Gezamelijk cadeau, hoeveel betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hier ook per huishouden.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar in het geval van uit eten gaan verbruik je zelf iets per persoon. Het is dan niet netjes het door 3'en te delen. In geval van een kado vind ik het toch anders, als je een verjaardag hebt wn. Koopt als gezin een kado geef je ook niet dubbel (jouw man en jij)

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    het cadeau mag wat duurder zijn omdat mijn tante 60 wordt.. ;)

Maargoed ik ga het nog maar een keer aankaarten bij m'n moeder en broer, blijven ze dan bij hun standpunt dan stuur ik het cadeau wel terug en koop ik zelf wel wat..

4. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik vind per persoon.

Jullie krijgen toch ook als twee personen kado's en niet per huishouden.

Twee keer ontvangen betekent voor mij ook twee keer betalen.

5. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Per persoon. Ook als we met collega's een cadeau geven voor bijv. een huwelijk. Ik vind het eerlijker om per persoon te rekenen. Naar mijn gevoel betaalt een alleenstaande teveel als de rest van de groep uit stellen bestaat. We geven als stel geen groter cadeau omdat we met z'n tweeën zijn, maar ik ken ook werkelijk niemand die dat doet.

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Zij geven toch ook meerdere kado's aan huishoudens met meerdere personen en niet per huishouden? Misschien heeft tante wel gewoon een oom die ook jarig is.

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Per huishouden

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ja maar moeder en broer dus niet.
    Die betalen altijd per persoon maar krijgen waarschijnlijk per huishouden terug. Snap je wat ik bedoel?

Ze kopen dan een kado voor oom en tante maar krijgen per huishouden teru.

Als single betaal je eigenlijk altijd meer.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Als 75 euro voor jullie te veel is, moet je dit aangeven. Zeg dan gelijk hoeveel je wel wilt betalen. En geef dit de volgende keer aan vóórdat er iets wordt gekocht, dan weet iedereen waar hij aan toe is.
    Of anderen net zo veel betalen, of meer, of minder, zou mij eerlijk gezegd niet kunnen boeien.

10. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0

Inderdaad, daarom is het eerlijker om per persoon te rekenen. Toen ik nog single was, kocht ik voor mijn broer en schoonzus en hun kinderen altijd een cadeau per persoon. Andersom kreeg ik van hen gezamenlijk een cadeau. Het bedrag was nagenoeg hetzelfde als het bedrag wat ik per persoon aan hen besteedde. Ik kreeg een cadeautje van €20, terwijl ik dus aan hen 5x €20 gaf.

En nou hoeft natuurlijk niet alles op de weegschaal, maar als je vraagt wat eerlijk is, dan is dat natuurlijk dat je het bedrag door het aantal personen deelt en niet door het aantal huishoudens.

11. Oogpotlood

9 sep 2012
    58
    0
    0
    Fulltime mammie
    Sassenheim
    Hier ook per huishouden.

Deel Deze Pagina