Gewoon zwanger.....

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lov23, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Maris :D prachtige naam, lekker genieten nu meis!

2. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Gefeliciteerd! !

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hoe gaat het met jullie?
    Hier gaat alles boven mijn verwachting goed,herstel gaat echt voorspoedig en voel me goed! De ks zelf ging ook goed alleen duurde t wat langer om de kleine geboren te laten worden vanwege de 2eerdere ks en het daarvan littekenweefsel waar ze moeilijk doorheen kwamen en met beleid de operatie wilde uitvoeren. Het is maar goed geweest dat ik niet met spoed een ks moest ondergaan en er werd ook met nadruk gezegt dat ik geen zwangerschap meer moest aangaan vanwege een.dunner wordende bmwand...
    De kleine meid zat ook nog heerlijk bij mama want ze wilde er niet uit komen en met behulp van een kiwi hebben ze haar geboren laten worden,maar ze krijste gelijk de hele ok bij elkaar dus dat ging goed,maar vond t zo zielig dat ze er zo werd uitgehaald,dat is ook tegen de natuur,maar gelukkig is ze een lekker bol meisje en gezond!
    Ze doet het ook heel goed op de flesvoeding en ik verwacht ze vandaag weer terug op geboortegewicht :D
    Mijn jongens zijn erg lief voor hun zusje en de kraamhulp is top! Ik heb dus een hele leuke kraamweek.
    Even een kort verslag van de bevalling,fijne dag meiden! :D

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heerlijk Maris!

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh Maris wat fijn dat alles zo goed gegaan is en dat je lekker aan het genieten bent!

6. mounia05

mounia05 Niet meer actief

Dames wat is het stil hier :p

Even een vraagje aan degene die werken en kolven en ook nog borstvoeding geven..

Dit is mijn probleem..

Afgelopen maandag ben ik weer begonnen met werken dus had vanaf vrijdag gekolft voor maandag en dacht dan kolf ik elke keer op het werk voor die dag erna.. Nu merkte ik maandag meteen al dat ik minder kolf dan normaal en het elke dag nog minder is geworden. Herkent iemand dit ? En wat hebben jullie eraan gedaan om de productie te verhogen ? Ik heb namelijk voor vandaag net te weinig dus moet hij waarschijnlijk 1 flesje flesvoeding krijgen. Ik baal hier zo van want al vanaf zijn geboorte geef ik borstvoeding en dat wil ik graag blijven doen sowieso tot en met 6 maanden en het liefst nog langer :(

Ik las ergens clusterkolven dus dat ga ik nu proberen. Wordt als het goed is straks terug gebeld door een lactatie deskundige maar vroeg me af of jullie tips hebben

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Geen ervaring met kolven mounia.... Maar misschien toch door wat stress omdat je weer werkt nu?

Vaak beginnen vrouwen ook van te voren al een voorraadje op te bouwen zodat je dit probleem niet krijgt ;) is idd zonde om nu Fv te geven... Maar als het niet anders kan is het msar helaas zo...maar snap je gevoel...

Hier gaat het goed met onze bink. Hij is nog altijd een grote jongen :D alles ver boven gemiddeld op het cb... Is ook wel eens iets anders, de meiden waren dan weer vaker iets aan de lichte kant.

Hoe is het met de rest?!

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hier ook alles goed,kleine meid is nu 3 weken,krijgt snachts 1 voeding 22.00 02.00 en 06.30 zo gaan wij de nacht door dus dat is heerlijk! :D
    Dinsdag naar het cb dus ben benieuwd hoeveel ze dan weegt. Onze jongens zijn erg lief voor haar en willen overal mee helpen,maandag begint de school weer dus ook dat is weer lekker voor de oudste.
    Mijn herstel gaat ook prima,moet me nog wel rustig houden en soms de boel de boel maar laten. Manlief gaat as nacht weer zijn eerste nachtdienst draaien dus ben dan weer alleen.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook alles goed!
    Kleine man heeft nu wel spruw...ggrrr... maar gelukkig geen last van! Verder groeit hij erg goed op mama's melk! Ook veel sneller dan grote zus... Veel kleertjes passen al niet meer helaas!

