Gezamelijk of aparte rekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben je getrouwd en heb je een gezamelijke rekening of niet?

1. Niet getrouwd, geen gezamelijke rekening

2. Niet getrouwd, wel een gezamelijke rekening

3. Getrouwd, geen gezamelijke rekening

4. Getrouwd, wel een gezamelijke rekening

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben beiden onze eigen rekeningen, maar zijn wel gemachtigd op elkaars rekening. Tevens zijn al onze rekeningen (dus incl. alle spaarrekeningen) aan elkaar gekoppeld in één account.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Allebei eigen rekening.
    We hebben allebei ons eigen salaris.
    Hypotheek gaat wel bij man eraf want hij verdient het meest.
    Ik betaal de Bso en crèche en ik betaal ook mijn eigen zorgverzekering.
    Iedere week krijg ik wel 100 euro boodschappengeld gestort maar als dat op is leg ik zelf bij.
    Ik vind het prima werken op deze manier want weet dat alles op 1 hoop hier niet zou werken.
    Ik geef veel meer uit aan sport en hobby's en dat betaal ik nu gewoon zelf en geeft dan ook geen irritaties.

3. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    We hebben alletwee een aparte rekening en ook een gezamenlijke rekening. Vaste lasten gaan van de gezamenlijke. we zouden ooit nog een keer alles gaan overzetten om alles op een grote hoop te doen maar daar is het niet echt van gekomen. Moet er toch maar even een keer achteraan haha 😂

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier getrouwd en aparte rekeningen.
    1 gemeenschappelijke rekening voor grote kosten (mazout, grote aankopen zoals een koelkast), bepaalde rekeningen (water, elek en vaste telefoon en internet) en reizen.

Op de gemeenschappelijke staat standaard altijd wel iets op. Is dat op en staan we voor grote kosten dan vullen we aan.
    Geen vast maandelijks bedrag dus.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij hebben aparte rekeningen. Zie niet echt in wat er moeilijk aan is.. De een betaalt de huur en de ander betaald de verzekeringen.. Gaat al jaren zo.. En als de een de ene maand meer betaalt heeft dan storten we elkaar bij

6. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Wij hebben vanaf dat we samenwonen alleen een gezamelijke rekening. We hebben voor elkaar gekozen en hoeven dus beide geen verantwoording af te leggen. Uiteraard overleggen we wel, maar alles is van ons samen. Zeker nu we kinderen hebben en ik minder werk verdien ik veel minder. Ik zou daardoor anders nooit geld ovrhouden voor iets leuks. En het is niet zo dat ik de hele dag zit te niksen thuis. ;) Nee dat zou voor mij niet eerlijk voelen. Andersom ook niet.

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Getrouwd en een aparte rekening.

We betalen eigenlijk alles samen..
    Mijn man betaald alle vaste lasten en eigen telefoon. Ik de boodschappen, verzekeringen, eigen mobiel.

De 'leuke' dingen betaal ik vaak het meeste maar hij betaald meer vaste lasten.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Sinds samenwonen een gezamenlijke lopende rekening, vaste lasten rekening en spaarrekening. Vast bedrag per maand gaat automatisch naar de vaste lasten rekening, rest blijft op de lopende rekening voor boodschappen etc. Staat er een flink bedrag op dan storten we een deel op de spaarrekening.

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    We hebben een gezamenlijke en ieder een eigen rekening. :)

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Hier hetzelfde...

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Beide. Elk een eigen rekening en we hebben óók een gezamenlijke rekening.

12. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Precies dit. We maken allebei zo'n 75 a 80% van ons loon over op de gezamenlijke rekening, daar betalen we eigenlijk alles van. De rest mogen we zelf mee doen wat we willen. Hoef ik me niet te verantwoorden als ik dure schoenen koop en hij niet als hij weer (in mijn ogen) bakken met geld aan zn te dure hobby's uitgeeft. Eigen rekening is dus echt voor luxe dingen, als we bijv echt nieuwe kleding nodig hebben, gaat dat van gezamenlijke rekening.

