Gewoontes tussen jou en je partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Koesje, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hmm even denken.

- vriend noemt mij nooit bij de voornaam, ik heb wel vaker.
    - iedere avond val ik op de bank in slaap en als ik wakker schrik ga ik na bed maar vriendlief blijft altijd lang op.
    - iedere avond lig ik met mijn hoofd op zijn schoot en kriebelt me dan heerlijk door mijn haar.
    - als we ergens zijn gaan we over de mensen praten in de taal wat mijn vriend spreekt, zo van kijk die schoenen of kijk die kont eigenlijk best kinderachtig, alleen zo lullig dat toen we dat deden dat net toevallig iemand was die dezelfde taal sprak hahahaha

2. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Mijn vriend noemt me trouwens ook amper bij mijn voornaam. In mijn ogen kan hij hem ook niet uitspreken, het klinkt gewoon zo raar als hij het zegt. En áls hij het dan al doet, is er stront aan de knikker, of hij moet iets van me gedaan hebben. Betekent nooit iets goeds :D.

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

We vallen altijd lepeltje lepeltje in slaap nog steeds ! :D

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Leuk...dat doen wij elke avond met de kinderen

Wij geven elkaar altijd een kus.

Gaan altijd tegelijk naar bed

5. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij noemen elkaar ook nooit bij naam! Zou echt super raar staan te kijken als hij mij bij mijn naam zou roepen.

6. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Als 1 van de 2 een domme opmerking maakt zetten wij regelmatig onze bril recht of krabben we ons achter ons oor met onze middelvinger.
    Dan is het altijd afwachten hoe lang het duurt voordat de ander het ziet.
    Slaat echt nergens op, maar we hebben de grootste lol.
    De kids snappen er niets van... ;)

Als iemand praat over over een ander die bijv doof is of iets niet goed hoorde, dan zeggen we altijd 'hè' tegen elkaar. Lachen als de andere zijn hele opmerking dan gaat herhalen... :)

7. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zeggen vaak tegen elkaar 'Ik hou honderdduizendmiljoen bossen euro's van jou'. Weet niet precies meer waar het vandaan komt, maar het is om aan te geven dat we heeeeel veel van elkaar houden haha.

Tijdens het avondeten kijken we bijna altijd Friends. Lopen we seizoen 1 t/m 10 door, dan kijken we weer een maand of twee niet of ff een andere serie, en dan beginnen we weer van vooraf aan. We kunnen zo ongeveer alle afleveringen meepraten ondertussen ;). Met het intro liedje van Friends doen we gek dansen en klappen (wanneer ook in het liedje geklapt wordt) en dan op het eind van de intro zeggen we 'oeoehhh' en dan geven we elkaar een kus. Het ziet er ongetwijfeld enorm belachelijk uit...:)

Ongetwijfeld zijn er nog wat routines waar ik nu niet op kan komen. En we doen vaak nogal gek haha.

8. Koesje

Koesje Niet meer actief

k dacht k zal eens kijken of er al een reactie is.. zitten we al op pagina 5! Hahaha
    Geweldig om al die gewoontes van jullie te lezen.
    Zo hebben wij ook dat ik nog weleens bokkig kan zijn en dan zegt mijn man uit het niets: lach eens naar het duimpje (met zijn duim omhoog) nou hoe irritant en stom ik dat ook vind.. Ik moet altijd lachen :D

9. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Leuk topic.

ineens dacht Ik er ook overna, hoe je al snel gewoontes hebt samen.

Wij vallen ook altijd lepeltje/ lepeltje in slaap. Als ik nu soms wat moeilijker in slaap kan vallen en niet lekker lig, legt hij altijd mijn hand in de zijne. Superlief.

We geven elkaar ook altijd een kus bij wakker worden en slapen gaan. Ook bij discussie of irritatie. :) als hij thuiskomt doet hij dat ook altijd.

"Ik hou van je" zeggen we ook veel, maar nu sinds ik zwanger ben, op specialere momenten. Kan dat niet zo goed uitleggen.

We onthouden allebei ook veel van elkaars stommiteiten, daar kunnen we s nachts of s avonds echt heel veel lol om hebben.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij noemen elkaar altijd sjattie, altijd een kus voor het slapen en naar werk gaan, en als hij op zijn werk is aangekomen stuurt hij me een berichtje om te laten weten dat hij goed is aangekomen, door de dag sms'en we ook nog.

Er zijn nog veel meer gewoonte's maar die zijn te belachelijk voor woorden :D

11. dekilene

dekilene Niet meer actief

S avond naar zn werk gaan we thee en koffie drinken.
    Dan bespreken we de dag
    En 8 uur ons halfuurtje gtst!!!
    Echt fijn dat me vent gtst meekijkt :D

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als een van ons een scheet laat, dan zegt de ander "he? Wat zei je?" Of iets als "ja doe maar koffie" :D

13. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Hahaha grappig allemaal!!

