lastig (uren)

Discussie in 'De lounge' gestart door Citroen80, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Even raad vragen:
    mijn ouderschapsverlof loopt begin juli af. Ik werk nu 28 uur en zou dan weer 36 uur gaan werken.
    De vraag is ga ik dan weer terug naar 36 of pas in mijn contract aan. Nu is er op mijn werk een reorganisatie dus is het ook wel een beetje verstandig nog niet te gaan rommelen aan mijn contract.
    Sindskort heeft mijn vriend wel een vast baan maar nog maar 1 jaar contract. Wel uitzicht naar vast in ieder geval. Nu is onze wens wel voor een tweede kindje te gaan maar je weet niet hoelang het op zich laat wachten. Op zijn vroegst zou het pas eind oktober zover zijn. Dan zou ik dus 3 maanden voor 36 uur gaan werken (misschien kan ik met vrije dagen tussendoor het een beetje opvangen). Aan de ene kant wil ik niet terug gaan naar 36 uur, vind dat veel. Maar aan de andere kan behoud ik wel mijn contract en krijg ik in mijn zwangerschapsverlof 36 uur betaald. En na 2e kind weer opnieuw ouderschapsverlof.

Ik vind het ook lastig nu beginnen collega’s te vragen naar wanneer mijn OV op raakt en of dat ik weer terug ga naar 36u. Ik heb ja gezegd. en ook de vraag of we al bezig zijn met een 2e, nou dat vind ik helemaal privé.

We hebben het geld ook hard nodig, je weet niet of mijn vriend zijn baan behoud en nu er reorganisatie is op mijn werk, als fulltimer heb je meer zekerheid op behoud baan dan parttime.

Heeft iemand ervaring hiermee, met weer terug naar 36 uur gaan werken met 1 kind? Alvast bedankt.

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik zou dan toch een paar
    Maanden zekeren voor onzekeren nemen
    En even door bikkelen tot de reoganisatie voorbij is en Alles weer beetje rustig vaar water zit zeker omdat je zeg dat je het geld
    Had nodig heb

3. Citroen80

Eigenlijk hadden we de hoop al eerder zwanger te zijn van een 2e kindje dan zou ik maar voor een maandje ofzo terug naar 36 uur gaan daarna met zwangerschapsverlof te kunnen gaan. En pas nadat OV van 2e op is, mijn contract aan te gaan passen.

4. Citroen80

Ik vind het ook lastig in hoeverre hier open in te zijn naar mijn directe collega's? Ze horen vanzelf wel wanneer het zover mag zijn dat ik weer zwanger zou mogen zijn. Er zijn er dus bij die al zitten te vissen... grrrrr.

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Heel irritant lijkt me dat, collegas die vragen wanneer de 2e komt.

Als ik je verhaal zo lees, zou ik zeker kiezen voor zekerheid. Zal wel pittig worden, maar zekerheid geeft ook weer een stukje rust natuurlijk

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Kun je geen uren kopen? In sommige cao's is dit mogelijk. Je past dan niet je contract aan, maar koopt dan een aantal uren af per maand.. Dit wordt ingehouden op je bruto salaris geloof ik...

7. Citroen80

Kan ik dan het beste uitspreken dat het gaat eigenlijk de reden dat mijn vriend nog geen vaste baan heeft. En ik er dus vooruit kom dat het om het salaris gaat. Straks wil ik na de tweede wel naar 24 uur werken.

Deel Deze Pagina