gezamelijke rekening of apart? en spaarrekening kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door sunset88, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij zijn samenwonend (volgend jaar trouwen)
    We hebben 1 gezamenlijke rekening met ieder een eigen pas waar eigenlijk alles vanaf gaat behalve de boodschappen en lunch voor vriend.

We hebben 2 gezamenlijke spaarrekeningen waarvan 1 echt sparen is en de andere bestempelen we als reserveringspotje daar gaat maandelijks een x bedrag heen die weer in potjes verdeeld zijn, dus bijvoorbeeld tanken, zorgkosten, lenzen, kleding, enz.

Ik heb mijn eigen rekening waar maandelijks een bedrag heen gaat voor de boodschappen hier heb ik alleen een pas van. Daar hangt ook nog een spaar aan vast hier gaat alleen wat heen als ik over hou.

Vriend heeft ook eigen rekening gaat ook een x bedrag per maand heen waar hij van luncht hij is ook de enige die hier een pas van heeft en ook hier hangt een spaarrekening aan waar maandelijks een bedrag heen gaat voor dochter.

En dan nog een aparte spaar die tot haar 18de vast staat en daarna op de tegenrekening wordt gestort. Dat is dus onze gezamenlijke rekening. En dan gaan we eens kijken wat ze er mee doen mag ;)

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij (getrouwd) hebben een gezamenlijke rekening met twee passen. Hier komen ons salarissen etc op binnen. Hier gaan alle vaste lasten vanaf. Ook zaken voor ons zoontje drogisterij artikelen boodschappen benzine etc. Of uitjes van ons samen. Dan hebben wij twee spaarrekeningen. 1 voor zaken als vakanties, auto reparaties, kapotte machines etc. Daarnaast nog 1 waar we niet aanzitten. Op beide maken we maandelijks bedragen over. Ook onze zoon heeft een spaarrekening waar wij elke maand ern bedrag op storten. Bij al deze rekeningen kunnen wij beide. Als laatste hebben we ieder een eigen rekening waar wij maandelijks een bedrag op overboeken als "zakgeld" waarom!? Manlief vindt het belachelijk als ik 80 eu uitgeef aan ern dag sauna, een paar laarzen koop etc en ik vind bedragen van zoveel honderd euro voor een spelcomputer zonde. Zo kunnen we het zelf besteden (uiteindelijk boeit het niet want we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen maar dit werkt voor ons..)

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Grappig dat er meer mensen met "zakgeld" werken haha

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben een gezamenlijke betaal en spaarrekening...
    Ook ieder zelf nog een betaal en spaarrekening.
    Voor de meiden hebben we ook ieder apart een spaarrekening.

5. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben ieder een eigen rekening. Ik stort een deel van mijn salaris op de rekening van mn man. Lang verhaal over de huwelijkse voorwaarden. Van die rekening gaan alle vaste lasten behalve de kinderopvang, en mijn auto. Ik doe de boodschappen van mijn rekening. Sparen doen we op mijn spaarrekening. Ook weer die huwelijkse voorwaarden. Sparen voor de kinderen op een eigen rekening op hun naam die onder mijn rekening hangen. De rekeningen komen vrij een paar maanden voor ze 18 worden. Het bedrag krijg ik dan op mijn rekening gestort. Mochten ze er niet aan toe zijn dat ze het krijgen kan ik het weer weg laten zetten op een dan te openen rekening.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    We zijn getrouwd, hebben een gezamenlijke rekening en twee gezamenlijke spaarrekeningen. We hebben idd ieder 2 passen. Dure aankopen gaan gewoon in overleg. Sparen voor de kids doen we ook gewoon op 1 van onze eigen spaarrekeningen.

7. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben samen 1 rekening en 1 spaarrekening. Eerst hadden we ieder een eigen rekening en betaalde mijn vriend de vaste laste (hypotheek gas en licht etc.) en ik de boodschappen etc. Maar ik vond dat niet echt overzichtelijk dus hebben het mede daarom veranderd.
    En wij hebben een spaarrekening voor onze dochter waar maandelijks een bedrag op word gestort

8. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een gezamelijke vaste lasten rekening, met 1 pas. Daar komt alle geld op binnen. Dan hebben we een gezamelijke huishoudrekening met 2 passen. Daar zetten we zelf geld voor boodschappen en andere dingen op.

Dan hebben we een internet spaarrekening voor onszelf. En eentje samen voor de kinderen. Daar krijgen ze beide de helft van als ze uit huis gaan oid.

