na 1 jaar nogsteeds pijn aan injectieplaats bil, wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi ik heb tijdens mijn zwangerschap injecties gekregen in mijn bil, onder andere longrijping (en ook wekelijks proluton). Mijn laatste longrijpingsspuit deed heel erg zeer, de eerste 15 weken voelde ik de prik voordurend. Later voelde ik hem niet meer, en nu is het weer lente en ik voel hem een aantal keer per dag.
    Ik ben destijds teruggegaan naar de afdeling waar ik was opgenomen en de prik heb gekregen, en heb dit voorgelegd aan een verpleegkundige. er werd gezegd dat ze dit niet kenden, maar dat er misschien verkeerd geprikt is, in een spier. Ik weet wel zeker dat dit komt door de laatste longrijpingsspuit die ik kreeg, en ik heb het ook aangegeven dat het niet goed voelde toen ze hem plaatste, volgens de verpleegkundige deed ze het goed.
    Herkend iemand dit, en gaat het over? en heeft het inderdaad met het seizoen te maken?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat het op zich juist in een spier moest, maar wellicht een zenus geraakt?

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ben in beide benen geprikt voor de longrijpingsspuiten en de linker voel ik nog steeds af en toe.. Die deed tijdens het zetten ook enorm pijn terwijl de rechter wel meeviel. volgens de vk kon het geen kwaad. kon zijn dat het verkeerd gezet was.

maar qua pijn valt het op zich wel mee. Het is gevoelig maar thats it

4. Ons Kleintje

ja klopt dat het in een spier moet :)

5. Ons Kleintje

nou ja pijn, dat heb ik (nu) niet, maar wel dat ik het steeds voel. irritant gevoel is het. Bij mij is ook links.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja herken het.. het is ook een tijdje blauw geweest terwijl rechts na een paar dagen niks meer te zien was, behalve een puntje waar de naald in is gegaan..

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb 5 maanden geleden een ruggenprik gehad bij de bevalling van mijn zoontje. Nog steeds voel ik dagelijks ( vooral in de ochtend bij het opstaan ) de plek waar ze geprikt hebben. Heel irritant ;)

8. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Niet helemaal hetzelfde maar ik heb ook nog steeds last van de injectie die ze gezet hebben in mn linker bovenbeen vlak na de bevalling. Die injectie met oxytocine voor de placenta. Het heeft maanden continu pijn gedaan met een dood gevoel erbij (zo'n slapend gevoel). Nu voel ik het alleen nog als ik erover heen ga, beetje als een blauwe plek. Dit hadden ze ook nog niet eerder gehoord. Ik gok dat ze bij mij ook een zenuw heeft geraakt.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb na zo'n 4 jaar nog steeds last van een plek van een punctie. Zenuwtje geraakt. Kan alleen maar zeggen dat het vanzelf went want echt iets eraan doen zit er meestal niet bij.

10. Ons Kleintje

hoi, iedereen erg bedankt voor het reageren. Ik wist niet dat het vaker gebeurde, maar ik lees wel bij velen dat er vaak gezegd wordt dat het een onbekend verschijnsel is. Eerlijk gezegd geloof ik dat nu niet meer. Ik ga er niets mee doen,
    die prikken kreeg ik niet voor niets en dus zal ik het moeten accepteren.
    Maar ik ben `blij` te horen dat ik niet de enige ben.
    groetjes

Deel Deze Pagina