Hij is ook weer een beetje met zijn ritme aan het rommelen maar ook dat komt goed. Hele tij 22.30-3-7u gezeten, nu 20-1-5. Dus wel lange ruk erbij maar net iets te vroeg haha...
    Hij is echt een vrolijk ventje wat nauwelijks huilt en altijd lacht!

Mounia: had ik ook toen ik weer ging werken, maar had wel al een hele voorraad aangelegd in de vriezer.
    Vaak door het werken loopt de productie at terug, misschien thuis wat extra stimuleren door clusterkolven of vaker aanleggen???

10. mounia05

ik had een voorraadje gebaseerd op dat hij 150cc per fles drinkt maar vanaf dinsdag geeft de oppas hem 200cc dus woensdag was ik door de voorraad en het gekolfte op werk heen.

vanochtend lactatie deskundige gesproken en die zegt dat 200cc veel te veel is en dat hij gewoon moet wennen dus heb al gezegd dat me schoonmoeder terug naar 150cc moet gaan. De deskundige zegt namelijk wat ik op werk kolf een goede hoeveelheid is. Ik kolf nu effectiever dus nu afwachten.

Bedankt voor de tips:)

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oke... ja, en als hij op een gegeven moment niet genoeg blijkt te hebben aan 150cc ga je eerst een keer naar 170cc of zo?
    Dan evt met extra kolven wat meer op voorraad krijgen om het aan te vullen??
    Maar lijkt mij prima om nog even door te gaan met 150cc, zeker als hij daar genoeg aan heeft!
    (Hier dronk hij laatst bij het toevallig voor en na de voeding wegen een keer 170cc!! Hoop dat ik dat allemaal gekolfd krijgt over een tijdje....)

12. mounia05

ja ik heb gezegd geef nu 150cc en mocht hij echt nog heel hard huilen daarna dan nog eens 30cc proberen. Maar ik denk dat ie wel genoeg heeft aan 150cc en misschien daarna gewoon nog wat zuigbehoefte maarja daar is zijn speen dan voor:p

moet wel goed komen toch ;) gewoon op tijd beginnen met voorraad maken :p

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hoe is het nog met iedereen??
    Hier gaat alles erg goed! Een heel tevreden mannetje...
    Ook de nachten gaat hij steeds langer doorslapen. Vannacht was het voor het eerst van 22-5.45u!! (en nu slaapt hij nog)
    Groeien gaat ook érg snel, gisteren weer zelf gewogen en nu 6150gr, dat is 520gr in 2 weken tijd!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wauw Nova! Ben jaloers hahaha...hier meestal rond 3 uur...soms 4-5 uur

15. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hier om 22.00 02.00 en dan zo 06.30-07.00 wel met de fles dan
    Ik was van de week ook op het cb en onze meid weegt al 4740 gram,vandaag 4weken oud.
    Ik ben een trotse moeder,ze doet het heel goed! :D

16. mounia05

Die groeit goed zeg nova :D en slaapt ook lekker :p

Voor 4 weken zijn die tijden lekker maris :)

Hier ook alles goed.. Nu geeft me schoonmoeder fles van 150cc en dat gaat hartstikke goed en dat lukt ook gewoon met kolven dus gelukkig nog geen flesvoeding hoeven gebruiken :D Sinds afgelopen vrijdag krijgt hij voor het slapen gaan een papfles (wel met mijn melk). Hij vind het heerlijk. Hier slaapt ie meestal tussen 9 en 10 en sinds 3 dagen komt hij tussen 2-3 en dan weer rond 7 uur.

Met het werk geregeld dat ik voorlopig elke vrijdag thuiswerk dus dat scheelt weer 1 dag

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Super Maris :D

Mounia mag ik vragen waarom je die papfles geeft eigenlijk?

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Van die papfles vroeg ik me ook af eigenlijk?
    Misschien wordt hij daarom ook wel weer wakker 's nachts??
    Worden veel kindjes onrustiger van...

Hier was het vannacht 6.15u!!!

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja is zo vroeg nog? Arme darmpjes...

Lekker Nova! Hier weer zoals gewoonlijk 4 uur..

Jeetje hier had ik het gewicht en lengte eens vergeleken met de meiden toen zij nog baby waren.

J weegt en is nu al net zo lang als de meiden toen hun 6 en 9 maanden waren :D hahahaha

20. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hier was t vanacht 02.30 en 06.30 :D
    Gaat goed dus! ;)

Deel Deze Pagina