dochter wilt niet naar papa

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door kwebbelengel, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

hoi allemaal,

ik zou graag is van jullie horen hoe jullie hier mee om zouden gaan, of een tip hebben om de juiste weg in te slaan.
    onze dochter 8 jaar, wijs, en een duidelijke eigen mening.

mijn ex en ik 2 jaar terug , alles in goed overleg geregeld.
    1x 14 dagen weeken naar papa, en papa brengt haar maandag ochtend naar school.

na 1 maand kwam hij al terug van de maandag ochtend dat kwam niet uit met zijn werk, dus die meid kwam zon avond/nacht weer terug.
    nu wonen we bewust tegen over elkaar, zodat die meid kan overlopen als ze zin heeft.

toen kwam er een nare periode, slecht slapen, ze huilde zich in slaap bij papa. Papa zag in dat ze zich niet prettig voelt om daar in de nachten te blijven, dus ook in het "papa"weekend komt ze terug naar mij om gewoon in der eigen bed te slapen.
    ( alles is geprobeerd, andere slaapkamer, meubels enzz)
    toen kwam vriendin nummer ???? met 3 kids. papa heeft helaas dit niet goed aangepakt, en zelfs die meid van zijn erf gestuurd tijdens het verstoppertje spelen zodra de vriendin kwam.

onze dochter heeft aangegeven heel duidelijk zich niet prettig te voelen en niet meer heen te willen.
    tranen, stress vlekker, totaal overstuur als ze heen moet.

papa denkt helaas NU niet in het belang van die meid, en wilt zijn eigen wensen door zetten.

ik heb al contact gehad met een mediator, die zegt ook zijn er geen andere afpraken te maken, waardoor ze zich prettiger voelt.

nu komt er bij dat hij nu 2x de ali te laat betaald of in delen.

ik doe mijn uiterste best om niet naar te spreken over haar vader, en geen negatief gedoe te krijgen.
    ik heb geen zin in geleur bij een rechter.

hebben jullie tips ???

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Voor mij zou dat genoeg zijn om te zeggen van okee, jij wil je dochter niet (en ze wil zelf eigenlijk ook al niet meer gaan) dan doen we het in 't vervolg op HAAR wensen, en niet de zijne.

Dat ze zelf kan/mag gaan als zij daar zin in heeft. Duurt dat dan een week of een maand, so be it, maar als ze er is, moet hij haar wel de aandacht geven die ze verdient, zo niet, zou ik haar daar tijdje niet laten gaan als ze dat liever niet wil en dan kijken of papa zelf nog wat actie meent te ondernemen.

3. knap

knap Niet meer actief

ik snap je.

Maar blijf positief. JE MOET. Als is het niet voor nu maar is het voor later.
    Zeg haar dat ze moet, al is het maar een middag in de 14 dagen dan blijft ze toch contact met haar vader houden. Als ze 12 is mag ze haar eigen keuze.s hier in maken nu moet jij die keuze nog voor haar maken en ik zou er voor kiezen om toch het contact te blijven stimuleren. En daarbij heb het NIET met jou dochter over de alimentatie daar staat zij buiten! En heeft niks met elkaar te maken. Dat stukje moet je niet op lossen waar zij bij is nu niet en voorlopig zeker niet dat maakt de zaak te veel beladen. En krijg je een loyaliteit conflict.Je zult toch echt de lieve vrede moeten blijven bewaren. Voor jou kind. Wat jij er ook van vind hoe je het vind daar kan jou dochter niks mee. Praat haar maar wel altijd positief over haar vader belicht de goede kanten. Weet dat het lastig kan zijn. Maar later zal jou dochter jou dankbaar zijn als ze buiten de strijd blijft van haar ouders.
    Op de een of andere manier vermoed ik dat het je niet helemaal gelukt is hoe graag je dat ook gewild heb. Gelijk duidelijk moeten zijn in het begin. Ook na je ex partner toe. De dagen dat ze bij jou is is ze bij jou. Ze kan me op bellen maar ze blijft bij jou. Nu heeft ze de keuze.s gekregen om terug te komen elke keer en daar maakt ze nu gebruik van. Hoe moeilijk ook blijf de verstandigste.
    En hoop voor haar toekomst dat de band met haar vader wel gaat verbeteren.

Sterkte en succes ermee.

4. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

bedankt voor jullie reactie, nee ik praat niet over de nagatieve kant/zaken waar zij bij is. en ik stimuleer het ook om normaal heen te gaan.
    we ( ex en ik) doen ook normaal tegen elkaar als we elkaar tegen komen.

maar ik vindt het woord moeten zo beladen, mede het feit dat vader mentaal gezien het niet op orde heeft.
    zelf een poging gedaan om zich zelf van het leven te beroven.
    dus als hij een bepaald gedrag vertoont, dan gaan bij mij onbewust toch kleine alarmbelletjes rinkelen.

super bedankt voor jullie reactie

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou het proberen te stimuleren, maar vind eigenlijk niet dat je over haar eigen wensen heen kan walsen.

Het is een klein individu met een dus sterkte eigen mening en ik vind dat deze ook gerespecteerd moet worden met het vertrouwen dat het heus wel weer komt, en als vader zou ik er alles aan doen dat het kind uit ZICHZELF weer daar wil zijn!

Deel Deze Pagina