We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd dus in principe is het ook gewoon van ons samen natuurlijk, maar hier voelen wij ons prettig bij.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn vriend had er een puinhoop van gemaakt en nog eens failliet gegaan met zijn bedrijf en heeft in de sanering gezeten. Hiervoor had hij geen rekening meer door schulden etc. Zijn leefgeld werd op mijn rekening gestort. Later ook zijn salaris. Sinds kort hebben wij mijn rekening om gezet naar gezamelijk zodat ik alles kan beheren ;) dit werkt het beste voor ons :) vriend heeft wel een pinpas bij zich nu en dat is wel makkelijker als eerst.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Apart en gezamenlijk. Om bovenstaande redenen.

Wij vinden dat fijner en als ik geld nodig ben kan ik dat gewoon krijgen dus geen gezeur met geld op is op.. dan zou ik na de maandelijkse lasten niks over houden :D wij delen het gewoon door de helft, alleen ik studeer en mijn man werkt fulltime. Dus die heeft meer over ;)

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij zijn niet getrouwd en hebben geen gezamenlijke rekening. Wel gaat alles bij ons op één hoop. We hebben geen eigen geld zeg maar. Een deel van de vaste lasten gaat van zijn rekening en een deel van de mijne. Verder kan er van beide rekeningen wat vrij uitgegeven worden maar ik heb meestal beide pinpassen. Eigenlijk alleen omdat hij nogal een ster is in pasjes kwijt raken :p

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

We hebben toen we hier in dit huis gingen samenwonen een gezamenlijke rekening genomen, waren toen nog niet getrouwd.
    Wel heb ik mijn eigen spaarrekening behouden, dit gewoon uit voorzorg, je weet nooit hoe dingen kunnen lopen, ben al eens gescheiden en stond toen ook tamelijk te kijken omdat mijn ex alles verbrast had :x

Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat het ooit mis gaat maar iedereen weet dat niks voor eeuwig hoeft te zijn.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Toen we huurden hadden we elk onze eigen rekening en we stortten elke maand een bepaald bedrag op onze gezamenlijke rekening

Sinds we getrouwd zijn en een huis gekocht hebben, 1 gezamenlijke rekening (Zicht en spaar).. Zoveel makkelijker :)

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook beide. We zijn getrouwd en hebben 1 gezamenlijke rekening waar alle huishoudelijke kosten vanaf gaan.

Maar ook allebei nog onze eigen rekening die we al hadden. Hier wordt ons salaris op gestort en we storten dan beiden wat over naar de gezamenlijke rekening, hoeveel er nodig is. De rest is van onszelf en doen we mee wat we willen/nodig hebben/leuk vinden :)

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Wij hebben aparte.

Ik krijg mijn loon op mijn rekening en hij zijn loon+toeslagen en kbs op zijn rekening.
    Maar ik betaal bijvoorbeeld energie,uitvaart verz, mijn zorg verz, mijn tel rekening en boodschappen.
    hij de rest ;)
    Maar als ik tekort kom betaalt hij boodschappen/geeft mij geld.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Uhm, das ook niet nodig hier hoor. Zijn allemaal vaste bedragen. Zelfs de boodschappen zijn nagenoeg elke maand hetzelfde :D
    Ben trouwens erg blij om te lezen dat er nog veel meer het zo doen! Mijn vader en zus vinden het maar raar geloof ik :) Ik zou trouwens ook nooit zo afhankelijk willen zijn van mn man. Daarom blijf ik straks gewoon 4 dagen werken. Ik heb al eens schulden gehad door het stuklopen van een relatie, dat gaat me niet nog eens gebeuren. Mocht onze relatie misgaan kan ik zelf woonruimte kopen, ik vind dat een geruststellend idee.:)

Deel Deze Pagina