De titel zegt het al.. Mn man heeft heel veel last van migraine, ene maand erger dan de andere, nu heeft hij om de paar dagen een flinke migraine aanval. Soms zelfs zo erg dat hij overgeeft en flinke koorts erbij heeft. Nu heeft hij het al een jaar of 10 maar niet zo erg zoals de afgelopen maanden.. Er gaat geen week voorbij dat hij geen migraine heeft, wat niet echt voor gezelligheid thuis zorgt.. Zijn er goede klinieken in Nederland waar jullie of iemand anders ook goede ervaringen bij heeft? Of een andere oplossing want je leven lang pillen slikken er tegen lijkt me ook niet lekker, zeker niet de hoeveelheid die hij dan slikt.. Ik ben het spoor gewoon even bijster en probeer hem zo goed mogelijk te helpen. Tijd geleden bij een oud collega van me geweest die was met een soort van radiogolventherapie bij hem begonnen, therapie helemaal afgemaakt, 2 weken geen migraine gehad en daarna kwam het weer net zo hard terug. Als ik het kon overnemen van hem of dragelijk kon maken had ik dat met alle liefde gedaan.
ik heb vrijdag mijn laatste aanval gehad. Deze heeft tot zaterdagavond geduurd. Veel gerust om het iets beter vol te kunnen houden. Door de aanval zit mijn nek vast en ik ga vrijdag naar een manueel therapeut voor de 1e keer. Sinds ik sport komt mijn migraine wel wat minder vaak naar voren. Er is wel een hoofdpijnklinkiek. Moet je even op internet zoeken.
Het is wel zo dat als ik zijn hoofd masseer of de 4 drukpunten op zn hoofd gebruik dat het dan weg is. Maar zodra ik stop komt de migraine gewoon weer terug.. Vaak masseerde ik zijn hoofd tot hij in slaap was gevallen, ging dan nog 15 minuten door zodat ik zeker wist dat hij sliep. Daarna was hij het wel een dag kwijt. Maar om dat elke dag te doen, dan krijg ik kramp in mn vingers haha maar doe het met liefde voor hem omdat ik weet dat hij zich dan beter voelt. Hij sport ook veel maar migraine blijft hetzelfde. Ja ik had al rond gekeken, dan staat er op de site dat het een goede kliniek is en dan ga je verder zoeken naar ervaringen en dan blijkt het een super slechte kliniek te zijn. Maar we blijven doorzoeken.
ik zit er ook mee....medicijnen helpen ook niet meer afdoende....gek word je ervan. Ik laat wel weten hoe het vrijdag gegaan is bij die therapeut. Kan zijn huisarts hem niet doorverwijzen naar een kliniek oid? hij heeft er wel heeel erg veel last van.
hey tja ik ken het heb het zelf ook , en het vervelende is dat je zo weinig voor hem kan doen he ! nouja hem rust geven dan . maar ik heb via de dokter een soort neusspray gekregen dit werkt bij mij beter dan tabletten daar werd ik nog zieker van en kon ze niet binnenhouden . hellemaal over gaat het daarvan niet maar word het wel iets lichter van nu ik dit zo typ zie ik heel grappig hier boven een advertentie Migraine is te genezen. Praktijk voor Migraine, Hoofdpijn en Hormoonstoornissen. www.migrainepraktijk.nl haha misschien hier ff kijken heel veel succes
ik weet niet of het echt werkt..maar mijn mama heeft mij geadviseerd voor de migraine om anders te gaan eten. Ze stelde een dieet voor van Herbalife.... Het is geen verkoop praatje omdat ik het niet zelf probeer. Maar je voeding veranderen kan op heel veel dingen effect hebben. Dus kijk eens wat hij laatste tijd eet en hou het bij..ook wanneer hij last krijgt enz...en misschien zie je een overeenkomende factor die je kunt veranderen door iets anders te eten of iets weg te laten...
Probeer een vent maar es mee te sleuren naar de dokter als hij zelf denkt dat het niet minder gemaakt kan worden, dat hij er mee moet leren leven. Migraine zal nooit helemaal weg zijn, maar als het 1 keer per maand is is het zeer dragelijk. Ik ga hem inderdaad binnenkort mee proberen te sleuren naar de huisarts.. Vind het ellende om hem elke keer zo te zien. Ik hoef maar naar zn ogen te kijken of ik weet al hoe laat het is. Dan zijn zn ogen heel dof en liggen verder in zn hoofd dan normaal. dank jullie wel allemaal, tips zijn altijd welkom!
