Wij hebben: - Allebei een aparte betaalrekening waar het salaris op wordt gestort - Allebei een aparte spaarrekening - 1 gezamenlijke betaalrekening. Hier maken we naar rato geld op over en komen de KOT, kinderbijslag etc op binnen. Van deze rekening betalen we alle vaste lasten & huishoudelijke uitgaven. - We hebben geen aparte spaarrekening voor de kinderen (wil ik eigenlijk wel nog)
Wij hebben aparte rekeningen en aparte spaarrekeningen. Daarnaast heeft mijn vriend een credit card en ik niet.
ja wij krijgen er anders ruzie over omdat ik het asociaal veel geld vind om voor 500/600 euro onderdelen te kopen voor computer een (mijn man is een gamer)
Ja, hier ook zo. Bovendien gun je elkaar toch ook gewoon dingen? Mijn man heeft laatst wel een heel dure aankoop gedaan (nieuwe racefiets en accessoires), maar ik weet ook hoe graag hij dat wilde, dus dan gun ik hem dat natuurlijk. Daar maak je dan toch geen ruzie over? Hij had het uiteraard eerst wel met mij overlegd.
het gaat er niet om dat ik het hem niet gun maar dat ik vind dat het onzin is om de nieuwste "gadget" te hebben op pc gebied.
Gezamelijke incasso rekening : alles wat automatisch gaat Gezamelijke betaalrekening: om te pinnen etc Gezamelijke spaarrekening en beide kinderen een spaarrekening.
We hebben een gezamenlijke betaalrekening (die wordt gewoon het meest gebruikt) en ook een gezamenlijke spaarrekening daarbij. Mijn man heeft ook nog een rekening in België omdat hij daar werkt en het een vereiste was van zijn werkgever om uit te betalen en dat is alleen een tussenrekening om over te storten naar de NL rekening. Ik heb een aparte betaalrekening voor o.a. huishoudelijke uitgaven en twee spaarrekeningen. Daar gebruik ik er zelf één van. De andere doe ik niets mee, want daarop staat een mooi startbedrag om op verder te sparen voor onze kinderen als die er komen. En het zijn best veel rekeningen zo.. komt nog omdat mijn ouders apart voor mij spaarden na hun scheiding, bij verschillende banken.. en het geld van deze rekening heb ik dus nooit gebruikt, toen al met zicht op de toekomst.
Ik krijg ook 'zakgeld', dit is omdat ik niet veel verdien. Hij stort dit elke maand op mijn rekening. Daarvan kan ik naar de Starbucks of koop ik die ene broek die ik toch wel heel erg leuk vind. Als ik zijn pas meenemen is dat ook prima. Hier gaat het dus niet om buitensporig uitgeven, maar om een gevoel van zelfstandigheid, haha
Nou, mijn man is van het type "geld moet rollen" en ik ben veel zuiniger. Komt regelmatig voor dat hij spontane aankopen doet (in een bevlieging) die in mijn ogen nogal onnodig zijn. Wij krijgen daar wel regelmatig ruzie over, want ik vind het belangrijker om geld te sparen om spullen voor de baby te kopen of wat achter de hand te hebben als er in huis iets vervangen moet worden of als er een onverwachte rekening komt. Betekent dat dat ik hem iets niet gun? Naar mijn idee niet, ik probeer er alleen voor te zorgen dat we niet in de financiele problemen komen. Dat idee van 'zakgeld' zou bij ons niet werken, hij zou het idee hebben dat ik hem als een klein kind behandel. Hier hebben we 1 gezamenlijke rekening waar alle vaste én variabele lasten vanaf gaan. Daarnaast 1 gezamenlijke spaarrekening, waar alleen wat van afgehaald wordt in overleg. Verder moet er nog een spaarrekening voor de kleine komen.
Hier brengt mij man ook veel meer geld in het laatje, logisch ook hij werkt 5/6 dagen en ik 2. Maar dit is in overleg en ik blijf thuis voor de ONZE kinderen. Dus alles wat er aan geld binnenkomt is van ONS samen! Hij werkt er buitenshuis voor ik binnenshuis. Persoonlijk vind ik het idee zakgeld etc nogal vreemd. Jullie doen het toch samen? En hier gaan grote uitgaven in overleg. Ik ben degene die een auto aanschaft of naar de winkel ga om een nieuwe vaatwasser of koelkast te kopen.
Wij hebben 1 rekening en hier komt alles op binnen. Onze salarissen en toeslagen. Ook gaat hier alles vanaf. Wij hebben allebei een pas van de rekening, maar meestal pinnen we aan het begin van de maand boodschappengeld en zakgeld, wat ik meestal gebruikt voor kleding Grotere uitgaven over leggen we. We hebben 1 spaarrekening voor onszelf en voor de kinderen ook allebei 1. Werkt prima voor ons.
Wij hebben een gezamenlijke rekening, daarvan heb ik pasje, ik koop alles wat nodig is en mijn man krijgt "zakgeld" (hihi niet in de zin van beperkt maar gewoon koffie geld e.d. voor onderweg De kids hebben allemaal hun eigen spaarrekening op hun eigen naam maar wij beheren deze en hebben alle zeggenschap tot 18. en we hebben natuurlijk zelf een spaarrekening en dan nog de zakelijke rekeningen (eigen zaken) We zijn getrouwd..
Niet getrouwd. We hebben beiden onze eigen rekening, maar toch is alles van ons samen. We zijn te lui om een gezamenlijke rekening aan te vragen en vinden het prima zo. De echte vaste lasten gaat van man zijn rekening af, cz van me eigen natuurlijk van mezelf, ik betaal de boodschappen en we sparen ieder. We doen niks stiekem en hebben geen eigen zakgeld nodig, maar het is prima zo, heb te veel gezien bij mijn eigen ouders waar ik voor bedank.
Wij zijn getrouwd maar dan wel onder huwelijkse voorwaarden omdat het huis van mijn man is en hij een aantal oltimers heeft. Wij hebben 1 gezamenlijke rekening met 2 betaalpassen daarnaast nog beide onze eigen betaal rekeningen en beide een eigen spaarrekening. Van onze gezamenlijke betaalrekening wordt o.a. gas/water/elektra betaald, de tv/internet dus eigenlijk alle vaste lasten die we hebben en de boodschappen worden er van betaald. Daarnaast hebben we dan nog onze eigen betaal rekeningen waar dan onze mobiele telefoon rekening vanaf gaat, verzekeringen en onze lonen op gestort worden.
Zakgeld is slechts een maandelijks budget voor persoonlijke uitgaven. Zo raar is dat niet hoor, vind ik.
Wij hebben 'zakgeld' omdat ik vaak teveel geld uitgaf aan dingen voor mezelf zodat mijn vriend aan het eind niks meer kon kopen Sinds we gewoon onze eigen rekeningen gebruiken ga ik beter met mijn geld om, dus beide een voordeel zeg ik zo haha
Hier gaat dat dan gelijk op hoor...hij vindt het leuk om games te kopen en ik houd van make up en prullaria. Wij vinden dat prima van elkaar en als mijn man iemand was geweest die meer uitgeeft dan dat we hebben dan was ik niet met hem getrouwd. Dus nee ik snap dat zakgeld nog niet zo.
Daarom zeg ik persoonlijk vind ik! Ik vind het dus wel vreemd. Wij kopen wat er nodig is. En als dat een duurdere uitgave is voor ons persoonlijk dan overleggen we dat even. Maar hier geen mega dure hobby's of zo. Vaak word voor een duurder ding gewoon gespaard.