Gezag

Discussie in 'De lounge' gestart door Ennas86, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, dus verplaats het maar als het hier verkeerd staat.

Tot wanneer kan de man gezag aanvragen via de rechtbank?
    Want op het formulier staat dat je van beide ouders een uittreksel van het bevolkingsregister moet hebben, niet ouder dan 3 maand, én een uittreksel van de geboorteakte van het kind. Ook niet ouder dan 3 maand. Maar nu lees ik dat je die maar 1x krijgt, en wel bij de aangifte van het kind.

Mijn vriend heeft het gezag nog steeds niet geregeld.. heb het al zó vaak tegen hem gezegd, maar hij is daar gewoon te lui/laks mee!

Betekent het dan hij het nu helemaal niet meer kan doen? of is er nog een andere mogelijkheid?

Groetjes Sanne

2. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik lees even mee, ik heb namelijk ook last van een lakse/luie vriend ;) Ik kan me niet voorstellen dat dat nu niet meer kan hoor. (hoop ik!)

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Volgens mij kan je die uittreksels gewoon opvragen bij de gemeente hoor, dus ze worden niet 1x verstrekt maar je kan ze gewoon aanvragen. Ik zelf heb ook wel eens een uittreksel moeten hebben uit het bevolkingsregister even naar het gemeentehuis en ik had er 1 ;)

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ja, maar het gaat om de geboorteakte... die hebben ze nodig van de kleine...

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Die kan je opvragen bij de gemeente waar je kleine is geboren. Mijn broer had 1 nodig toen hij ging emigreren (waarom weet ik ook niet) dus hij heeft deze moeten opvragen bij zijn geboortegemeente en heeft het ook gekregen toen. O ja alles kost geld tegenwoordig dus dit ook ;) verschilt per gemeente wat de prijzen zijn.

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oh.. okee! wat raar dan, dat ze zeggen dat ie maar 1x verstrekt wordt...!

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Even de gemeente bellen waar de aangifte is gedaan. Die zijn de enige die je het antwoord kunnen geven.

Lijkt mij dat je de geboorteakte gewoon kan opvragen. Bij huwelijk moet je het ook wel eens overleggen en dan ben je toch ook al ouder dan 3 mnd...:D

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Google maar eens op geboorte akte opvragen daar kom je wel info tegen heb ik net even gedaan voor je ;) wellicht kan je beter googlen Geboorte akte opvragen en dan de geboortegemeente er even achterzetten.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb ge-googled! Staat idd dat je het gewoon kan opvragen.. nouja.. dan heeft mn vriend nog een kans!;)
    Dank jullie wel!

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha Suc6 en zit je vriend maar goed achter zijn broek aan!!! ;)

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ja, dat doe ik ook... maar we hebben de laatste maanden eigenlijk erg veel ruzie, dus ik ben er niet heel erg rouwig om, als hij het niet zo doen, mocht het eventueel echt spaak lopen tussen ons, heb ik natuurlijk meer te vertellen dan hem.. maar het is ook zijn kind, en ik vind dat hij zn verantwoordelijkheden moet weten. Maar goed... desnoods sleep ik hem naar het gemeentehuis!;)

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik moet zeggen dat mijn Ex geen gezag heeft over mijn zoon en ik ben er niet rouwig om nu. Hij ziet nl niet naar zijn zoon om dus ik ben blijdat hij nu geen gezag heeft. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor! En hij moet idd zijn verantwoordelijkheden weten! ;)

Deel Deze Pagina