Voorhoofdholteontsteking!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door doenm, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Hallo, ik zit op het moment met een voorhoofdholteontsteking echt beroerd kan niks en zooonn hoofdpijn nou heb ik vandaag van de dokter een kuur gekregen amoxicilline zijn er meer zwangere die hier ervaring mee hebben wilde het liefste geen medicijn maar ja zo is het ook niet te doen o ik hoop zo dat het gaan werken!

2. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    ik ben ook een groot slachtoffer van het verkoudheidsvirus dit jaar... echt heel beroerd van geweest afgelopen week en nu nog benauwd. Wat bij mij goed hielp was neusspray, niet de zoutoplossing want die werkt niet, je moet die hebben met xylometazoline, dan krijg je wat meer ruimte in je hoofd. En verder toch wel paracetamol. Had later ook last van prikkelhoest waardoor ik ook veel hoofdpijn had omdat er zoveel druk op stond, daarvoor had ik Noscapect en dat luchtte ook erg op. Verloskundige zei dat het voor de baby beter is om medicijnen kan gebruiken waardoor je je beter voelt dan je beroerd voelen de hele tijd. Sterkte!!!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een middenooronsteking, heb er gelukkig maar 2 dagen pijn van gehad, maar het was na een week nog niet weg, dus heb nu ook een kuurtje amoxicilline. Heb die paar dagen dat ik wel pijn had voor mijn doen ook veel paracetamol gehad, maar het is niet anders. Als je niet slaapt van de pijn kan je ook niet lekker uitzieken... En een ontsteking die maar blijft aanhouden is ook niet goed en dan kan het chronisch worden (heb ik een paar jaar terug gehad, niet leuk!)

Wat betreft neusspray, het is heel goed om die te gebruiken, sowieso als je verkouden bent. Maar als je zwanger bent liever niet de xylometazoline, ze kunnen niet met 100% zekerheid zeggen dat het niet schadelijk is. Zoutoplossing mag altijd wel. Ik merk eerlijk gezegd ook geen verschil (heb xylometazoline 3 keer gebruikt omdat ik de zoutoplossing op mijn werk had laten liggen). Gebruik wel een spray voor volwassenen, anders is het pompje veel te klein en niet krachtig genoeg en dan werkt het niet zo goed.

4. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Balen is dat he als je dan toch een kuurtje moet gebruiken heb ook die spuit al gehaald voor mexicaansegriep en nu dit weer wordt er zo onzeker van en al die paracetamol voor hoofdpijn! Kwa neusspray heb ik alleen zoutoplossing gebruikt! Je bent trouwens op de zelfde dag als ik uitgerekend!

5. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    inderdaad irritant hoor, heb je eindelijk die spuit gehaald en dan wordt je toch nog ziek... maar de dingen die jij gebruikt zijn echt niet slecht voor je baby. volgens de apotheker staat op de verpakking van neusspray dat het in overleg met de huisarts moet, omdat het het slijm doet slinken en de bloedvaatjes in je neus doet samentrekken waardoor je vrijer kan ademen, in theorie zou door dit middel daarom minder voedingsstoffen bij de baby kunnen komen maar volgens haar heeft de praktijk uitgewezen dat het echt niet schadelijk is voor de baby en kan je het rustig gebruiken. Het werkt natuurlijk heel plaatselijk. Bij mij hielp zoutoplossing echt niks, en die andere neusspray juist heel goed. Voelde echt een heel duidelijk verschil. Maar je moet natuurlijk doen waar je je zelf goed bij voelt! Paracetamol kan geen kwaad voor de baby

6. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Nou hier een ervaren voorhoofdholte ontsteking patient haha. Ik heb al zoveel kuurtjes gehad en ik ben er zelfs aan geopereerd, Het enige wat echt helpt is stomen stomen en nog eens stomen. Pencilinne werkt niet. Het probleem is dat je buisjes (toegang) dicht zit en dit moet geopend worden. Een neusspray kan helpen maar wat ik al zei pencilline niet. Het is zonde want als je er teveel van gebruikt kan je imuum er ook door aangetast worden en werkt het op ten duur niet meer goed.

Wat kunt u er zelf aan doen? - Informatiefolders - Medisch A-Z - dokterdokter.nl

hier staat het ook omschreven.
    Succes ermee.

groetjes Natas

7. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Oke nou ja ik ben nou al bijna klaar met de kuur en het is toch wel over gegaan dus ben blij dat ik me weer iets beter voel jammer genoeg wel een schmmel aan de kuur overgehouden dus daar nou ook weer wat voor hoop maar dat het gaan kwaad kan voor beeb!

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Fijn dat de kuur heeft geholpen!

Hier ook voorhoofdholt ontsteking, bijholteontsteking en vocht achter rechter oor!!
    Vervelende alleen dat ik niet tegen Amoxicilline kan! (4 weken geleden gehad ivm luchtwegeninfectie ....en er zo ziek van geweest, alleen maar overgeven....)
    Voel me erg klote!
    Heb eerst gewone neusspray /zoutoplossing gebruikt , maar dit hielp voor geen meter!
    Nu wo.dag j.l weer bij huisarts geweest en iom besloten om toch maar xylometazoline neusspray te gaan gebruiken (ik kan niet anders meer!)
    Wel de halve dosis (0..25 ipv 50) en 3 x per dag 1 pufje.
    Komt echt allemaal proppen bloed/slijm uit mn neus en ik heb zo'n hoofdpijn. Paracetamol vd hoofdpijn, maar er lijkt nog niet echt veel verbetering in te zitten.
    Enige optie is nu nog "Toch" Amoxixilline (een ander medicijn wil ze echt niet geven ivm zwangerschap) en dan ook een extra medicijn tegen de misselijkheid/het braken erbij!
    Pfff...ik hoop zo dat het zo over gaat, maar dat lijkt niet te gaan gebeuren.

Heeft iemand nog tips/ideeen??

Mirre

9. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ik heb ook net een kuurtje Amoxicilline gekregen, maar dan voor een blaasontsteking!
    Was meteen al aan het zoeken of dat allemaal wel goed is..maarja, beter ervanaf zijn dan dadelijk een nierbekkenontsteking ofzo..

Deel Deze Pagina