Gezamelijk gezag aanvragen via de rechter?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Vica86, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey hey,

ik ben sinds kort ook alleenstaande mama van een zoontje van bijna 1 en ben zwanger van nr 2. Mijn zoontje is ook high sensitive, en ik herken de gedragingen van jouw zoontje helemaal.
    Mijn ventje is ook helemaal van slag als hij bij zijn papa is geweest, maar ik wil wel graag dat zij een goede band houden, dus ik zorg voor veel rust en regelmaat. Ik praat ook veel met mijn zoontje over papa en dat het niet zijn schuld is dat we niet meer samen een gezin vormen. We zwaaien papa ook altijd samen uit als hij weer gaat, dit deed ik eerst niet en dan was het pure paniek. Nu lijkt hij het te snappen. We zijn nu ongeveer een maand verder en het gaat steeds beter, al moet ik zeggen dat de nachten vreselijk verlopen als papa hem mee heeft gehad..laatst was dat een weekendje en hij heeft dit een week lang moeten verwerken. Als hij zo overstuur is neem ik hem bij mij in bed en dan is het goed. Een stukje veiligheid.

Ik vind het heel goed van je dat je ondanks je situatie, kiest voor het belang van je kindje. En dat je hem de gelegenheid bied om zijn papa te leren kennen. Ik weet hoe moeilijk het is.. ( mijn ex woont inmiddels samen na 5wk en onze relatie van 7 jr) Het doet pijn en het is vreselijk.. ik hoop dat t snel slijt.
    heel veel sterke.

2. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    fulltime mama :)
    friesland, drachten!
    dankje voor je reactie mijkeltje, zijn vader hefet vandaag weer gebelt en kon dit weekend niet komen door omstandigheden, hij heef taankomende woensdag vrij gevraagd bij zijn baas om bij jaydan langs te komen dus dat is wel heel lief,
    ik probeer me ook wel echt positief op te stellen, en dat is soms verdomd moeilijk maar we komen er wel, kost alleen veel tijd...

maar ja we zullen zien hoe het woensdag gaat, wil er wel liever zelf bij zijn, zijn zus komt mee dus dat is dan al wat beter, ik voel me daar beter bij hem een ontzettend goeie band met haar...

ik laat wel even weten hoe het is gegaan woensdag!

3. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    @ fontana, dat heeft je ex snel gedaan na 5 weken weer samen wonen met een ander, alsof jullie relatie niets voor gesteld heeft... maar goed ben blij dat je nu samen met je kindje zijn papa kunt uit zwaaien... ik ben benieuwd hoe het woensdag gaat met jaydan of hij een beetje rustig kan blijven, zo lang ik maar rustig ben, komt hij ook al een heel eind..

ik praatte nooit over papa, en jij doet dat wel en dat is blijkbaar heel goed geweest voor jou zoontje, maar ik kan met er niet toe zetten om over papa te praten, ik krijg dan een knoop in mijn maag... ik ben dan bezig met wat te vertellen en dan maak ik het gewoon niet af omdat het nog zo gevoelig ligt..

we will see woensdag, ben best wel zenuwachtig...

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Sterkte woensdag..

En ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om over pappa te praten, omdat het nog zo vers is allemaal. Maar waarom vertel je Jaydan dat niet? Dat je wel wilt, maar dat het jou nog zoveel verdriet doet...
    En nou, dan maak je 't niet af.. Dat is toch niet erg? Alle begin is moeilijk...

Mijn dochter was een half jaar toen mijn ex verdween en nog heb ik momenten dat ik er met 'n brok door in m'n keel zit. Als er weer geen verjaardagskaartje komt bijvoorbeeld.

Of nu, ze mag afzwemmen voor C... Ik heb namelijk mijn ex ooit beloofd, toen ik nog zwanger was, dat ik haar als het kon zou laten door zwemmen tot en met c; vond hij heel belangrijk. En ik kom mijn beloftes na.......

