gezamelijke afspraak

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mikky1982, Aug 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

Aug 19, 2009
    772
    0
    16
    We hebben binnenkort een gezamelijke afspraak in het Radboud. We krijgen uitleg over de icsi behandeling en prikinstructies. Wie heeft dat ook gehad en kan wat meer vertellen over een gezamelijke afspraak?

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hai,

Wij hebben dat inmiddels (2,5 jaar geleden) ook gehad! Heb net even op mijn weblog (die ik toen bijhield) opgezocht wat ik erover heb geschreven. Zal het even kopieren:

Afgelopen donderdag hadden we het pre-ivf spreekuur. Uiteindelijk waren er nog 4 stellen. Eerst kregen we een rondleiding op de fertiliteitsafdeling. De meeste ruimtes en kamers hadden we al gezien tijdens eerdere afspraken. Maar op de punctiekamer, uitslaapkamer en het specifieke gedeelte van het lab dat bedoeld is voor de ivf/icsi bervruchting waren we nog niet geweest. Daarna gingen we naar de vergaderruimte waar voor ieder stel een tafel vol met naalden, spuiten, ampullen, gaasjes en pillen was opgesteld. We keken onze ogen uit toen we ál die verschillende spuiten en medicijnen zag.
    Twee verpleegkundigen namen rustig stap voor stap de behandeling met ons door. Alle verschillende spuiten en hoe we ze precies moeten klaarmaken en de eventuele bijwerkingen ervan. We gingen ook een keer oefenen met spuiten. Dit vond ik gelukkig niet eng. Ik had echt het gevoel van tevoren dat ik heel veel kracht moest zetten, dus toen ik ging spuiten was ik verbaasd dat ie er al in zat. Dat viel dus heel erg mee! Gelukkig maar! Na ongeveer 2 weken Puregon spuiten moet ik als laatste Pregnyl spuiten. Er zat een hele uitleg bij over het breken van glazen ampullen, vloeistof met poeder mengen etc. Het was dus goed opletten!
    Na 2 uur gingen we met een heel goed gevoel naar huis. Tenslotte is iedere afspraak weer een stapje dichterbij een zwangerschap! Tevens kregen we te horen dat als ik ongesteld wordt we ons mogen aanmelden voor onze eerste ICSI behandelng. Het kan dan wel zijn dat het vol zit en we een maand moeten wachten. We wachten nu dus (on)geduldig af!

Jullie beginnen dus ook binnenkort in het radboud met ICSI? Wij ook weer bijna :) 30 aug. de laatste uitslagen en als alles goed zit worden we dan op de wachtlijst gezet voor een brusje :)
    Succes!! En als je meer vragen hebt hoor ik het graag! :)

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Ohja dat pre IVF/icsi. Ik weet het weer. Lang geleden.
    Wij zijn 1 keer geweest. Bij de poging voor Brusje(s) wist ik het wel. Nu waren wij met onze tese ook wel weer een uitzondering..
    Prikinstrucities, schema's medicatie noem maar op. Koffie en thee. Eigenlijk was het best wel gezellig. Je bent er tenslotte voor 1 doel. Een wolk van een baby. Hopelijk komt die snel voor jullie! Heel veel succes en geluk gewenst vanaf hier.
    Het zijn erg lieve mensen in het Radboud!

4. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

Aug 19, 2009
    772
    0
    16
    @ Sinja, dank je voor je verhaal. Klinkt wel positief. Wij moeten 16-8 dus ik ben heel benieuwd. Kijk er ergens wel naar uit. Weer een stapje dichterbij onze droom. En jullie gaan dus nog een keer! Heel veel succes!!

@ Marcy77, wij hopen dat een tese niet nodig is maar het zou zomaar kunnen van wel. Er is heel weinig zaad gevonden met d pesa. Dus nu afwachten of er iets levend uit de vriezer komt. Zo niet wordt het pesa en als dat terplekke ook niets is wordt het meteen tese. Ik zie dat je ook een tweeling hebt, heb je toen twee eitjes laten terugplaatsen?

Share This Page