Gezamelijk of aparte rekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben je getrouwd en heb je een gezamelijke rekening of niet?

1. Niet getrouwd, geen gezamelijke rekening

2. Niet getrouwd, wel een gezamelijke rekening

3. Getrouwd, geen gezamelijke rekening

4. Getrouwd, wel een gezamelijke rekening

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Sinds wij samenwonen en getrouwd zijn hebben wij alle rekening gezamenlijk en hebben wij geen eigen rekeningen meer.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Alles same op 1 rekening vanaf het moment dat wij samenwoonde.
    Inmiddels hebben wij bij een andere bank ook een gezamenlijk rekeningnummer.

3. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Beide eigen rekening
    Gezamelijke betaal rekening
    Gezamelijke spaar rekening

Al wil ik volgend jaar de eigen rekeningen weg doen aangezien we straks ook weer rekening voor de baby krijgen en alles gaat hier ook op een hoop

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

We hadden eerst alles op één hoop op de gezamenlijke rekening maar dat werkte niet, geen overzicht, nu is de gezamenlijke rekening voor het loon van m'n man waar dan de vaste lasten vanaf gaan en mijn oude rekening is voor mijn uitkering waar we boodschappen en de rest van doen... aparte rekeningen en/of het ik betaal dit en hij dat regeling en/of het naar verhouding geld storten en/of vragen naar geld zou voor ons niet werken, zou ik me echt niet fijn bij voelen.

5. Bij ons kwam het ook doordat ik heel wisselend salaris had (uitzendbureau) . Ik kreeg toendertijd per week betaalt, dus de ene maand had ik meer salaris dan de andere. Wij bleven rekenen!!

Ik kan me wel voorstellen dat je niet meer zo afhankelijk wilt zijn als het in het verleden fout is gegaan. Misschien een beetje naïef, maar ik denk dat ons huwelijk momenteel stabiel genoeg is waardoor ik het wel aandurf :)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Apart; zo is het nu en zo hoop ik dat het later tijdens het huwelijk ook zal zijn. Anders denk ik niet dat ik wil trouwen. Ik wil graag onafhankelijk zijn en dat houdt voor mij onder andere ook in: baas over eigen bankrekening. Ik heb helaas al meer relaties gehad waarbij een ander de baas over mij probeerde te spelen in elk opzicht en ik weiger dat nog verder. Ik heb daar zo'n nare smaak van te pakken gekregen dat ik bij het minste geringste ga steigeren. Ik ben van mezelf. Alleen van mezelf en van niemand anders. Ik kies uit vrije wil om bij iemand te zijn en als ik dat niet meer wil, dan ben ik weg.

7. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Getrouwd, geen gezamelijke rekening.

Het heeft niet zoveel nut om een gezamelijke rekening te openen. Alle kosten zijn bij ons al netjes verdeeld, dus het gaat prima zo.

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Getrouwd en ongetrouwd gezamenlijke rekeningen hoor. Alles is van ons samen!

9. Koon

Koon Niet meer actief

Zo doen wij dat nog steeds. Wat is daar precies erg aan? Als dat voor ander werkt, who cares.

10. Ja dahag, dat heb ik net al uitgelegd :p Lees de rest van het topic maar, ik heb hier al uitgebreid op gereageerd :(

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Het nut is misschien wanneer hij overlijd jij wel direct bij zijn geld kan. Dat is de reden waarom wij het gedaan hebben.

12. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Allebei een aparte rekening, al zou ik wel graag naar dezelfde bank switchen en alles en/of maken, hebben we iets meer overzicht maar nog wel ieder ons eigen geld.

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Dat kan sowieso wel hoor, gewoon overmaken naar jou rekening en dan pas de bank informeren bij overlijden. Anders word de rekening indd geblokkeerd tot je een akte van erfrecht hebt van de notaris.

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wij hebben beide een eigen bankrekening maar ook een gezamenlijke. Zijn van plan om binnenkort alles op een hoop te gooien maar aan de andere kant redden we het ook prima op de manier die we nu doen. Mijn man betaalt van zijn salaris de woonlasten en ik doe de dagelijkse lasten zoals boodschappen luiers kadootjes benzine etc. Verder proberen we een bepaald bedrag te sparen. Zijn getrouwd en hebben een koophuis overigens

15. Koon

Koon Niet meer actief

Oke excuses

16. O sorry was niet echt boos bedoelt hoor, gewoon een grapje :D Maar ik had er toevallig net nog wat extra uitleg over gegeven ;)

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Getrouwd en een gezamenlijke rekening

Kan ook niet anders want ik verdien zelf te weinig

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn trouwens getrouwd en dus ook aparte rekeningen.
    Ik ben baas over mijn eigen portemonnee haha

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier ook zo.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Alles is van elkaar en we kijken echt nooit naar de verhoudingen en wie wat uitgeeft.

Meestal is het makkelijk: man brengt bijna alles binnen en ik geef bijna alles uit ;)

Ik blijf het apart vinden als je alles uitrekent en dat ieder precies hetzelfde deel voor zichzelf mag uitgeven. We kopen wat we nodig achten en we houden gewoon rekening met elkaar.

Deel Deze Pagina