Dank je wel, ik weet wel dat hij er meer last van heeft als hij alleen thuis is, omdat hij dan later ontbijt en weinig drinkt. Als ik thuis ben vraag ik niet of hij wil drinken ik zet het gewoon neer, omdat ik weet dat als hij te weinig voor zijn doen drinkt nog ergere migraine krijgt. Net als ontbijt, ik maak het klaar en hij kijkt maar hoe laat hij het op eet, als hij het zelf moet doen duurt het uren voor hij eet, ook zeer slecht en een migraine activeerder... chocolade eet hij niet, koffie drinkt hij niet, als hij winegums eet weet ik dat hij mega druk wordt door de kleurstoffen, hij drinkt niks met koolzuur omdat zn migraine dan nog ondragelijker wordt.. Ik zal kijken of ik inderdaad een ander eetpatroon kan maken of dat scheelt..
Heeft hij al verschillende medicijnen gebruikt? Ik heb heel lang migraine gehad en imigran neusspray werkte meestal heel goed bij mij. De eerste jaren werd helemaal niet erkend dat ik migraine had en dan zat ik dagenlang in het donker op mijn kamer. Als ik wel dingen ging doen moest ik telkens overgeven. Sinds ik met de pil ben gestopt in december 2005 was mijn migraine zo goed als weg (terwijl ik ook met de pil was begonnen ivm de migraine). En sinds de zwangerschap van Eva is het helemaal weg!
Ja verschillende medicijnen. Imigran werkt totaal niet bij hem, zwanger worden gaat hem ook niet worden bij hem hahaha. Sumitriptan 50mg is het enige wat helpt, dan is hij het ook binnen een kwartier kwijt. Maar ja die wil de huisarts niet zo veel uitschrijven.
Haha, zwanger worden of stoppen met de pil (of die juist gaan gebruiken) zal het bij hem niet worden inderdaad Maar heeft hij ook wel eens de neusspray van imigran gebruikt? De pillen werkten hier niet, kreeg alleen maar erge steken in mijn hoofd. Maar de neusspray werkte meestal wel! En sumatriptan is de werkzame stof van imigran, dan zou je denken dat imigran toch ook gewoon werkt?
ja dat vondt ik ook het aparte, dat die pillen niet hielpen. Maar misschien dat de neusspray wel goed werkt. Ga zowiezo met hem langs de huisarts, als ik vraag of hij dat zelf wil doen gebeurt er niks omdat hij zoiets heeft 'het werkt toch niet' Hij heeft al zoveel onderzoeken gehad toen die jonger was, wordt je bijna scheel van zo veel..
Mijn vriendlief heeft dus ook migraine en gebruikt hiervoor maxalt smelttabletten. Ook is hij door de huisarts doorgestuurd naar de neuroloog om verder onderzoek te doen (omdat hij pas sinds kort spontaan migraine heeft gekregen), dit onderzoek is pas in maart. Zelf heb ik het ook gehad (in mijn kinder/pubertijd), en dan ook nog met complete aanvallen ed. Maar vanaf mijn 16de heb ik het nooit meer gekregen en is het vanuit het niets weggegaan (ff afkloppen). Verder geen idee hoe je het dragelijker kan maken
Ik heb zelf ook migraine en bij mij werkte gewone asperine's niet. Heel lang hebben we geexpirimenteerd wat er wel werkt. Als ik de aura's krijg, slik ik 2 tabletten Sanalgin. Dit werkt over het algemeen bij mij vrij snel. Ik neem ze dan met veel water in en ga daarna even een half uurtje gewoon rustig zitten of liggen. Over het algemeen zet de migraine dan bij mij iig niet meer door. Verder slikte ik beta blokkers. Dat heb ik een jaar gedaan, omdat ik toen erg vaak migraine had (3-4 keer per maand). Nu gaat het beter en ben de betablokkers aan het afbouwen. Verder heb ik zelf voor de migraine, als ik wel een aanval krijg Maxalt Melt, maar ik moet zeggen, dat deze vaak genoeg niet gewerkt heeft. Het slikken van de asperine Sanalgin werkt bij mij het beste. Ik denk dat je man inderdaad even naar een deskundige hierin moet, die kan hem het beste adviseren. Heel veel sterkte voor hem!!
