Hallo dames, Ik zit met vragen en ik hoop dat jullie het antwoord weten. De moeder van mijn ex is een hele nare racistische vrouw (ik heb geen lelieblanke huid en geen blond haar) Ze heeft hele lelijke dingen gezegd over mijn dochter en vierde zelfs 2 dagen na de bevallig doodleuk Sinterklaas in ons huis voor het andere kind van m'n ex. Zij en zijn zus hadden op dat moment koorts (het ging allemaal langs me heen en liet het maar gebeuren. Ik vertrok naar de slaapkamer met m'n baby) Nu is het is dat we al 2 weken uit elkaar zijn. Hij heeft me geblokkeerd en reageert niet op mailtjes. Hij heeft zelfs m'n moeder geblokkeerd. Hij woont nu bij z'n moeder, dus zo gek is zijn gestoorde gedrag niet. Maar... Ik heb hem (hoe dom kon ik zijn?!) belast met het gezamenlijke gezag. Wat dus inhoudt dat hij ook recht heeft op haar. Prima, maar ben ik dan verplicht om mijn dochter met hem mee te geven (mocht hij ooit interesse in haar tonen). Ik wil namelijk absoluut niet dat mijn dochter bij zijm moeder over de vloer komt en daar verblijft. Kan en mag ik daar een stokje voor steken? Wat vinden jullie een goede oplossing?
In principe heeft hij gewoon recht op omgang met zijn dochter. Als jij haar niet vrijwillig aan hem meegeeft kan hij een procedure bij de rechtbank opstarten om een omgangsregeling af te dwingen. Een rechter zal, als er geen zwaarwegende redenen zijn om van omgang af te zien, altijd een omgangsregeling vast stellen. Dat kan om te beginnen begeleide omgang zijn, bijvoorbeeld als vader (tijdelijk) uit beeld is geweest.
Het is niet mijn insteek om de vader van mijn dochter bij haar weg te houden, maar mag ik het verbieden dat hij mijn dochter meeneemt naar z'n moeder? Hij heeft een leegstaande koophuis en woont bij zijn moeder. Ik wil absoluut niet dat ze wordt blootgesteld aan zijn gemene moeder die m'n dochtertje zwartmaakt, uitmaakt voor lelijk en dik en nog meer lelijke dingen over haar vertelt.
Tja, verbieden....dat wordt nogal een lastig verhaal denk ik. Je kunt het er met hem over hebben (als dat überhaupt mogelijk is), maar als hij niet aan jouw wens wil voldoen, dan heb je denk ik pech.
Je kunt het helaas niet verbieden. Mijn ex heeft nog een dochter met zijn ex en die wou ook niet dat zei opa en oma van vaders zeide leerde kennen van wege een ruzie die voor de geboorte van hun kind heeft plaats gevonden. Mijn ex vond dit onzin en neemt haar toch 3 keer per jaar mee daar naar toe (ze wonen aan de andere kant van nederland dus regelmatig bezoek is wat lastig). Zijn ex heeft zelfs via de advocaat af proberen te dwingen dat dit zou stoppen maar had daar volgens de advocaat niks over te zeggen. Ze wilde er een rechzaak van maken maar de advocaat heeft dit geweigert omdat er geen zaak was. Dus het eenige wat je kunt doen is praten met je ex en hopen dat hij het begrijpt.