Hallo Ik heb even vraagje.. Ik loop al tijdje te kwakkelen met me dochtertje van net 3 (14jan) Ze plast ontzettend veel Wat valt onder veel nou toch wel zo 8x in half uur. Ze plast klein beetje en soms niks maar soms ook gewoon een goede plas. Ze heeft geen pijn (zegt ze) En haar plas is helder en stinkt niet. Ik heb haar 3weken geleden getest op blaas onsteking incl op de kweek gezet maar (gelukkig) negatief. De dokter zag er niks ernstig aan en gaat wel over dingentje. Nu heb ik t idee steeds meer word (maar k let er natuurlijk ook veel op) Vandaag wees de juf me erop dat ze erg veel plast. En heb ik nu toch maar weer een afspraak staan voor morgen. Ook ff plaspotje mee nemen. Maar ik krijg te horen dat het een periode is en ze eigelijk niet druk maakt. Nu zegt ze sind gister wel dat ze af en toe buikpijn heeft. Maar dat kan ook zijn omdat ze t poepen vaak wat langer ophoud omdat ze geen geduld heeft om rustig te wachten opmde wc. Nu is mij vraag een beetje hebben jullie zoiets mee gemaakt? Periode ? Zomaar zoveel plassen ? Zit t in haar eigen hoofdje ? Misschien idee wat kan zijn ? Ps suikerziekte riep iemand ik heb dit na gevraagd aan de dokter dan zou ze ontzettend veel drinken dat is niet meer geworden dus word eigelijk al uitgesloten. En veder toont ze niks van ziek zijn slap futloos of koorts actieve goed babbelende peuter. Ze is al zindelijk vanaf 2 incl snachts
Het kan zomaar komen doordat ze haar ontlasting te lang ophoudt.Ze voelt dan aandrang om te poepen maar verward dit dan met plassen. Hoe vaak poept ze? Hier hebben mijn oudste kinderen ook periodes gehad dat ze steeds gingen plassen maar dat was in de periode dat ze naar de kleuterschool gingen en dat heel erg spannend vonden.Ik denk dat je dochter daar nog iets te jong voor is. Ik zou de ontlasting goed in de gaten houden want anders wordt het echt een vicieuze cirkel.De huisarts kan evt iets voorschrijven om de ontlasting zachter te maken waardoor ze makkelijker naar het toilet kan.
Dankjewel voor je reactie. Vandaag weer potje afgeven met plas dus ver ben k nog niet nu is die op andere kweek gezet en moeten we dus weer afwachten tot morgen helaas. Ik heb geeist als niks uitkomt er andere onderzoeken moeten komen. Nee ze poept netjes een x perdag soms slaat ze dag over maar dan komt t sochtend al. Ik moet haar billen nog afgeven dat geeft mij mooi de kans om te spieken maar dat ziet er prima uit gelukkig. Als ze moet poepen duurt alleen ff omdat ze gewoon echt wacht op nippertje Zeg maar. K hoop echt morgen een oorzaak te vinden. Anders krijg ze andere onderzoeken. Maar volgend de dokter kan t ook een gedragstoornis zijn. Kan dat zomaar. Ps word alleen maar erger vannacht werd ze wakker om te plassen en we hebben de eerste 2 uur niet meer geslapen omdat ze echt elke min ging. Winkelen gaat nu ook niet want ze roept 100x dat ze moet plassen ze word er zelf moe van ze roept elke x alweer en dat vind k sneu.