Ik heb ook migraine echt te vreselijk voor woorden is het! Nu weet ik dat het bij mij aan de pil ligt dus dat scheelt wel weer. Ik heb zelf ook maxalt smelttabletten en die werken echt heel goed. Je krijgt er wel eerst maagpijn van maar dat vind ik niet erg. De migraine lijkt het eerste uur ook vreselijk toe te nemen (Ik heb wel eens de neiging gehad met mijn kop tegen de muur te slaan) maar dan was het ook meestal over. Ik weet niet wat bij je vriend zou kunnen helpen maar een dokter die begrip toont en medicijnen voorschrijft die voldoende tegen de aanvallen helpen lijkt me al een goed begin! Ik ben zelf vorig jaar met de pil gekapt en heb soms wel 2 weken achter elkaar aanvallen gehad (!) Mijn dokter heeft me gelukkig geen medicijnen geweigerd anders was ik gek geworden! Heel veel sterkte voor je vriend,ik weet hoeveel pijn migraine doet,bah!
een kennis van mij is bezig met afvallen, en volgt een bepaald dieet. Zij had hele heftige aanvallen, en ook vrij frequent. Een fijne bijkomstigheid van dat dieet is dat zij bijna helemaal van haar migraine af is!!!
Wat erg voor je vriend. Migaraine is zowieso een bitch, laat staan als je het zoveel hebt als hij. Als ik dingen scherper ga horen of vaak donkere vlekjes zie en misselijk word, weet ik ook al vaak hoe laat het is. Als ik een flinke migaraine heb, valt er heel weinig te doen dan bed inkruipen, alle gordijnen dicht en vooral geen geluid. Ik kan dan zelf ook bijna niet praten en haspel daarna zelfs ook vaak. Wat de pijn eventueel enigzinds een beetje verlicht zijn coolstips voor op het voorhoofd. Ze zijn niet duur, iets van 3 euro ofzo en er zitten er 4 in. Een washandje wordt vaak te warm, maar die strips blijven koel als je ze op het voorhoofd plakt. Mijn gezin heeft al snel afgeleerd me uit te lachen als ik zo'n ding o0p mijn kop heb.
HIer nog eentje met heel vaak migraine aanvallen .. Bij mij werkt vrij weinig, een paracetemol werkt hier niet .. kan een hele strip opeten maar dan nog werkt het niet .. Heb een hele tijd Relpax gebruikt en dat werkte wel goed, enige nadeel is dat je bijna twee dagen nok out gaat van die pillen, geen idee wat daar voor paarden middel in zit maar goed, en ze zijn errug duur ... Als ik thuis ben en man lief is er dan doe ik twee oordopjes in ga recht op in bed zitten ( als ik namelijk ga liggen dan word het alleen maar erger ) maak alles donker en probeer dan rustig te worden ( makkelijker gezegd dan gedaan maar goed ) Doordat ik niets hoor en niets zie word het rustig in mijn hoofd en kan het een beetje zakken, op den duur word ik daar moe van en val ik in slaap en dan maar hopen dat het wat minder is als ik wakker word .. Ik ben altijd drie dagen zoet met een goede migraine bui En bij mij is het zo erg dat tijdens een migraine aanval de linker kant van mijn lichaam verlamd en ik dus niets kan doen .. Ik heb niet een goede tip voor je want die zoek ik zelf ook nog
Wat staan hier heftige verhalen zeg... En ja, sinds vorige week kan ik er over meepraten, een spontane migraine aanval en mijn nek, schouders en hoofd lijken nog vast te zitten. Het begon bij mij met vlekjes, aura's (gekleurde driehoekjes) hoofdpijn, overgeven, benauwd en misselijk. Ik hoop dat dit de eerste en de laatste keer was. wel een leuke bijkomstigheid is dat ik sinds die aanval met roken ben gestopt De oorzaak zou kunnen zijn dat ik met de pil ben gestopt? geen idee, ik lees mee
Hier ook heftige mirgiane, al van kleins af aan. Heb van alles geprobeerd (medicijnen) Heb nu Sumatriptan (soort Imigran). Meestal werken ze wel maar gebruik ze erg veel.