Lovely: Ja zij kwamen al met het voorstel dat we gewoon een pot maken voor boodschappen geld (dat zal een beste pot worden haha) en daar betalen we de boodschappen van. Overige kosten (entree, uiteten, lunchen enzovoort) betalen we gewoon per gezin en uiteraard zullen elkaar ook trakteren op iets lekkers of wat dan ook.
Als er tot nu toe nog niet over de prijs is gesproken met hun zou ik het zo laten. Het is idd veel geld maar ik denk dat je dit dan eerder had moeten bespreken. Of is zoiets nog 'makkelijk' met hun te bespreken zonder dat er een negatieve lading op jullie vakantie-uitje komt? Die inschatting kan je alleen zelf maken.
Ik weet niet hoe dat wij het zouden doen maar 700 euro meer betalen dat vind ik wel heel erg veel hoor!!! Was het nou 100 euro oké dan zou ik niet moeilijk doen maar voor die 700 euro kan je in het laagseizoen nog 2 weken een huisje huren en dan naar naar de efteling en dierentuin. Maar ik zou ook niet met 2 gezinnen in 1 huisje gegaan. Beter 2 huisjes naast elkaar babyfoon mee kunnen jullie nog savonds bij elkaar zitten. Boodschappen wel 50/50 dat zou ik niet erg vinden maar wel MET luiers en zonder onzin dingentjes (ijsje hier en speelgoedje daar) voor de kinderen die moeten de ouders zelf maar kopen
Oh dat kan zeker wel, alleen ik wil er helemaal geen probleem van maken. Ik vroeg mij alleen af wat "normaal" is omdat ik 700 extra ook wel veel geld vond. Ik vond het ook normaal om 50/50 te doen alleen ik had niet bedacht dat het zoveel geld zou schelen Maar ik moet wel zeggen dat het misschien (wat dit betreft) handiger was geweest wanneer we twee huisjes hadden genomen maar daar hebben we niet echt bij stil gestaan Ach, we hebben nu een heeeeeel groot en luxe huis dat is ook wel lekker! Maar nu heb ik nog wel een vraagje voor mensen die al eens eerder op vakantie zijn gegaan met nog een gezin: doen je dan álles samen? Wij namelijk niet, wij vinden het heel normaal dat je ook dingen met je eigen gezin doet of met een gedeelte van de personen. Ik hoorde alleen van andere vrienden van ons dat hun vakantie niet geslaagd was omdat ze het zo vervelend vonden dat je dan ALLES samen moet doen. Maar dat hoeft toch helemaal niet? Voor ons (dus wij en het andere gezin) is het heel normaal dat we ook af en toe alleen dingen doen of met wie er zin in heeft. Ook hebben we afgesproken dat we af en toe op elkaar kinderen passen zodat we even lekker een avondje uiteten kunnen of iets leuks kunnen doen.
Nou ja, als het om een groot bedrag gaat dan zou ik persoonlijk gewoon 3/9 deel betalen en hun 6/9 deel! En dan verder over de overige kosten niet moelijk doen (boodschappen ed). Maar aangezien het al afgesproken is, zou ik het nu maar zo laten!
Wow 700 euro! Dat vind ik ook wel erg veel. Daarvoor kun je ook een lekker midweekje nog naar centerparcs. Ik zou er nu niks meer aan doen, je hebt immers al 50/50 afgesproken. Maar ik zou in het vervolg het toch een beetje anders regelen...bijvoorbeeld door het per persoon te berekenen.
Ja maak mij even lekker met een midweekje centerparcs zeg! De volgende keer zouden we het inderdaad beter per persoon kunnen rekenen of het een beetje gelijk kunnen trekken. Ach, hebben we weer iets geleerd he!
hoi, is best lastig zulke dingen. Ik snap je man wel hoor, 700 euro is een hoop geld. Maar ja wat anderen ook al gezegd hebben, het is moeilijk om er iets over te zeggen, omdat het allemaal al geregeld is, dan kom je echt over als een zeikerd ben ik bang. Wij maken idd ook een pot en leggen evenredig in. Er worden veel dingen gezamelijk gedaan, maar ook apart hoor.
