoog, baby was goed gegroeid.. maar... 70% kans dat alles goed komt.. 30% kans dat het misloopt... Als ik nog maar een beetje pijn begin te voelen kon ik wel raden hoe laat het was... en nu dus... bedrust... 10 weken ver en al bedrust voor de rest van de maand! Duimen girls... & kaarsje branden pls!
Ik duim voor je wat houd die 30/70 kans precies in dan? Dat die scheur in de baarmoeder of placenta zich niet uitbreid? T klinkt heel eng maar hopelijk komt alles goed.
Tja helaas kan een mens heel veel pech hebben Sterkte, ik hoop dat alles gewoon goed gaat en je verder een onbezorgde zwangerschap hebt!