wat doe jij dan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sweetlakecity, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wat doen jullie?
    Ik zit nu beneden lekker te laptoppen. Hahaha even mama tijd. Thee erbij, koekje erbij. :D
    Maar iemand slaat naast ons de deur hard dicht. Ik had het raam op een kier en ze schrok wakker. Net 1 uurtje geslapen. Te weinig dus. Huilen dat ze deed. Na 20 min..nu dus is het weer stil.
    Ik vond dat ze t maar moest gaan proberen en even troosten is hier niet bij want dan wil ze er weer uit en is het zeker klaar met slapen. :x
    aan de ene kant voel ik me schuldig want ik ging haar niet troosten maar aan de andere kant...
    nouja ik moet vast niet zo zeuren en onzeker zijn. Maar ben benieuwd hoe jullie dit doen.

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik lees even mee want ik sta ook regelmatig met dit probeer te dubben :(
    Als er een container te hard word terug gezet ofzo ;)

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik zou mijn kindje nooit 20 minuten laten huilen.
    Dan maar desnoods even bij haar liggen ofzo

4. Sweetlakecity

was geen doorbrullen maar meer jengelen en dan weer stil, dan weer bedenken dat ze toch moest huilen dan weer stil.
    nee bij door huilen gaat ze eruit.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    ok, dat vind ik idd anders.
    Tja, hier zou ik haar dan een slokje water geven. Das een soort "wondermiddel" want dan gaat ze absoluut weer slapen daarna.
    Maar mijn dochter is nu ook oud genoeg om aan te geven of ze wel of neit genoeg heeft geslapen.
    Ik denk dat het in jou geval prima is gegaan zo, ze is immers weer gewoon lekker gaan slapen!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Als mijn dochtertje erg schrikt ergens van ga ik altijd even. Dan probeer ik of ze nog wil slapen maar vaak lukt dat idd niet meer. Dan haal ik haar er toch maar uit, en gaat ze 's avonds wat eerder d'r bedje in, of we doen wat rustigs...

7. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ben hier juist met dat "probleem" bezig
    mijn zoontje heeft een tijdje gehad dat hij wat angst had met slapen en ik bij hem moest zitten. dan was hij in 10 minuten in slaap.
    echter probleem is dat hij daarmee niet leert zichzelf in slaap te krijgen zonder mij en dan dus begon te huilen / dreinen 's nachts en bij mij wilde.

Werd een gewoonte dat ik dan naast hem kwam zitten of hij bij mij kwam liggen (ben alleenstaand moeder)
    nu hem dus aan het leren zonder mij te slapen en 's nachts zelf weer in slaap te vallen
    kom ik er toch bij om hem even te troosten begint het feest opnieuw. paar dagen gehad dat hij gerust 30-40 minuten aan het huilen/ dreinen was en de laatste dagen duurt dit nu nog maar 5-10 minuten. Laten huilen is niet leuk.... maar soms moet het even om een patroon te doorbreken.(tot een bepaalde grens uiteraard bij paniek en hysterie ga ik er uiteraard wel heen)

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik hou het nooit 20 min. vol zelf om aan te horen. Als ik haar hoor ga ik na hooguit 10 minuten (meestal sneller) kijken en dan haal ik haar eruit. Ze is ook nooit moeilijk als ze korter heeft geslapen, ik denk dan eerder: hoe eerder eruit, hoe eerder we er weer op uit kunnen! Ze haalt het dan 's avonds (iets vroeger naar bed) of de dag erop wel weer in.

9. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Onze dochter slaapt overdag nogal verschillend.
    Soms een uurtje, maar soms wel ruim 3 uur.
    Als ze wakker is, en lief aan het spelen is, of geluidjes maakt, laat ik haar vaak nog wel even liggen.
    Soms valt ze weer in slaap, of ik heb net even tijd voor mezelf om te strijken oid.

Als ze huilt ga ik haar halen.
    Als ze niet meer wil slapen, dan haal ik haar naar beneden, geef ik haar een koekje of een banaantje en wat drinken.
    Dan spelen we samen wat.

