Gezamelijk of aparte rekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben je getrouwd en heb je een gezamelijke rekening of niet?

1. Niet getrouwd, geen gezamelijke rekening

2. Niet getrouwd, wel een gezamelijke rekening

3. Getrouwd, geen gezamelijke rekening

4. Getrouwd, wel een gezamelijke rekening

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Niet getrouwd, wel verloofd. Geen gezamenlijke rekening. Ik zie er het nut niet van in.

2. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Klopt niet helemaal. Een en/of rekening kan ook geblokkeerd worden tot er een verklaring van erfrecht is. De helft van de rekening is van de erfgenamen van de de overleden persoon. Als je niet getrouwd bent, zou het dus zomaar kunnen dat je zijn erfgenaam niet bent! tenzij er een testament is en je als erfgenaam noemt wordt

3. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Vreemd ons werd door de bank zelf nota bene uitgelegd dat we door de rekening en/of te maken dit probleem verholpen zou zijn. Er is dan namelijk nooit meer na te gaan wie uiteindelijk wat geïnvesteerd heeft.

4. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Helemaal mee eens.

En inderdaad ook heel belangrijk om stil te staan bij het 'wat als mijn partner komt te overlijden'. Wij hebben onlangs onze testamenten weer herzien. Daarbij kwam ook ter sprake wat als mijn partner een ongeval/ziekte krijgt en hij niet meer beslissingsbevoegd is maar nog wel leeft. In dat geval is namelijk alles geblokkeerd. Hiervoor hebben wij aparte verklaringen op laten stellen bij de notaris waarin staat dat ik bevoegd ben om voor hem te beslissen en andersom. Bedrijfsmatig gaat deze beslissing dan samen met een familielid van hem of mij.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klopt..

Ik heb met een ex in het verre verleden een en/of gehad en die heb ik direct laten blokkeren toen we uit elkaar gingen. Ik wilde zeker weten dat hij er niks ging afhalen voordat we het netjes hadden verdeeld.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Alles gaat op/van de gezamenlijke rekening. Wel heb ik nog mijn eigen rekening (Rabo net als onze gezamenlijke) en mijn mag heeft nog een ING rekening. Maar we gebruiken onze eigen rekeningen eigenlijk niet.

7. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    dit dus

8. p1982

p1982 Niet meer actief

allebei eigen rekening en een gezamenlijke

ook beide eigen spaar en gezamenlijke spaar

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Alles op 1 hoop, ook voor het trouwen al. Hebben we gedaan toen we samen een huis kochten.

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Zo doen wij het ook. Hiernaast hebben we beide nog onze eigen spaar rekening, maar dat zien we wel als geld van ons beide, helemaal met grote uitgaven.

11. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Ivm met een koophuis hebben we ook een gezamelijke rekening.
    (was een vereiste voor de bank)
    Hierop storten we dus onze bijdrage voor de vaste lasten, boodschappen en onvoorziene uitgaven.
    Ook hebben we beiden een eigen rekening voor de ziektekosten en 'zakgeld' :)
    (ook hebben we beiden een spaarrekening)

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Hebben een gezamenlijke rekening.
    Zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
    Zou raar zijn als m'n man extra eigen geld zou mogen uitgeven als ik parttime ben gaan werken toen de kinderen kwamen

Over al die extra rekeningen moet je ook vaste kosten betalen.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

We hebben een gezamelijke rekening.
    Op onze eigen rekeningen word het salaris gestort, mijn salaris gaar wekelijks naar de gezamelijke rekening en mijn vriend laat het op zijn eigen rekening staan voor het betalen van de rekeningen.

14. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Getrouwd, gezamenlijke rekening.
    Voordat we getrouwd waren, was ook alles gewoon voor ons samen.

15. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Getrouwd, al jaaaren maar we hebben wel onze eigen (spaar) rekeningen

16. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier gewoon aparte rekeningen, maar geld is natuurlijk van samen. We hebben 2 jaar geleden eens een gezamelijke rekening geopend, maar dat werkte gewoon niet. Ik had ook geen zin om toen alles om te zetten, dus uiteindelijk hebben we deze weer opgegeven. Mijn rekening is eigenlijk extra. Ik betaal de boodschappen enz.. en als dat niet meer lukt, betalen we het van zijn rekening waar alles op gebeurd zoals salaris. hypotheek(teruggaaf), kinderbijslag, zorgtoeslag, verzekeringen, gas-water-licht, en alle andere rekeningen enz..
    Op mijn rekening komt de KGB en hetgeen wat ik verdien met oppassen.

17. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Geregistreerd partnerschap en ieder onze eigen rekeningen. Manlief betaald alle vaste lasten van zichzelf en het huis, ook toen hij nog alleen woonde. Hij heeft wel een pas van mijn rekening, ik hou het meeste over, dus luxe en wat leuke dingetjes komen voor mijn rekening. Hij mag m gebruiken, vindt het wel fijn als hij het even meld, dan weet ik waar het blijft... :D

18. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Wij zijn getrouwd en hebben een gezamenlijke rekening en spaarrekeningen
    Alles is van ons samen en zo richten wij dat in

19. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Niet getrouwd maar sinds we samenwonen alles op 1 hoop gegooid.

20. Humava

Humava Niet meer actief

Wij zijn niet getrouwd hebben wel een gezamenlijke rekening. Maar ook allebei nog een aparte.

Deel Deze Pagina