Wie van jullie heeft een donzen dekbed? Stoppen jullie die gewoon in de wasmachine? Op die van ons staat chemisch reinigen, maar wat zou ik hem graag in de wasmachine stoppen
Hier ook! Gaat prima en ruikt dan ook echt weer lekker fris. Dat vind ik nl niet als iets terug komt van de stomerij.
Hier ook gewoon in de wasmachine. Ik doe het altijd midden in de zomer als het lekker warm weer is. Ik gooi m dan boven op de droogmolen en dan hoeft hij daarna nog maar even in de droger.
Wat is ZP toch ontzettend handig! Bedankt voor jullie reacties. Waarom tennisballen in de droger? Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Om het dons weer luchtig te kloppen anders plakt het als het waren op elkaar. Ik gooi het altijd buiten en zo nu en dan met droogtrommel doekje in de droger om lekker fris en op te kloppen. Wassen in de machine durf ik niet.
Bedankt voor je antwoord. Ik durf het ook niet, maar ik ga het toch doen. Ik vind het echt nodig en als het mislukt moet ik morgen naar Beter Bed.
Wel even opletten. Volgens mij mag je geen wasverzachter gebruiken. Ik was hem altijd met wasmiddel en dan idd in de droger met tennisballen. Werkt gelukkig perfect.
Ik was ze in de wasmachine op 40 graden, systhetisch wasprogramma, met wasverzachter en daarna inderdaad in de droger met 2 á 3 tennisballen. Gaat prima! Liefs,
1 deel van ons dekbed ook niet, het zomerdeel wel en het herfstdeel niet. Dan geef ik het mee aan mijn moeder die heeft een net iets grotere trommel en daar past ie wel. Toevallig draait mijn zomerdekbed nu in de machine hoofdkussens heb ik van de week ook gedaan, zo lekker als die schoon zijn.
Hebben jullie mini dekbedjes ofzo? Mijn donzen dekbed van 220x240 past van zn leven niet in mijn wasmachine hoor....
Ik heb een donzen dekbed die ik 60 graden kan wassen en in de droger kan doen. Het drogen is altijd een ramp. Dat duurt echt weeeeken. Ik heb een vervelende droger die zelf bepaald wanneer het droog is (Miele). Dus m'n dekbed is vaak nog veel te vochtig Ik breng hem voor 15 dan liever naar de stomerij