Ik luister altijd naar het huiltje.
    Als het een paniekerig huiltje is haal ik haar, en is het een zeurhuiltje (kan ook als ze erg moe is, en ze is in bed en weet niet wat ze wil :D) dan laat ik haar even liggen.
    Vaak is het binnen 5 minuten opgelost.
    Blijft ze dan huilen, dan wil ze niet slapen en doe ik een poging beneden.
    Is ze daar vervelend, gaat ze weer naarboven :D

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben blij dat mijn zoontje zich laat troosten en dan ook gewoon weer verder gaat slapen. Dat scheelt een boel. Zo niet, dan jammer van de slaap. Ik denk niet dat ik 20 minuten zou laten huilen... ze vallen naar mijn idee dan toch een beetje van ellende weer in slaap.. (of in ieder geval vanuit ellende.. als je begrijpt wat ik bedoel). Een keertje wat minder slaap is toch niet zo erg?

Het hangt inderdaad wel af van de gradatie van huilen/ jammeren / snikken etc

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier t zelfde als eerder gezegd , een slokje water is hier een wondermiddel. Daarna gaat hij zelf alweer liggen en slapen.

12. Sweetlakecity

nee minder slaap is niet erg.
    Maar al 2 dagen maar 1 uurtje;) vond ik niet zo goed idee.
    maar ben blij te lezen wat iedereen denkt verder.
    is mijn onzekerheid dus:)

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Tja... wat doe ik dan...

Even flink balen, zeker als ik nét zit, wat vaak het geval is. :)
    Dan proberen de kleine man te paaien om nog te gaan slapen, lukt meestal niet. Dus dan maar het manneke uit bed halen.
    Daarna ook meteen bedenken hoe we de langere middag door gaan komen, omdat Lucas altijd ERG chagerijnig en dwars wordt van minder slaap :D

En vaak scheld ik dan ook even inwendig op degene die hem volgens mij wakker gemaakt heeft, hahaha

14. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Hier nog zo een hoor, schrikt ook van dat soort dingen maar moet echt niet naar hem toe gaan. En bij ons is minder slaap echt wel een probleem. Dan heb ik heel de dag een jengelend kind....dus ja ik laat hem ook wel eens 20 minuten gaan (niet als ik echte paniek in zijn huil hoor) maar als hij gewoon even schrikt en daarna gaat jammeren wel.
    Grappig trouwens want mijn dochtertje daar kan ik gewoon naartoe gaan troosten en gaat weer verder slapen.

Geeft maar weer aan hoe verschillend kinderen zijn;)

Niet schuldig voelen in elk geval

15. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    oh dat is moeilijk he!!
    Bij ons gebeurt het ook wel eens dat ze eerder wakker word terwijl ze nog lang niet uitgeslapen is. Hoe moeilijk het ook is, ik laat haar altijd even liggen. Vaak kan je aan het huilen wel herkennen of er iets anders aan de hand is. Maar als het gewoon huilen van de moeheid is dan moet ze toch maar proberen om nog even te slapen. Ik zit dan wel met een heel vervelend gevoel op de bank, maar ik weet dat het voor haar beter is! Als ze niet is uitgeslapen dan zit ze zichzelf zo in de weg!
    En even op haar kamer gaan kijken is geen optie, dan wil en moet ze eruit.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ga 'm dan wel troosten, met het risico dat 'ie eruit wil. Als 'ie niet meer verder wil slapen, neem ik 'm maar gewoon mee naar beneden, dan maar een keertje wat minder slaap.

17. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij 1 jaar en 10 maanden is 1 uurtje slaap toch genoeg?
    Hier bij schrik en huilen altijd uit bed. Verder slapen gaat toch niet meer. Maar hier slaapt ze dan ook vaak niet of maar een half uurtje tussen de middag.

20 Minuten laten huilen als een kind zo geschrokken is vind ik persoonlijk heel sneu voor de kleine......Die is bang en geschrokken en heeft even troost nodig lijkt me.

18. Sweetlakecity

meranou> nee dat is niet genoeg hier.
    In de nacht maakt ze 11 uur.

Maar ieder kindje is anders. hihi.
    Ik heb een totaal sjago kind (ze is ook de afgelopen 2 mnd ziek geweest enzo)

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    mee eens, ik zou ze uit bed halen na 5 min huilen, dan vanavond een half uurtje eerder.

20. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    meestal bij ons is het even de schrik, ik baal even ga dan naar boven troost even (aai over de bol en zachtjes toespreken dat hij weer lekker mag slapen) meestal nog weer even het liedje ik ga slapen ik ben moe en ga weer naar beneden meestal vallen ze weer in slaap en anders maar een x korter slapen.
    tsja elk kind is anders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina