hoeveel alcohol drinken jullie per week??

Discussion in 'De lounge' started by tulip, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

n.a.v. het andere topic, hoeveel alcohol nuttigen jullie per week en evt. vriend of man??? En wat drink je dan??

Ik zal zelf beginnen. Vriendlief drinkt eigenlijk helemaal geen alcohol, heel af en toe een glaasje dropshot of een baileys met mn moeder;).
    Ik kan soms weken niks drinken en soms een aantal glazen in een weekend of door de week een glaasje als ik de volgende dag vrij ben, eigenlijk nooit meer dan 2 a 3 glazen. Het liefste drink ik canei perzik, maar de rose of witte canei vind ik ook heel lekker.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

nu natuurlijk helemaal niks, maar anders eigenlijk nauwelijks. thuis praktisch nooit en als ik uit eten ga of uit ga een wijntje.

Mijn man houd er van af en toe een bieetje te drinken.

3. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ik drink eigenlijk niks.. 1 keer in de zoveel maanden een glaasje wijn.
    Vind het wel heel lekker een wijntje, maar ik trek gewoon voor mezelf de fles niet open en dan mis ik het ook niet

mijn man drinkt 3 biertjes en voor we naar bed gaan nog een beetje wodka..
    Vind ik eigenlijk vrij veel..

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik drink vrijwel nooit, alleen op de feestdagen.
    Mijn man drinkt in het weekend 3 biertjes en wanneer Barcelona speelt.

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    eigenlijk bijna nooit, heel af en toe een wijntje en met kerst hebben we van mijn schoonouders een fles drank gekregen, dat van die reclame liquor 43 (zoooooooo lekker :D) die doe ik 's avonds wel eens door de koffie hmmmmmmm :D

6. Mogwai

Mogwai Actief lid

May 3, 2009
    163
    0
    0
    Ik niks, vriend af en toe een biertje

7. tulip

tulip Niet meer actief

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

eigenlijk nooit. zeker thuis niet. soms op een feestje 1 of 2 wijntjes of als we uit eten zijn een amaretto. man drinkt nooit.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,881
    5,173
    113
    Home
    ik drink niet en mijn man ook niet

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik eigenlijk hetzelfde als ts, de ene keer wel en de andere keer niet, dronken word ik de laatste tijd eigenlijk nooit meer.
    Vriendlief houd wel van een biertje en whiskey, die heb ik een paar jaar geleden moeten behoeden voor alcoholisme, ben blij dat ik toen heb ingegrepen.
    Nu kan hij zich goed inhouden, maar drinkt ieder weekend wel bier, 1 a 2 halve liters soms ook meer.
    En whiskey hebben we amper nog in huis.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

In niet-zwangere staat drink ik elke dag wel 1 of 2 wijntjes. Sowieso 1 bij het eten en vaak later op de avond ook nog 1. Mijn man drinkt tijdens het eten wel eens een glaasje wijn mee, maar slaat ook wel eens over. Nu ik niet drink, neemt hij eigenlijk ook bijna nooit.

12. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Thuis drink ik vrijwel nooit, alleen op feestjes/verjaardagen 1 of 2 wijntjes. Ik hou er gewoon niet zo van. Mijn man drink 's avonds af en toe een biertje. Best braaf dus ;)

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    mijn man drinkt denk ik 3 a 4 dagen een biertje of twee 's avonds. Op avonden dat hij sport drinkt hij niet en hij sport tot 3 keer in de week.
    Ik drink nu natuurlijk niet, en straks ook niet als ik bv geef.
    Maar normaal dronk ik in het weekeind graag rose 's avonds, 2 of 3 glaasjes.
    Als we gingen stappen dronken we wel de hele avond bier door maar niet tot we echt dronken werden (ja, op koninginnedag ofzo)

Denk dat ik straks niet meer zal drinken als eerst eerder minder als de kleine er is. Mijn man drinkt altijd al z'n biertjes en dat vind ik prima.

14. Nischa

Nischa Bekend lid

Mar 19, 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Ik drink nooit.. Maar dan ook echt nooit :D vind het niet echt lekker. Mijn vriend die lust zo nu en dan wel een pilsje dus sweekends pakt hij paar flesjes hooguit 2 a 3 op een avond. tenzij we visite hebben dan gaat het er nog al makkelijk in

15. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Ik drink helemaal niet, gewoon omdat ik het niet lekker vind & ik kan er niet zo goed tegen haha!
    Mijn vriend drinkt als wij met z'n 2en thuis zijn nauwelijks; meestal in het weekend en dat zijn er dan 1 of 2.. Als we visite hebben gaat er natuurlijk wel wat meer in :) Maar goed:D

16. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij drinken eigenlijk bijna alleen maar in het weekend en dan loopt het uiteen van geen tot 3 drankjes per dag. Meestal is het toch een biertje (vinden we allebei errug lekker!), maar anders wijn of soms een Bailey's of bacardi-cola.

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    als ik niet zwanger ben vind ik t soms best lekker om een mixdrankje te nemen in t weekend(malibu cola)en alle zoete likeurtjes ook heeeerlijk maar kan soms ook weken niks drinken

18. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn man drinkt soms een borreltje van kalmoes..... ik drink thuis eigenlijk zelden.. soms wil ik weleens een borreltje meedrinken... als we uit eten gaan een lekker wit zoet wijntje... en als we uitgaan een mixje of een paar borrels ... :p

19. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Toen ik nog niet zwanger was dronk ik graag een biertje in de weekend.
    Nu helemaal geen alchohol en met specialle gelegenheden een alchol vrij briertje.
    Mijn man drinkt eigenlijk haast nooit.

20. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik drink thuis niet zoveel, maar met een verjaardag, feestje of etentje wel. Of ik moet degene zijn die rijdt.
    Voor mijn man geldt eigenlijk hetzelfde.

Share This Page