En als ik haar dan zo makkelijk in dat water zie duikelen en doen. Dat heeft ze niet van mij, dat heeft ze van m'n ex. En dat weet ze ook en ze is daar ook trots op (ik vind het belangrijk ook positieve dingen te vertellen over 'm, maar god, dát heeft veel moeite gekost!!)

Je doet 't gewoon hartstikke goed en je mag ook verdrietig zijn over de hele situatie. Dit had je toch ook gewoon niet voor ogen toen je een zwanger was, een kotertje kreeg?

5. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    nu na veel weken zijn vader niet gezien te hebben is jaydan zijn papa vanmorgen ander half geweest.. was leuk ze samen te zien en hopen dat het nu vaker gaat gebeuren.

hij heeft fles gegeven verschond gespeeld en op bed gedaan, hij was heel blij zijn zoon te zien.. volgende week gaat hij voor het eerst een dagje naar zijn papa..
    zijn moeder is jarig, en wilde graag jaydan daarbij hebben en vroeg of het mocht..

word tanden bijten voor mij, maar ja wist dat het eraan zat te komen.

ik praat met jaydan over zijn vader nu en nu ik het vaker doe begint het beter te gaan, hij lijkt ook veel van zijn vader, zijn handen en voeten heeft hij van hem en zijn ogen en dat vertel ik ook...

alleen kwam hij met lege handen vanmorgen..
    ik had gehoopt op luiers of doekjes of voeding, maar helemaal nix....
    hij wil hem wel zien maar bijdrage homaar is te duur zegt hij....

hoop dat het mij een beetje goed af gaat volgende week, even goed afleiding zoeken dan is de dag hoop ik zo voorbij....

6. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey meis,

Wat goed!! ik vind het heel top dat je nu met je zoontje over zijn papa praat. Het is echt goed voor die kleine hoor.
    Fijn om te horen dat het goed is gegaan en dat ze zoveel lol hadden saampjes. Hoe moeilijk het ook is, een papa is ook belangrijk in het leven van je kleine vent en daarom vind ik het zo super goed van je dat je het wel toelaat.
    Spannend he om hem dan mee te geven aan je ex voor een dag, ik herken het gevoel, ik heb het ook steeds. Hoop dat t snel makkelijker wordt, maar toch bah ik vind t vreselijk om hem mee te geven. Maar goed, laat maar zien dat je sterk bent.
    Heb je aangeven dat je graag zou willen dat hij wat meeneemt voor jullie zoontje? Of had je het gewoon verwacht.. want dan zal je altijd weer hetzelfde voelen, want mannen hebben dat inzicht niet. Echt niet. Mijn ex ging de stad in met ons zoontje, hij komt terug met nieuwe schoenen, shirts, truien enz. voor zichzelf.. maar niets voor sem, echt niets! naah ik vroeg dat en hij deed alsof hij vuur zag branden.. oh had ik iets voor hem moeten kopen dan?
    Echt mannen denken daar niet bij na, maar als je het aangeeft, zullen ze echt niet moeilijk doen. Niet als het om dingen gaat voor hun eigen zoon.

7. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    @ fontana 3 mei heb jij een 20 weken echo..spannend!! dan was je ook alweer vroeg in je zwangerschap alleen? en hij of zij komt wel snel na je eerste? :)

ik verwachtte het van mijn ex dat hij iets mee nam, maar ja mannen zijn inderdaad zo niet.. vanavond belde hij dat hij wel mij financieel bij wil staan :) dus ben benieuwd hoe dat volgende week gaat. of hij me bij wil stan of wat mee neemt voor jay :)

wel spannend heb er nu al de zenuwen van...

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @mamahilda: wat heb jij dit ontzettend goed gedaan en wat pak je dit goed aan allemaal!!

Ik ken je niet en wie ben ik om dit te zeggen, maar ik zit hier gewoon trots op je te zijn!!

Deel Deze Pagina