Je zou denken, nu zijn we er, want nu heeft ze buisjes! Vrijdagochtend geholpen en zaterdagavond (gisteren) kreeg ze koorts; 38,8 Volgens de informatie die ik meegekregen had uit het zkh moet je dan, zo kort na de ingreep, de huisartsenpost bellen dus gedaan en ze wilde haar zien. Verder maakte ze absoluut geen zieke indruk, wel beetje jengelig maar als ik vroeg heb je pijn dan was het nee (ze is 2,5 jaar) Arts gekeken en zag rechts keurig het buisje zitten maar oor was te rood. Rechts zat er nog wat bloedstolsel van operatie dus zag hij buisje niet maar ook daar flink rood. Ik zei; kan dat rood zien niet gevolg zijn ingreep? Maar het is dus echt ontstoken, wat ook de koorts weer verklaard. Omdat er aan "gesleuteld" is, is het een extra zwakke plek, gevoelig voor bacteriën en infecties. We hebben antibiotica kuur meegekregen. Herkent iemand dit zo kort na ingreep? De moed zakt me in de schoenen. Ze is al vanaf juni aan het kwakkelen (komt ook wel door start kdv april) en we hoopten dat de buisjes een uitvinding zou zijn en hierdoor eindelijk koortsvrije periodes zouden komen maar dag 1 verloopt al tegen verwachting...
Nee herken het niet. Dochter had nu 4 wk na buisjes wel een loopoor. Meteen druppels gekregen en dat helpt super. Beterschap!
De 13e had ze een flinke oorontsteking beide kanten. Terugkoppeling arts toen ze afgelopen vrijdag buisjes heeft laten zetten was geen ontsteking maar wel vocht en dat vocht is verwijderd. Dag later savonds koorts. Raar he! Wel huisartsenpost geweest en ze is heel levendig maar wel ab kuur. Ik hoop dat we baad gaan hebben bij de buisjes maar mijn vertrouwen is nu effe ver te zoeken 😔
Idd, hebben misschien toch nog bacteriën in het vocht gezeten. Vervelend is het wel. Hopen dat het na de kuur goed blijft gaan.
Ik las op Internet dat de helft van de kinderen na de ingreep van buisjes oorontsteking krijgt. Ze hebben er val wel minder last van omdat de druk in het oor niet toeneemt
Ja hier ook 2 dagen na het plaatsen van buisjes koorts dr moed zakte me al in me.voeten dacht echt waarom hebben we het gedaan als het nu toch niet helpt. Uiteindelijk is het zijn laatste oorontsteking geweest. De kno arts omschreef het als iets wat nog zijn lichaam.uit moest.
Aapie dankjewel voor het reageren, zo fijn om herkenning te lezen! Over moed gesproken, ik zit er zwaar doorheen. Waarom hebben we buisjes geplaatst dacht ik! De verpleegkundige koppelde terug dat er geen ontsteking zat op het moment van opereren. Wel vocht. Nu heb ik vanochtend naar de kno afdeling gebeld om terug te koppelen dat ik zaterdagavond alweer bij de huisartsenpost zat. Ze hebben overlegd en volgens de arts staat in het dossier dat ze wel degelijk aan allebei de kanten een ontsteking had op het moment van opereren. 13 januari had ze wel een dubbele oorontsteking, misschien zat die er nog of zit er inmiddels weer een nieuwe... (23 jan geopereerd) Nu dus aan de antibiotica en hierna zou het beter moeten zijn zeggen ze. Is het heel gek dat ik daar echt héél weinig vertrouwen in heb. In de zin van eerst zien... Ze zeiden aan de telefoon dat sommige temperaturen niet te wijten zijn aan de ontsteking maar aan iets viraals. Gisterenavond had ze 38,6 wat wel weer te maken kan hebben met de oorontstekingen. Ze had uit bed 's middags 39,4 en dat zou weer te hoog zijn om te maken te hebben met de oorontstekingen?? Herkent iemand de koorts bij oorontstekingen???? Ik herinner me wel met het krijgen van tanden/kiezen dat onze huisarts ooit zei dat 40 graden koorts niet hoort bij het krijgen van tanden/kiezen maar dat was bij onze kindjes wel degelijk aan de orde!!
Ja, mijn dochter had juist altijd koorts bij oorontstekingen. Wij hadden vaak zelfs de indruk dat ze meer last had van de koorts dan van haar oren! Mijn dochter (dec. drie geworden) heeft in augustus buisjes gekregen. In het jaar daarvoor heeft ze tien oorontstekingen gehad! Zodra ze maar een beetje begon te snotteren, begonnen wij weer consequent te sprayen, maar toch was het iedere keer weer raak. Het leek ook wel of ze permanent verkouden was. Sinds ze buisjes heeft, heeft ze niet één oorontsteking meer gehad! Ze is ook veel minder vaak verkouden en we zijn veel minder consequent in het sprayen. Het heeft hier echt ontzettend geholpen! Ik zou het vertrouwen dus nog niet meteen laten zakken.