Als de kinderen groot genoeg zijn, krijgen ze een gewone rekening om eigen gespaard geld op te zetten e.d.

9. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Sinds wij samenwonen (en vlak daarna getrouwd) hebben wij 1 gezamenlijke rekening. Hiervan hebben mijn man en ik beiden een pas. Hierop komen onze inkomsten binnen en de uitgaven gaan hier allemaal vanaf, we hebben dus niet meer eigen rekeningen). Verder hebben wij een aantal spaarrekeningen.

Voor onze dochter sparen wij ook voor later. Wij hebben voor nu een spaarrekening op haar eigen naam. Tot haar 18de kan dit ook. Als je niet wilt dat je kind er later zelf over beschikt moet je dit voor het 18de jaar wijzigen.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vanaf het begin dat wij samenwonen (nu getrouwd) hebben wij 1 gezamenlijke rekening met 2 pasjes. Alles komt daar op binnen en gaat er vanaf.
    Spaarrekening is ook gezamenlijk.

Geen gedoe met geld overstorten op deze manier. Als we iets voor ons zelf willen kopen of iets alleen willen doen, dan is dat geen probleem.

11. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Getrouwd, gezamelijke rekening en spaar.
    Dochter ook een spaar op haar naam.

12. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben een gezamenlijke rekening waar loon op wordt gestort en daarvan worden de vaste lasten betaald.
    Dan hebben wij nog een gezamenlijke rekening voor de boodschappen. Zo weten wij zeker dat de vaste lasten zoals hypotheek altijd kunnen worden betaald vanaf de andere rekening.
    En verder hebben mijn vriend en ik beide een eigen rekening, daar wordt elke maand een vast bedrag op gestort vanaf onze gezamenlijke rekening. Hij mag doen wat hij wil met zijn geld, en ik met de mijne. Het is niet heel veel, maar toch wat.
    Onze kinderen hebben allemaal een spaarrekening.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#33 MMarianne, 14 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2014
    Wij hadden alles op één grote hoop gedaan maar raakten het overzicht kwijt. Nu wordt op de gezamenlijke rekening m'n man z'n loon gestort en dat is voor de vaste lasten en op mijn rekening wordt mijn wao gestort en dat wordt gebruikt voor de boodschappen en overige uitgaven...zoontje zijn spaarrekening is gekoppeld aan mijn rekening.

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Wij hebben beiden onze eigen rekening gehouden, ondertussen wel allebei op beide namen gezet, dat schijnt toch handiger te zijn als 1 van ons plotseling zou overlijden.
    Van mijn mans rekening gaan alle vaste lasten, van mijn rekening alle variabele lasten, meer de huishoudrekening.
    We hebben geen pasje van elkaars rekening, tot nu toe niet nodig gebleken.

We hebben 1 spaarrekening op onze beide namen. Spaarrekeningen voor de kids hebben we niet.

Bedrijfsmatig hebben we een lopende rekening en spaarrekening, met allebei een pasje voor de lopende rekening.

15. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

getrouwd, gezamelijke rekening en kinderen spaarrekening

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoor het wel vaker dat zakgeld wat sommigen doen voor eigen dingen, maar krijg je er anders ruzie over ofzo? Wij doen dit dus niet, maar weten ook van elkaar dat we niet buitensporig uitgeven dus als iemand iets wil kan dat gewoon. Kijken we elkaar niet scheef op aan..

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ieder eigen rekening waar ons loont op wordt gestort.
    1 gezamenlijke rekening waar alle vasten lasten afgaan en we beide iedere maand een bedrag op storten.

Beide hebben we ook een eigen spaarrekening nog maar eigenlijk wordt alleen die van hem gebruikt :D

Ik vind het heerlijk zo en hoef me dus niet te verantwoorden als ik weer eens teveel kleding of schoenen heb gekocht haha.

18. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Wij hebben nu gezamelijke rek en spaar deze zijn voor de vaste lasten en beide nog een aparte rek maar die gaan we opzeggen volgend jaar zodat we alleen de gezamelijke over houden

19. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Wij hebben allebei onze eigen rekeningen en eigen spaarrekeningen.

En een spaarrekening voor onze zoon maar die staat in combinatie met de rekeningen van mijn vriend.

Bij ons is dus alles nog gewoon apart en dat is al 9 jaar zo en vind het wel best eigenlijk.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Eigen rekening en gezamenlijke rekening. Op de eigen word ons loon gestort en van de gezamenlijke gaan de vaste lasten af.
    Kinderen hebben ook hun eigen betaal en spaarrekening.

Deel Deze Pagina