Wij maken altijd met onze handen "het hartjes gebaar" naar elkaar...

In de winkel lopen we vaak allebei te neuzen en meestal zegt 1 van de twee...hey pssssst...heb je al verkering?

Ik werk in de hulpverlening...mijn vriend belt dan vaak agressief voor de grap op en zegt met allemaal scheldwoorden dat ik hem direct moet ondersteunen...

Wij staan vaak samen te dansen, maar dan sta ik op zijn voeten...meestal is die dans dan behoorlijk belachelijk...

Enneuh...we praten vaak half Engels/Duits...maar dan op zn Nederlands...

14. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaa dat doet de mijne ook! Ik kan mijn lach dan ook nooit inhouden, verschrikkelijk irritant!

15. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Owja nog een... Als een van ons een scheet of boer laat, dan roept diegene meteen: BIBI!!

Bibi is een van onze cavia's, we geven haar altijd de schuld van alles:p:) Ook als de afstandsbediening kwijt is ofzo, dan zeggen we 'oohh Bibi, heb je nou alweer de afstandsbediening opgegeten', ze is namelijk echt een vreetbeer;). We zeggen het overal, al zijn we 100 km van die cavia verwijderd...

Ow en als we elkaar 's avonds weer zien na college/stage/werk dan wisselen we altijd even onze dag uit. Ik heb stages gelopen in de ggz (nu werkzoekend na mijn afstuderen), mijn vriend loopt nu stage in de ggz en werkt in de tbs, dus we begrijpen elkaars verhalen goed en kunnen elkaar ook goed tips geven enz. We hebben elkaar vaak wel spannende of aparte verhalen te vertellen gezien ons werkveld (althans, hopelijk ook mijn toekomstig werkveld) maar soms ook zware verhalen en dan is de steun fijn.

Oww nog een! Mijn vriend wil altijd van die mondscheten laten op mijn buik. Ook verschrikkelijk irritant!!!!!

Of hij legt zijn hoofd tegen mijn buik of op mijn schoot, dan moet ik door zijn haar kriebelen...

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    We zeggen s avonds áltijd 'love you' tegen elkaar en geven elkaar een kusje, behalve als ik boos ben:D dan wil ik gewoon gelijk slapen hahaha.
    En s ochtends word ik altijd wakker met een w.a bericht van hem.
    Er staat altijd iets van 'goeiemorgen schoonheid/knapperd/sexy' en dat dus echt elke dag en in het weekend zegt ie dat gewoon tegen me:D

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hij is mijn wekker s'ochtends, hij belt mij altijd wakker. Voor het slapen gaan in elkaars handen knijpen en zeggen dat we voor altijd bij elkaar blijven. Op de een of andere manier is het hier ook een gewoonte om flauwe dingen met elkaar uit te halen met bijvoorbeeld ruiten krabben in de winter. Als we samen in de auto zitten doet hij voor zichzelf heel de ruit en voor mij alleen twee rondjes bij mijn ogen. Heel flauw maar elke keer liggen we dan dubbel van het lachen. Met tanken als we met z'n 2en zijn, als de een gaat afrekenen, snel wegrijden en de auto in een hoekje neerzetten. Van die hele flauwe humor die alleen wij leuk vinden.

18. Within

Within Niet meer actief

Ik krijg elke dag een berichtje van hem met daarin "kusje", eerst via sms inmiddels via whatsapp.
    We zijn inmiddels 7,5 jaar samen, dus ik ben de tel kwijt hoeveel sms-kusjes ik heb gehad ^^

De rest ga ik eens over nadenken :p

19. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    kusjes geven als we thuis komen of weggaan.

20. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Haha wat een grappig topic. Een hoop van onze gewoontes zijn al genoemd (bijna nooit bij de voornaam noemen, koosnaampjes, bijna altijd samen naar bed, kusje voor slapengaan en bij het weggaan, door de dag heen whatsappen hoe het gaat, hij vraagt elke dag 'heb ik al gezegd hoeveel ik van je hou?', etc).
    Ik bedacht me net juist een slechte eigenschap van ons die we op dit moment ook nog eens aan het uitvoeren zijn ;) Als we geïrriteerd of boos zijn zijn we allebei te koppig om tegen elkaar te praten, èn dat houden we ook nog eens rustig de hele dag vol :) Zucht, vermoeiend. En ik zou die gewoonte best anders willen, maar ben te koppig om daar de eerste stap in te zetten :cool: (en hij blijkbaar ook) ;)

Deel Deze Pagina