Nou ja, een zeikerd. Ik vind persoonlijk dat je wel mag zeiken over 700,- Ik vind dat best een hoop geld, zeker als je dat extra moet betalen omdat er andere mensen ook mee gaan!
wij hebben het huisje samsam gedaan ook al waren wij met zijn 5en en hun maar met zijn 2en. Dat hebben ze zelf voorgesteld. Daarna hebben we wat gepot en daar hebben we de boodschappen van gedaan, uiteten enz......Ja wij waren met meer maar daar is nooit moeilijk overgedaan alles is 50/50 gegaan. Wij hebben ze weleens getrakteerd op een borrel ofzo, als we op het terras gingen zitten, maar ze gaven het ook net zo hard weer terug. Dus ja het is de keuze aan jezelf, hoe staan jullie er zelf tegenover, en het gezin. Wij waren met 5 en hun met 2en en nooit moeilijk gedaan. Succes. Ik snap je vriend heust wel hoor daar niet van, maar wij zijn er gewoon heel makkelijk in. En niet omdat wij met zijn 5en zijn, nee als wij met 2en waren en zij met zijn 5en hadden we het net zo gedaan.
Nou wij zijn ook heel makkelijk, alleen ik vind een verschil van 700 best veel en dat heeft in mijn ogen ook niet echt met "makkelijk" zijn te maken. En natuurlijk hebben we zelf gekozen voor dit grote en luxe huis, maar met z'n 9-en in een kleine bungalow zagen we niet zitten haha. Maar we hadden deze luxe ook kunnen hebben in een 3 persoonshuisje en die was 700 goedkoper. Ik vind het ergens ook best redelijk om het in zo'n geval iets eerlijker te verdelen in het vervolg qua kosten. Vooral ook omdat wij voor hen onze vakantie veranderd hebben en nu dus 700 meer moeten betalen omdat zij mee gaan haha. (En dan hebben we het nog niet over boodschappen enzovoort, want het bedrag dat deze vakantie ons nu meer kost zal vast en zeker nog oplopen) Dus dan ben ik wel benieuwd om wat voor bedragen het bij jullie gaat? Zijn jullie zo makkelijk dat je zo even 900 extra uitgeeft voor een vakantie zodat een ander gezin ook mee kan?
Wij zijn ook wel eens met anderen op vakantie gegaan en hebben het bedrag van de accomodatie en toeristenbelasting enz. gewoon door het aantal personen gedeeld. Qua boodschappen hebben we alleen met "vaste dingen" rekening gehouden (zoals chips, koffie, thee, cola, brood, beleg en avondeten) en hebben 5 euro per persoon per dag gerekend en aan het eind van de vakantie het geld van de boodschappen wat we over hielden gewoon weer door het aantal personen gedeeld en dat weer per persoon terug gegeven. Extra's werd gewoon aangeschaft door de persoon die het in huis wou hebben en bv. bier deden de mannen meestal een beetje om en om.
700 vind ik wel een erg groot verschil. Maar je heb het nu zo afgesproken dus kan je er niets aan veranderen. Maar met boodschappen zal ik toch (personeelijk dan) zeggen we 1/3 jullie 2/3. ook al omdat je 700 extra heb betaald. Zal het toch met ze over hebben. Hadden jullie met de kosten van huisje 1/3 voor jullie 2/3 voor hun. dan zou ik niet moeilijk doen om de boodschappen. dan zou ik gewoon 50/50 doen. Maar dat vind ik personeelijk hoor. fijne vakantie al vast.
ik bedoel ook niet dat ik hen zeikerds vind hoor. Maar heb wel ervaring met gezamelijk op vakantie gaan en zulke dingen moet je eigenlijk van te voren bespreken en begrijp dat mvliam daar niet bij stilgestaan heeft dat het om zoveel geld zou gaan.
Wij gaan van de zomer met 3 gezinnen in totaal een week op vakantie. De kinderen rekenen wij niet mee (1 gezin met 2 kinderen en 2 gezinnen met 1 kind). Alle stellen leggen evenveel in de pot in, en hieruit wordt alles betaald. Wel doen we zo dat als er luiers of melkpoeder of wat dan ook gekocht moeten worden, dat dit niet uit de pot gaat. Ook de huur van de accomodatie wordt door 3 gedeeld. Ik denk dat je voor jezelf goed moet bedenken wat je redelijk vind wat je betaald en wat het andere stel betaald. En misschien gewoon eens in de groep gooien hoe jullie de kosten voor boodschappen e.d. gaan verdelen tijdens de vakantie. Ik denk dat je het verschil van 700 euro moet laten varen nu. Jullie zijn gezamelijk overeen gekomen wat voor verblijf jullie wilden boeken. Er was vast ook een wat minder luxe mogelijkheid... Op dat moment had je ook je grenzen aan kunnen geven... Heel veel plezier in ieder geval, en hoop dat jullie eruit komen, voor je gevoel, qua kosten!
