'Verkeerde' kinderen uitgenodigd op kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zonnestraal83, 26 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    #1 zonnestraal83, 26 okt 2016
    Laatst bewerkt: 26 okt 2016
    Normaal delen we de uitnodigingen voor kinderfeestjes na school uit en gaan we langs de deuren om ze te geven. Dit jaar wilde mijn dochter van 7 wat kinderen uitnodigen waar ik de adressen niet van had, dus mocht ze voor deze keer de uitnodigingen in klas uitdelen. Dat doe ik dus niet meer!

Na school vertelde ze namelijk dat ze 2 andere kinderen had uitgenodigd. Blijkbaar waren er 2 meisjes geweest die heel graag op het feestje wilden komen, maar niet uitgenodigd waren. Mijn dochter heeft toen op 2 kaartjes de namen doorgestreept en de namen van die meisjes erop gezet. We hadden van tevoren overlegd welke meisjes ze wilde uitnodigen en ze was daar heel zeker van, dus ik vind het vreemd dat ze zo ineens van mening veranderd. Ik ben bang dat die meisjes haar een beetje onder druk gezet hebben om te komen. Zelf zegt ze dat dit niet zo is en dat ze heel graag wil dat die meisjes komen omdat het haar beste vriendinnen zijn, maar ze heeft nog nooit met ze gespeeld buiten school.

Heb mijn dochter goed uitgelegd dat ze dit niet meer moet doen en van tevoren goed moet nadenken wie ze moet uitnodigen, maar weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ik ken die meisjes helemaal niet en vind dat toch lastig op een feestje, dan weet ik liever van tevoren al een beetje hoe de kinderen zijn. Maar vind het ook zielig om ze weer te 'ont-uitnodigen'.

2. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Oh wat lastig.. Ik moet er ook wel een beetje om lachen, omdat ik me zo kan voorstellen dat dit ook bij mijn dochter zou kunnen gebeuren. heerlijk, die wispelturige kinderen. Hier mogen ze niet op school uitgedeeld worden overigens.

Tja, maar wat doe er nu mee? 'Ontuitnodigen' zou ik niet zo gauw doen, ik zou het er maar bij laten denk ik. Je kunt misschien wel de ouders van de kinderen om wie het gaat even aanspreken en vertellen hoe het gegaan is? Die hebben de uitnodiging met de doorgestreepte naam ook gezien en mss vonden ze dat al vreemd.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Ach meisje, die wilde het liefst iedereen uitnodigen!
    Ik zou blij zijn dat ze zo goed in de groep ligt en voor deze ene keer twee extra kindjes meenemen (dus de originele kindjes alsnog uitnodigen). Dat je ze niet kent, tsja dat zou mij dan weer niet zoveel uitmaken.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    inderdaad 2 meisjes niet doorstrepen maar wel uitnodigen. kan het zijn dat die 2 er niet wilden komen maar deze 2 wel?

5. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik heb in mijn klas nog nooit meegemaakt dat kinderen niet wilden komen, Belize, dus dat kan ik me niet voorstellen. Ik zou die twee meiden alsnog uitnodigen!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik denk ook dat ze onder druk is gezet. Mijn kinderen krijgen er wanneer hun verjaardag er aan komt soms 'spontaan' nieuwe vrienden bij. Ondertussen weet ik wel welke kinderen dat zijn die dan opeens willen afspreken of gaan zeuren om op het feestje te mogen komen om ze vervolgens de rest van het jaar niet meer te zien. Die komen ook niet, pech. Duiken ook zowat op ze om mee de klassen rond te mogen. Maar goed, bij jou is het dus mis gegaan, ik zou het dan maar zo laten. Ik weet niet of je iets prijzigs gaat doen per persoon of gewoon thuis een low-budgetfeestje viert. In dat laatste geval zou ik die andere meisjes alsnog uitnodigen. Kan me ook haast niet voorstellen dat als ze in de klas die namen heeft doorstreept dat het die meisjes ontgaan is, ook wat sneu.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoor soms van die verhalen op het schoolplein:
    "ik mag x niet uitnodigen, anders wil y niet komen, dus heb ik x zijn uitnodiging niet geven". Die moeder heeft x dat briefje nog gegeven en y de mededeling gegeven dat x sowieso kwam, en dat y maar moest kijken wat hij deed..
    Of "ik vond het zielig voor a en b en c, dus heb zelf een briefje geschreven in de klas". En dan heb je opeens 8 kids ipv 5..

Als je de ruimte hebt zou ik die 2 andere meiden ook nog uitnodigen. En volgend jaar weer even duidelijk overleggen wie er mag komen.

Mijn jongste speelt soms op school veel met kinderen, die ik thuis nooit heb gezien, juf verteld me dat dan. Misschien kun je even vragen of die 2 meiden op school wel met je dochter spelen?

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik wel meegemaakt. maar goed, ik zei ook dat die 2 meiden wel een uitnodiging moeten krijgen.

9. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Bedankt voor jullie reacties. Achteraf moest ik er ook wel een beetje om lachen hoor, echt iets voor mijn dochter ook!
    Twee extra meiden uitnodigen is helaas geen optie. We doen het feestje thuis en voor wat we gaan doen heb ik geen ruimte in ons kleine huisjes voor nog twee meisjes. Van 1 meisje hoorde ik gisteren ineens dat ze voorlopig niet meer op school komt en ook al een poosje niet geweest is, dus zij heeft sowieso niets gemerkt van dit alles. Het andere meisje was volgens dochter niet in de klas nog, dus die zal ook van niets weten dan.
    Ik heb de moeders van de nieuwe meisjes even ge-appt dat de meisjes gewoon welkom zijn, want die vonden het natuurlijk ook raar zo'n uitnodiging met een doorgekraste naam erop ;).
    Wijze les voor volgend jaar, echt geen uitnodigingen meer in de klas uitdelen voortaan!:)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    hihihi dit zou ook een actie van mijn dochter kunnen zijn hoor.
    Mijn dochter heeft heel sterk de neiging om juist kinderen uit te nodigen waarmee ze nooit speelt (ook op school weinig contact mee) juist omdat die dan nog nooit bij haar zijn geweest.
    Tegen haar vriendinnen zegt ze ook bikkelhard jij mag niet komen want jij bent al zo vaak bij mij geweest.
    Dit is ook de reden geweest dat wij vorig jaar geen kinderfeestje hebben gehouden, ze was hierin niet te sturen.

Dit jaar was het een compromis, ze had haar beide vriendinnen en de andere 3 kinderen mocht ze zelf weten. Uiteindelijk heeft ze de twee nieuwe meisjes in haar klas uitgenodigd en nog een meisje waar ze regelmatig mee speelt. En toen bleek dat het met 1 van die nieuwe meiden eigenlijk helemaal niet zo goed klikte en dat er daarom er niet zulke leuke momenten op het feestje waren.

Uitnodigingen mogen hier niet meer op school worden uitgedeeld en eigenlijk vind ik dat wel fijn, thuis rustig beslissen wie er uitgenodigd worden zonder druk van andere kinderen en dan lekker rondbrengen (heeft mama meteen even een contact momentje met de andere ouders)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier mogen ze ook niet in de klas worden uitgedeeld.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter heeft een keer haar beste vriendin niet uitgenodigd want die zag ze al zo vaak. Tja sorry maar dan heeft dat kind okk pech. Mijn kinderen mogen zelf 5 kinderen uitkiezen. Of ik ze wel of niet ken, hun daar wel is komen of hun hier vind ik niet belangrijk.
    Ze kiezen er 5 a 6 met wel is namen dat ik denk, oké. Toch altijd leuke feestjes en waarschijnlijk op school spelen ze veel samen.

Uitnodigen mogen niet in de klas uitgedeeld worden. Dit omdat sommige kinderen nooit uitgenodigd worden en dat is echt heel zielig. Dit niet dus voor af na school

13. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Sociale druk ken ik hier ook ja. Hier 2 meiden in de klas die op de een of andere manier altijd op elk feestje uitgenodigd worden. Dus dan spreken ze opeens vlak voor de verjaardag af en wordt er uitonderhandeld dat ze op het feestje mogen komen en dan de rest van het jaar zie ik ze eigenlijk weinig ;). Nu zijn dat geen onaardige meiden, dus prima, maar ik heb hier toch wel een klein beetje moeite mee.

14. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohhh dit had ik vroeger ook een keer. Twee meiden die erop stonden om op mijn feestje te komen ipv 2 anderen (die niet konden) terwijl ik niet met ze omging.
    Hoort erbij denk ik haha! Toen kon ik nog geen weerstand bieden ;)
    Volgens mij heb je het al aardig opgelost!

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    ja en het

als ik op jouw feestje mag komen dan mag jij op de mijne komen.
    Dus dan zijn ze op jouw feestje maar die uitnodiging voor hun feestje, tja daar zit ik nog steeds op te wachten :D

16. Ashley Rose

Ashley Rose Bekend lid

30 jun 2010
    502
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is ook eens uitgenodigd terwijl dit niet de bedoeling was. Dat is netjes opgelost door de moeder uiteindelijk, het andere jongetje mocht ook komen

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Lekker eigengereid. :D

Hier mogen uitnodigingen, bij mijn weten, nog wel in de klas worden uitgedeeld. Vaak gebeurt het voor de klasdeur, voordat de school is begonnen. Mijn dochters mogen zelf kiezen wie ze uit willen nodigen, maar soms stuur ik wel een beetje en beste vriendinnen horen er voor mij sowieso bij (voor de kinderen gelukkig ook, scheelt weer ;)). Bij allebei is het soms nog best lastig, omdat ze 1. veel vriendinnen hebben, 2. graag mensen te vriend houden en 3. ook veel rekening houden met anderen (dus als Pietje uitgenodigd wordt, dan moet Jantje ook een uitnodiging krijgen, omdat Pietje en Jantje beste vrienden zijn).

18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bij ons worden de uitnodogingen ook gewoon in de klas uitgedeeld. Ik bespreek echter van te voren heel uitgebreid met mn dochter wie ze er bij wil hebben. Ze mag van mij zelf bepalen hoeveel kinderen ze wil, alleen motiveer ik haar wel een beetje om haar vriendinnen uit te nodigen (voor zover nodig).

In het geval van verkeerde of extra kinderen zou ik er denk ik geen probleem van maken en deze kinderen en ook degene die je al van te voren via de ouders had uitgenodigd gewoon uitnodigen.

19. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik bespreek van te voren wie hij uit wil nodigen en we zetten dan de namen van die kinderen op de kaart. Dat 'als ik op jouw feestje mag komen, mag jij ook bij mij' gebruiken ze hier ook maar gelukkig is zoonlief daar niet gevoelig voor :D

20. susy26

susy26 Niet meer actief

kun je die andere meisjes die zijn doorgestreept ook niet uitnodigen dan? :)

Deel Deze Pagina