Hier ook per huishouden. Als we uit eten graan wil ik wel graag meer betalen omdat we 3 kindjes hebben en de meeste vrienden/familie geen of 1. Gek genoeg denken onze vrienden en familie daaranders over en delen we die prijs altijd onder het aantal volwassenen.
Per huishouden. Ooit eens problemen met familie over gehad. Wij alles voorgeschoten en zouden het wel krijgen. Nu zo een jaar of 6 later moeten we het nog krijgen.
Ben ik dan de enige hier die denkt dat per persoon logischer is? Ik neem voor het gemak daarbij even aan dat jij en je man samen meer verdienen dan je moeder en je broer in hun eentje doen. Ik heb er dan zelf eigenlijk nooit zo mee te maken gehad, omdat bij ons de 'huishoudens' voornamelijk uit twee personen bestaan, dus eerlijk te verdelen. Behalve met familievakanties, wanneer mijn beide oma's meegaan. Dan delen we het bedrag door het aantal personen en dus niet door het aantal huishoudens, omdat anders de oma's meer moeten betalen dan ze anders kwijt zouden zijn voor de reis. Nu ligt dat met een cadeau misschien iets anders, omdat als je dat in je eentje koopt je meer kwijt bent. Maar dan nog zou ik het door het aantal personen delen, gewoon omdat je met zn 2en meer inkomsten hebt (over het algemeen genomen) dan in je eentje.
Per huishouden. Je bent dan wel met z'n tweeën dus mogelijk meer inkomen maar daardoor heb je vaak ook familie aan beide kanten waar je cadeautjes voor koopt dus dubbele kosten aan verjaardagcadeaus voor familie.
Maar als je een kado alleen koopt dus zonder bijv. broer en moeder oid. Geef je dan ook twee keer zoveel geld uit omdat je samen bent? Even een voorbeeld een vriendin van mij is jarig, ik koop een kadoo van 25 euro. Als het een wederzijdse vriendin is dus ook van manlief, geven we toch ook niet ineens 50 euro uit omdat het ook een vriendin is van manlief? Je koopt toch een kado per huishouden voor iemand en niet x het aantal personen die je meeneemt naar een verjaardag? Ik vind 30 euro voor een kado leuk voor een tante maar als dat betekend dat ik met man erbij ineens 60 euro moet betalen vind ik dat echt te veel. Daarnaast 2x meer salaris maar ook verjaardagen x2 want je hebt er ook extra Fam. En vrienden bij. In het geval van uiteten gaan Of op vakantie vind ik het een ander verhaal.
moeilijk dit.... stel je gaat uit eten met zijn vieren dan betaal je wel ieder zijn deel en dan is het niet raar nu koop je een kado en dat gaat door 4 en dat vind je niet eerlijk ik denk dat het niet gek is het kado door 2en en jij en je partner 1 deel en je moeder en broer het andere deel ik vind het kado erg duur voor verjaardag dat wel volgende keer lekker zelf een kado kopen meis dan heb je dit niet meer
meer verdienen per maand wil nog niet perse zeggen meer overhouden per maand, de 1 heeft een hoge zorgverzekering de ander niet, de 1 heeft een lening die afgelost moet worden per maand de ander niet, de 1 heeft een hoge hypotheek de ander niet.... je kunt niet in de situatie kijken van een ander. ik vind dus per huishouden, je gaat anders ook geen 2 cadeaus kopen of het dubbele aan cadeaus uitgeven neem ik aan.
Ik snap wel wat je bedoelt, vind alleen dat er niet zoveel mee te maken heeft.. Stel dat ik nu werkloos was geweest, dan was het ook door 4 personen gedeeld omdat wij met z'n 2en zijn, want daar gaat het mijn moeder (en broer) om.. Het punt is ook niet zozeer het geld, als we het niet konden betalen hadden we het niet gedaan, het gaat mij meer om het principe.. Ookal was het 20 euro geweest dan nog was ik het er niet mee eens geweest..
Ik zeg ook per huishouden Anders betaal je nu 2 x 37.50 = 75.00 Terwijl je misschien als je zonder moeder en broer een kado zou kopen, er ook geen 75.00 aan zou betalen....?! Dan zou ik liever geen gezamelijk kado kopen
Wij doen hier ook altijd per huishouden, maar zelfs dan nog steeds niet zulke hoge bedragen. Jeetje een verjaardagscadeautje van 150 euro??? Hier gaat er ca 10 euro voor een gewone verjaardag en 20 voor een bijzondere. Is het een van onze ouders die een bijzondere heeft en we hebben een iets duurder cadeau dan ietsjes meer, maar nooit dat ik voor een verjaardag namens ons gezin 75 euro zou betalen, zelfs 37,50 vind ik dan al erg veel.
Nou dat moet wel een hele lieve tante zijn Hier ook per huishouden het bedrag. Wat wel eens voorkomt is dat iemand met een iets minder budget iets minder meebetaald en de rest dan weer over de rest verdeeld word.
Ik zou met z'n allen een bedrag in een potje / enveloppe stoppen, en van dit bedrag samen een cadeau kopen, ieder legt dan bij wat hij / zij wilt, geen discussie. Kom je als degene die het cadeau kiest, net 1 of 2 Euro per persoon tekort, zou ik dat uiteraard even aangeven ingeval het om een grote groep gaat (bij een kleine groep: degene die kiest, legt het verschil bij). Geen discussie over hoe verdelen etc. Als je tante bijv. heeft aangegeven dat haar vaatwasser stuk is (gezien het bedrag waar het hier om gaat), kan het eventueel een goedkoper model worden als het voor jullie te duur is, of legt ze zelf het verschil bij (cadeaubon voor electrozaak).