In het topic over hoeveel geef je uit aan valentijnsdag zag ik een paar keer voorbijkomen dat mensen aparte rekeningen hebben. Wij hadden dat vroeger ook, maar sinds we zijn getrouwd gaat alles op de grote hoop. Ben benieuwd hoe dat bij anderen zit....
Sinds we getrouwd zijn hebben we een gezamelijke rekening waar alles op een hoop gaat.. Wel hebben we allebei nog een eigen rekening ivm korting op de hypotheek Nog 9 jaar en dan is die ook weg haha
Vanaf het moment van samenwonen ( na 4 weken) een gezamenlijke rekening geen neve rekeningnummer alles op 1 hoop
Wij hadden in het begin een heel ingewikkeld systeem waarmee we berekenden hoeveel mijn man verdiende en hoeveel ik, en dan moesten we beide naar rato een gedeelte op de gezamelijke rekening storten Te erg eigenlijk
We hebben twee gezamenlijk rekeningen maar gebruiken beide een eigen een hebben ook van beide rekeningen maar 1 pasje. We kunnen online wel naar en van elkaar geld overmaken
Wij hebben ieder een eigen rekening waarop ons salaris wordt gestort. Elke maand maken wij een bedrag over naar onze gezamenlijke rekening. Daarvan wordt de gezamenlijke lasten van betaald. Zo heeft ieder zijn vrijheid van eigen geld.
Alles op 1 hoop.. we zijn getrouwd en ik heb toch geen inkomen, alleen de KBS wordt op mijn rekening gestort. + Wat schiet het op om alles apart te houden? lijkt me alleen maar onoverzichtelijk en totaal niet praktische.
We hebben een en/of waar alles op binnenkomt + een extra rekening die nog op mijn naam staat maar ze zijn wel gekoppeld, die gebruiken we om geld te kunnen parkeren voor bijv. vakanties. Door een foutje heb ik ook een buitenlandse bankrekening op mijn naam, het is teveel gedoe om dit te wijzigen dus we hebben beiden besloten het zo te laten.
Hoezo is dat te erg? Zo doen wij het ook. In elk geval de hypotheek zo. Hij betaalt 58%, ik 42%. Voor de rest alles 50/50, dus verzekeringen, boodschappen enz. We storten dat elke maand op onze gezamenlijke rekening. Ook storten we allebei hetzelfde bedrag naar onze gezamenlijke spaarrekening. Wat we overhouden is voor onszelf. Hij houdt wel meer over, maar dat vind ik normaal als je 6 uur per week meer werkt. Ik vind alles op de grote hoop gooien juist ouderwets. Ik werk hard voor mn geld en wil geen verantwoording afleggen over waar ik mijn geld aan uitgeef. Ook als de kleine straks geboren is blijven we het zo doen. Dus ook kdv 50/50.
Tsja, als dat voor jullie werkt is dat toch prima? Ik zie mezelf nog zitten, elke maand weer met de rekenmachine om uit te rekenen of we nog wat moesten bijleggen of niet.... Ik ben blij dat we daar vanaf zijn
Salaris op de eigen rekening en we schrijven allebei een deel over naar de gezamenlijke rekening voor hypotheek enz. maar we houden dus ook een deel over p.p.
Ik ben gescheiden, maar had met ex-man een gezamenlijke rekening. Daar heb ik van geleerd. Nooit meer.
Mijn optie staat er niet tussen. Wij hebben een gezamelijke rekening voor de gezamelijke lasten (huis, verzekeringen, boodschappen) én wij hebben beide een eigen rekening voor ons eigen dingen (mobiel, stappen, shoppen).
Mijn man heeft een en/of rekening en ik heb een eigen rekening. De en/of rekening is ivm hypotheek korting. We hebben allebei een rekeningen rekening dus waar de vaste lasten van af gaan en allebei een "leefgeld" rekening. Ik beheer eigenlijk beide rekeningen waar de vaste lasten van af gaan en check dus of netjes iedere maand alle rekeningen betaald worden. (Mijn man kijkt er gewoon niet naar om) De verdeling in betalen is een soort van random gegaan hebben eigenlijk nergens over overlegd gewoon gedaan. Het grootste gedeelte gaat van zijn rekening, maar ik betaal de boodschappen. Daarnaast betaal ik:kleding/extra's/eindafrekeningen/etc. Het gaat hier gewoon heel natuurlijk. Allebei eigen rekeningen maar het is wel ons geld. Zal ook nooit zeggen: Ik krijg nog geld van je. Of als er een verjaardag is daar we dan allebei de helft moeten betalen. Het gaat gewoon zoals het gaat.
Ieder een aparte waar de salarissen op binnen komen. En een gezamenlijke voor alle vaste lasten. Naar verhouding storten we elke maand een bedrag naar de gezamenlijke en de rest van ons salaris is vrij te besreden.