uhm nee, maar ik zou ook niet op vakantie gaan met andere mensen. We hebben dat wel eens met mijn ouders gedaan (en andere familie), maar dan kwamen de meeste kosten niet op ons neer. Verder zou ik het never nooit niet doen, alleen al om het gezeik dat het geeft. Deed ik het wel, DAN zou ik er niet over zeiken. Je hebt het huis al geboekt lijkt me, je kan die mensen ook moeilijk nu nog honderden euro's op laten hoesten...
Hai Wij gaan ook op vakantie met mijn ouders en doordat onze jongens samen op een kamer moeten moesten we dus een 6 persoonshuisje nemen,wij delen dit dan gewoon maar wij nemen mijn ouders wel 2 keer mee uiteten en dan hoeven ze niets te betalen,ook de boodschappen doen wij dan voor in het huisje,omdat wij veel meer nodig hebben, Voor daar op te maken hebben we een potje,wij sparen iedere maand zo rond de 60 euro. Vroeger toen wij weggingen met vrienden die hadden dan al kids en wij niet,deelden we gewoon het huisje en zij betaalde de boodschappen voor de vakantie,ook als er wat bij gehaald moest worden,en verder deden we ook lappen voor de rest van de vakantie. En wij spraken ook af dat we gewoon deden waar we zelf zin in hadden dus dat hoefde niet altijd met elkaar,want soms heb je even geen zin om te zwemmen of wat dan ook,dat kun je wel beter even van te voren afspreken,ik weet niet natuurlijk hoe jullie onder elkaar zijn,sommige mensen kunnen achteraf gaan zeiken wat je al zei,dus ik zou zeggen zeg het even van te voren. 700 euro is inderdaad veel geld,en mag ik vragen weten ze ook dat jullie nu zoveel meer kwijt zijn,ik weet niet of ze het in de gaten hebben,zo niet dan kan je het misschien uitleggen en kan je kijken wat ze zeggen,of je moet al van te voren weten dat ze daar boos om worden dan moet je even kijken of je dat waard vind,ik vind 700 verschil wel erg veel,en ook zeker dan daarna nog wat je daar gaat opmaken. Wij gana naar cp en daar eten de kids voor niets onder de 12 in de zomer dus dan is er weinig verschil
Kosten verdelen naar gezinssamenstelling, lijkt me duidelijk en helder toch?! Stel het is andersom, zou jij willen dat een gezin met 1 kind net zoveel betaalt als jullie, als jullie er 4 hebben? Lijkt me niet, ik zou het nooit willen zo in ieder geval. Wat komt er straks ook: jullie gaan op een terrasje zitten, allemaal iets te drinken. Deel je dan ook de rekening, de hele vakantie lang. Dan onderhou je hun goed om het maar zo te zeggen, betaal je dubbel zoveel voor een ander. Voor een keer niet erg, maar met vakantie zou ik daar rekening mee houden. Wij hebben ook 2 vakanties met vrienden en kids doorgebracht... nooit, nooit meer. Hoop dat het jullie beter bevalt!
Vanuit een ander perspectief bekijkend....(ik ben het er overigens wel mee eens dat het gezin zelf zou moeten aangeven dat hun misschien iets meer voor de vakantie moeten betalen) Je zegt in je begin vraag: hun zijn immers de reden dat we zo'n groot huis moeten nemen.....maar jullie hebben met zn allen besloten samen op vakantie te gaan dus dan is het logisch als je met meerdere personen gaat dat je een groter huis moet nemen. Als hun met zn 6en waren gegaan hadden ze ook een goedkoper huisje kunnen nemen.....ikzelf zou er dan ook geen punt van maken maar ben met je eens zeker als het om zoveel geld gaat dat het niet helemaal eerlijk is.....maar ja jullie hebben het samen besloten en samen zo afgesproken neem ik aan???dus gewoon bij neerleggen en er een leuke vakantie van gaan maken das uiteindelijk het belangrijkste toch?en volgend jaar als je het weer zou doen inderdaad alletwee een eigen huisje nemen zoals iemand anders al zei......of de kosten goed verdelen.... Groetjes Lysanne