Gewoon zwanger.....

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Lov23, Sep 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Belachelijk Mounia,... hoe zat het met die arts? Daar kan je man toch niks aan doen?

2. mounia05

mounia05 Niet meer actief

Nee maarja moest het wel gewoon betalen

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Poeh, weet ik eerlijk gezegd niet eens precies... gaat allemaal via mijn salaris zeg maar! Maar moet eerlijk gezegd ook zeggen dat ik me (de laatste jaren) niet meer in andere verzekeringen heb verdiept...
    Heb het even opgezocht: 164.90 euro per maand (dochter gratis meeverzekerd) en dat heb ik het uitgebreidste pakket!
    Geen idee of dat veel of weinig is eigenlijk... (slecht he)

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    ik vind het veel Nova ;) ben 130 euro kwijt per maand. met zorgeverzorgd 2 en tandverzorgd 2. dus niet het hoogste pakket. straks zonder aanvullend voor bevallen etc 115 kwijt en als het goed is gaat de verzekering 8 a 10 euro pm omlaag vlg jaar dus dan nog minder.

5. mounia05

als je wilt weten of het veel is dan moet je desnoods 1 of 2 andere verzekeringen ernaast leggen en dan kijken hoe duur hun meest uitgebreide pakket is en of de vergoedingen veel verschillen..

het is even een klusje maar het kan wel schelen ;)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Het is altijd goed om je verzekeringen na te kijken,...ook je energie rek. Ik stap bijna ieder jaar over en dat scheelt veel geld. Kun je mooi een Midweekje van oo vakantie ;)

Ik betaal nu 100 ongeveer voor de zorgverzekering .. Alleen zou ik geen kraamzorg vergoed krijgen, wil ik dat wel moet ik 40 euro per maand meer betalen. Tja dan ben ik duurder uit dan kraamzorg zo betalen, stom dus.

Nu ga ik overstappen en ben ik en goedkoper uit en krijg de kraamzorg vergoed.

7. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    100 euro lov? welke extras heb je dan? vind tand altijd wel fijn erbij te hebben en therapie want je weet maar nooit. en nu natuurlijk kraamzorg

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb cz met jongeren verzekering nu.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kraamzorg betaalde ik dan de eigen bijdrage erbij he. Maar bij fbto hoeft dat dus niet

10. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Dat is idd wel een goed idee om dat straks weer eens uit te gaan zoeken... Ik ben bij de amersfoortse scherp verzekerd met tandarts,( en mijn 2 jongens) hoeveell precies weet ik nu ff uit me hoofd niet,maar zit hier al jaren en bij de vorige bevallingen ook niks aan eigen bijdrage te hoeven betalen voor de kraamzorg,moest het wel voorschieten maar kreeg het snel terug
    Oudste had koemelkallergie en gebruikte dus Pepti voeding van over de €20 een bus en kreeg alles vergoed.

11. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Heb het even opgezocht en ik betaal €124,96 per maand

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmm. Dan is fbto goedkoper volgens mij Maris ;)

13. mounia05

Wow lov dat is wel heel goedkoop :O dus bij FBTO ga je ook maar zo weinig betalen en wordt wel alles vergoed?? Is dit bedrag na aftrek van zorgtoeslag of ontvang je die niet ?

Ik vond de mijne best goedkoop maar na wat jij zei :p.. Ik betaal afgerond €125 en dan ben ik 2 ster aanvullend en 1 ster tand

14. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    ok en hoeveel scheelt dat?
    Ik moet ook wel mijn therapeut vergoedingen hebben ivm bekkenklachten,heb een bril die vervangen moet worden en dat krijg ik daar voor zorg 12 behandelingen per jaar en me bril eigen risico van €150
    Ik heb vorig jaar ook alles uit zitten pluizen en bij de amersfoortse blijven was voor ons de beste optie

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb eens gekeken snel. Ik zou 114 per maand kwijt zijn en dan heb ik basis plus tandarts vergoed tot 250 euro em gezinsplanning erbij. Dat is dan of een combitest of een pretecho vergoed. En 200 euro aan bijdrage voor zk bevalling of kraamzorg

16. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Tsja,ik ga volgende maand gewoon op mijn gemakkie alles weer eens uitpluizen om te kijken wat de beste zorg bied wat ik mijn leven past zeg maar. Die combitest en pretecho bijv heb ik al niet nodig omdat ik dat niet belangrijk vind en zo is er voor iedereen wat af te wegen wat echt persoonlijk is.

17. mounia05

voor die €10 meer vind ik het wel een fijn idee dat er meer dingen worden vergoed.. Stel dat ik straks in een depressie raak na mijn bevalling dan ben ik sowieso voor een deel verzekerd, of als ik fysiotherapie nodig heb dan is dat ook verzekerd. Heb dan geen pretecho erbij zitten maar dat vind ik niet zo heel erg :p de combitest weer wel maar hier heb ik niet voor gekozen.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Het is idd persoonlijk....daarom moet ie het ook altijd zelf uitzoeken. Bij fbto kun je altijd kiezen voor andere modules...

19. mounia05

ja precies, ik zat eerst altijd bij me vader maar sinds dit jaar heb ik mijn eigen pas :$:p.. En voordat ik het had afgesloten had ik een stuk of 10 gekozen en die vergoedingen uitgeprint. Eerst snel doorgekeken welke vergoedingen mij aanspraken en toen bleven er iets van 4 over ofzo en die heb ik goed bekeken qua prijs en vergoeding

20. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja idd, ik zal elk jaar wel wat behandelingen moeten hebben vanwege me rug klachten,en ik weet nu dat ik die vergoed krijg en dat ik me kraamzorg vergoed krijg zonder eigen bijdrage

Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend??
    Wij gaan morgen op kraambezoek bij vrienden,een babymeisje Helemaal leuk! :)
    Zondag met het gezin op pad en mijn oudste heeft nu hefstvakantie en volgende week gaan we veel dagjes de pad op.
    Fijn weekend allemaal!

Share This Page