Klopt niet helemaal. Een en/of rekening kan ook geblokkeerd worden tot er een verklaring van erfrecht is. De helft van de rekening is van de erfgenamen van de de overleden persoon. Als je niet getrouwd bent, zou het dus zomaar kunnen dat je zijn erfgenaam niet bent! tenzij er een testament is en je als erfgenaam noemt wordt
Vreemd ons werd door de bank zelf nota bene uitgelegd dat we door de rekening en/of te maken dit probleem verholpen zou zijn. Er is dan namelijk nooit meer na te gaan wie uiteindelijk wat geïnvesteerd heeft.
Helemaal mee eens. En inderdaad ook heel belangrijk om stil te staan bij het 'wat als mijn partner komt te overlijden'. Wij hebben onlangs onze testamenten weer herzien. Daarbij kwam ook ter sprake wat als mijn partner een ongeval/ziekte krijgt en hij niet meer beslissingsbevoegd is maar nog wel leeft. In dat geval is namelijk alles geblokkeerd. Hiervoor hebben wij aparte verklaringen op laten stellen bij de notaris waarin staat dat ik bevoegd ben om voor hem te beslissen en andersom. Bedrijfsmatig gaat deze beslissing dan samen met een familielid van hem of mij.
Klopt.. Ik heb met een ex in het verre verleden een en/of gehad en die heb ik direct laten blokkeren toen we uit elkaar gingen. Ik wilde zeker weten dat hij er niks ging afhalen voordat we het netjes hadden verdeeld.
Alles gaat op/van de gezamenlijke rekening. Wel heb ik nog mijn eigen rekening (Rabo net als onze gezamenlijke) en mijn mag heeft nog een ING rekening. Maar we gebruiken onze eigen rekeningen eigenlijk niet.
Zo doen wij het ook. Hiernaast hebben we beide nog onze eigen spaar rekening, maar dat zien we wel als geld van ons beide, helemaal met grote uitgaven.
Ivm met een koophuis hebben we ook een gezamelijke rekening. (was een vereiste voor de bank) Hierop storten we dus onze bijdrage voor de vaste lasten, boodschappen en onvoorziene uitgaven. Ook hebben we beiden een eigen rekening voor de ziektekosten en 'zakgeld' (ook hebben we beiden een spaarrekening)
Hebben een gezamenlijke rekening. Zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Zou raar zijn als m'n man extra eigen geld zou mogen uitgeven als ik parttime ben gaan werken toen de kinderen kwamen Over al die extra rekeningen moet je ook vaste kosten betalen.
We hebben een gezamelijke rekening. Op onze eigen rekeningen word het salaris gestort, mijn salaris gaar wekelijks naar de gezamelijke rekening en mijn vriend laat het op zijn eigen rekening staan voor het betalen van de rekeningen.
Hier gewoon aparte rekeningen, maar geld is natuurlijk van samen. We hebben 2 jaar geleden eens een gezamelijke rekening geopend, maar dat werkte gewoon niet. Ik had ook geen zin om toen alles om te zetten, dus uiteindelijk hebben we deze weer opgegeven. Mijn rekening is eigenlijk extra. Ik betaal de boodschappen enz.. en als dat niet meer lukt, betalen we het van zijn rekening waar alles op gebeurd zoals salaris. hypotheek(teruggaaf), kinderbijslag, zorgtoeslag, verzekeringen, gas-water-licht, en alle andere rekeningen enz.. Op mijn rekening komt de KGB en hetgeen wat ik verdien met oppassen.
Geregistreerd partnerschap en ieder onze eigen rekeningen. Manlief betaald alle vaste lasten van zichzelf en het huis, ook toen hij nog alleen woonde. Hij heeft wel een pas van mijn rekening, ik hou het meeste over, dus luxe en wat leuke dingetjes komen voor mijn rekening. Hij mag m gebruiken, vindt het wel fijn als hij het even meld, dan weet ik waar het blijft...
Wij zijn getrouwd en hebben een gezamenlijke rekening en spaarrekeningen Alles is van ons samen en zo richten wij dat in