Bedankt Janna, ik doe m'n best. Maar ze is vanaf juni maandelijks ziek/koortsig. Dus als je dan na het plaatsen van buisjes direct weer koorts hebt....:x Omdat onze dochter ook met een dubbele oorontsteking geen kik gaf en ook niet koortsig was op het moment van constateren, weet ik niet hoe vaak ze oorontstekingen heeft gehad. Waarschijnlijk al een heleboel! Door ons verhaal met maandelijks koorts en op dat moment ontstekingen aan beiden oren (heeeeel rode buis) is besloten buisjes te plaatsen. Als ze dan nu beginnen dat hoge koorts niet in combi staat met oorontstekingen .. ja hallo! Dan raak ik moedeloos hoor. Iets engs daar zijn ze niet bang voor want het kind is zo levendig als wat maar ik, en ook mijn partner, zijn echt wanhopig aan het worden. Hopelijk was dit de laatste oorontsteking of in ieder geval even geen koortsperiode graag!! Dan komt er vast weer wat vertrouwen.
Inkie, het komt echt goed uiteindelijk . Hier ook dag in dag uit dan weer de oren, dan weer de luchtwegen. Ik had het gevoel dat mijn kind meer ziek was als beter, laat staan de vele bezoekjes aan de HAP die we hebben gehad. Nu hij is bijna 4 jaar kan ik zeggen het gaat beter ( ik klop dit gauw even af)
Lief van je. Maar even een dikke vette dip. Straks voor het slapen gaan 39,4 maar super levendig, lekker spelen en kletsen. Ook redelijk gegeten en gedronken. Zaterdagavond begonnen antibiotica... Hopelijk slaat ie morgen echt aan..
Ow dat is eigenlijk wel vreemd. Zou nog een dag wachten en anders bellen. Volgens mij kun je overigens van alle bacteriële infecties hoge koorts krijgen, dus ook van oorontstekingen.
We zijn gisteren terug gegaan naar het ziekenhuis. Koorts hield aan ondanks antibiotica en ze bleef maar naar oortje grijpen. Super lieve vrouwelijke kno arts hadden we. Er is niets mis met haar oortjes en de buisjes zitten prachtig!!! Huh?? Heeft ze angina! (ontstoken amandelen) Vandaar de koorts. Haar amandeltjes zijn klein en geen reden om te verwijderen maar er heerst vanalles en nu had ze dit dus (soort keelontsteking) wat uitstraalt oortje. Tjonge jonge zeg. De huisartsenpost heeft het dus zaterdagavond verkeerd gezien. Ik zei nog, oortjes misschien rood door zojuist te zijn geopereerd maar bij hem geen twijfel. Daarom zeg ik, mijn vertrouwen is zo ver te zoeken. Wel super fijne kno arts en ze heeft me erg gerustgesteld! Nu maar hopen dat het een hele lange tijd rustig blijft! Ik mag haar altijd bellen, das fijn. Laat de lente maar komen!
Onze dochter heeft inmiddels voor de vijfde keer buisjes en ook twee keer koorts gehad na plaatsen van de buisjes ook twee keer ab-kuur gehad voor de zekerheid. Na de tweede keer buisjes, bleven de oorontstekingen weg maar waren de keelamandelen steeds ontstoken dus ook eruit gehaald, daarna heel ander kind en nooit meer ziek! Behalve als buisje eruit gaat, dan spelen de oren weer op..
Ik heb nog gevraagd, moeten de keelamandelen er ook uit maar was niet aan de orde. Ze heeft niet iedere keer ontstoken keelamandelen. Alles even aankijken. Ik mocht meteen naar de KNO arts bellen als ik het niet vertrouw. Das wel fijn. Maar mocht ze nu toch iedere keer problemen blijven houden amandelen, dan d'r maar uit. Alles beter als iedere maand gedoe!
onze dochter was anderhalf toen de eerste keer buisjes erin gingen en toen vonden ze het ook niet nodig om keelamandelen eruit te halen. net na haar 2de verjaardag zijn ze er alsnog uitgegaan omdat ze in een half jaar 3 keer ontstoken amandelen had gehad. Ze zijn erg voorzichtig met keelamandelen eruit halen, ze hebben ook een functie namelijk, Ik snap het wel maar het had ons heel wat ellende bespaard als ze dat meteen gedaan hadden. Als je niet vertrouwd idd gewoon bellen!
Inderdaad, ze hebben ook een functie. Nu eerst maar eens afwachten wat het gaat doen met de buisjes. En onze KNO was heel duidelijk in het verwijderen van keelamandelen. Vaak zijn deze erg groot bij sommige kinderen en dan gaan ze eerder over tot verwijderen. Wel heeft ze begin dec een keelontsteking gehad en nu eind januari weer. Als het vanaf nu nog vaker voorkomt is het wellicht het overwegen waard maar voor nu niet aan de orde. Buisjes zetten vond ik niks voorstellen maar als ik denk aan keelamandelen verwijderen, dat lijkt me ver-schrik-ke-lijk!