baby slaapt op de buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nu slaapt ze op haar buik. Ik kijk regelmatig even. Haar neusje ligt wel vrij, moet haar omdraaien of lekker laten slapen? Volgens mij slaapt ze steeds vaker op haar buik, is dat erg?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

lekker laten liggen, je houdt het eigenlijk niet tegen als ze eenmaal doorkrijgen dat ze dat lekkerder vinden liggen, dan blijf je aan de gang met omdraaien, af en toe om het hoekje kijken is genoeg ;)

3. Polletjepiek

ze gaat altijd haar hele bedje door, om uiteindelijk op haar buik in slaap te vallen. Ze ligt dan overdwars in bed.
    Ze wordt natuurlijk steeds groter en op den duur zal het echt niet meer passen want ze ligt nu al met haar hoofd tegen de spijlen. Hoe kan ik haar van dat gedraai af krijgen?

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier werkt een slaapzakje nog met daaroverheen een lakentje heel strak toegestopt, het slaapzakje doe ik aan de onderkant ook tussen het matras en de achterkant vh bedje.

er is niet veel aan te doen vrees ik :)

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zal niet lukken denk ik. Mijn middelste was ook zon draaikont. Ging slapend zn hele bedje door om dan op zn buik met zn kont in de lucht in slaap te vallen :D
    Was gewoon bang hem in een normaal bed te stoppen. Gelukkig kreeg hij eerst een peuterbed en die had nog wat opstaande randen.
    Gek genoeg is hij toch nooit uit bed gevallen (nouja, behalve deze vakantie bij oma in de caravan dan....stapelbedje en extra smal :D) Maar n draaikont is het nog steeds. Vroeger mochten ze nog wel eens bij mij in bed slapen toen ik alleen was. Maar daar ben ik door hem mee opgehouden. Werd nml bond en blauw geschopt :p

6. Polletjepiek

Dat doe ik ook. Een slaapzakje en dan onder een lakentje. Maar daar wurmt ze zich onderuit. Op zich slaapt zu lekker, maar ben wel bang dat ze stikt ofzo. Of zal dat wel mee vallen?
    Ze is aardig sterk. En als het haar niet lukt dan schreeuwt ze wel.

7. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nee hoor, mijn zoontje slaapt al vanaf 7 weken op zijn buik en dat gaat prima. Zolang ze hun hoofdje goed op kunnen tillen, is het goed.

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Nou, met 6 maanden zijn baby's (over het algemeen) zo sterk dat ze hun hoofdje goed kunnen optillen en kunnen draaienals ze op de buik liggen . Dat ze zou kunnen stikken lijkt mij onwaarschijnlijk. Heerlijk toch dat ze kan gaan liggen zoals ze zelf het lekkerst vindt!
    Ik zou bij zo'n draaikont juist alleen een slaapzakje aandoen en verder geen losse lakentjes/dekentjes in het bedje leggen. Als ze daar ook onderuit kruipt, dan kan ze daar verstrikt in raken. Onze froemel kruipt ook heel d'r bedje door. Als ze bovenin ligt, draait ze om en kruipt ze weer richting voeteneind..
    Als je dochter dalijk wat groter is, zal ze niet meer zo snel overdwars in bed liggen, want dat ligt dan echt niet lekker meer!

Deel Deze Pagina