Uitkering e.d.

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mensen die mijn vorige topic(s) hebben gevolgd over mijn werk weten dat het niet lekker loopt her en der. Ik heb een jaar contract (mijn 2e) dat komend februari afloopt. Als mijn leidinggevende vorig jaar mij een vast contract had gegeven dan had ik me nu niet druk gemaakt. Echter, zij liet zich leiden door roddels en liet zich adviseren door collega's die haar adviseerden het nog even aan te kijken. Goed, dat terzijde.

Ik heb nu dus een jaarcontract. De gemeentes gaan de 'potjes' nu beheren en er gaan geruchten dat er mensen uitgaan. Geruchten zijn natuurlijk niet altijd waar, want zelfs de praktijkopleider bemoeit zich ermee en zij zegt: Mensen met een jaarcontract gaan er uit. Geen idee hoe zij op dat verhaal komt.

Goed, misschien wat voorbarig maar wat gebeurd er mocht mijn contract niet verlengd worden? Krijg ik dan bericht van het UWV? Hoe hoog is die uitkering? Krijg ik dan bijv. nog een aanvullend iets? Wie kan mij helpen?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Je moet zelf een WW uitkering aanvragen. Dit kan 4 weken voor de datum dat je contract afloopt. Hiervoor moet je je eerst inschrijven bij het UWV. Daarna moet je een WW aanvragen.
    De WW uitkering is 70% van je SV loon. Je SV loon zou je moeten kunnen terugvinden op je loonstrook.
    Op www.uwv.nl kan je je inloggen met DigiD en dan kan je je arbeidsverleden zien. Hier zie je hoelang je recht hebt op WW en welk SV loon ze aanhouden.

3. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik jou was zou ik het niet gaan zitten afwachten en alvast gaan solliciteren. Ik heb je andere werktopics ook gedeeltelijk gelezen. En als je al hebt horen waaien dat er geen contracten verlengt worden, dan zou dat best eens waar kunnen zijn. Ik werk zelf ook voor een grote zorgaanbieder en bij ons worden nu mensen hun contract niet verlengd waar we eigenlijk niet zonder kunnen. Met de kabinetsplannen is het allemaal erg onzeker hoe het gaat lopen in de zorg. Dus grote kans dat er inderdaad geen vaste contracten meer gegeven worden.

Hoe het zit qua uitkering weet ik niet. Dan kun je beter even het UWV bellen of op de site kijken.

Maar ik zou het liever voor zijn en alvast me te pletter gaan solliciteren.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit klopt idd... En ik zou ook gaan solliciteren, sowieso, omdat je het niet naar je zin hebt maar helemaal nu je dit gehoord hebt.
    Succes!

5. kwebbel86

Ik ben ook aan het solliciteren! Maar wat ik nu allemaal te horen krijg bij andere zorgaanbieders: een jaarcontract. En een andere sector? Kom ik niet eens door de voorrondes heen. Bij een supermarkt ga ik ga er 500 netto op achteruit. Dat kan ik niet opbrengen :(

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    heb je andere topics niet gelezen.

maar is het niet mogelijk dat je weer een jaarcontract krijgt?
    als je 2 keer een contract gehad hebt mogen ze het nog een keer met een jaar verlengen misschien dat ze dat wel doen. kun je in elk geval weer een jaar vooruit.

weet hoe lastig dit is ik zat vorig jaar in dezelfde situatie alleen dan een andere sector. ik heb gelukkig een vast contract gekregen als een van de laatsten de rest vliegt er bij ons nu allemaal uit. moest ook in februari

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oei woon/werk je in B.reukelen?

Zou je evt niet uit kunnen wijken naar andere dorpen in de omgeving?

Ik zou idd alvast rond gaan kijken mocht je contract dan niet verlengd worden heb je misschien al wat anders.
    Mocht dit niet zo zijn heb je idd recht op WW Sowieso recht op 3 mnd en dan voor elk aaneengesloten jaar 1 maand ( dus als je bijv 4 jaar hebt gewerkt heb je recht op 4 mnd + de 3mnd die je standaard krijgt )
    De hoogte word bepaald adhv je loon van het afgelopen jaar ( dus heb je bijv het eerste gedeelte van het jaar meer verdiend dan het laatste word er een gemiddelde genomen )

Succes ik moet over 3 wk mn WW weer hervatten mocht ik geen werk kunnen vinden:(

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik weet niet wat je nu verdiend maar je zit met ww al gauw op 300/400 minder dus nu overal op solliciteren. En anders meer uur. Als je niet rondkomt met 3/400 minder zal je of meer uren moeten draaien of weer een beter verdienende baan vinden.

heb je een partner of ben je alleen? Alleen heb je nog wat kans op aanvulling via gemeente (bijstandsniveau).

9. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er mis met beginnen met een jaarcontract dan? Als je een vaste aanstelling moet opgeven, kan ik me nog enigszins voorstellen dat je dat problematisch vind. Maar ook dan heb je vaak geen keuze. Er zijn geen werkgevers meer die meteen een vast contract geven. Tenzij het een hogere functie is waar ze heel nauwkeurig op screenen en dan moet je vaak een assesment doen.

10. kwebbel86

In een andere zorginstelling krijg je ook een jaarcontract. Ik moet in de omgeving solliciteren want ik heb geen rijbewijs.

Een jaarcontract is geen probleem, het is meer dat ik nu een beetje vastloop qua sollicitaties. Ik heb andere huizen in de omgeving gehad. Eentje belooft mij de volgende dag te bellen, ik heb zelf nu 3x gebeld en hij belt gewoon niet terug. Dan heb ik het wel zo'n beetje bekeken daar. Een andere organisatie moet ik 3 kwartier wachten op de bus....'s avonds om 23.00 uur. Ben ik ook niet zo blij mee. Ik kan wel fietsen op zich, maar het is 45 minuten fietsen.... Het is maar wat je er voor over hebt natuurlijk, maar het is wel allemaal net niet.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hmm dat is dan balen ja! Onthoudt alleen wel dat mocht je de WW in gaan je na een x aantal tijd ALLES aan moet nemen ( of het nu ver weg is of niet of het nou 500 euro minder verdiend of niet.)

12. kwebbel86

Dat realiseer ik mij en daarom is een uitkering ook niet ideaal.... het is gewoon echt lastig!

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Laatje niet opjutten door roddels en verhalen die door de gang gaan. Mijn contract moest worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. 2 maanden voor verlenging gingen de wildste verhalen de ronde, iedereen moest er uit, contracten zouden niet worden verlengd etc nu zit ik hier op de bank met een vast contract in de pocket.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik je andere topics niet heb gelezen. In ieder geval heel veel succes de komende tijd ik zal voor je duimen.

14. kwebbel86

Ik ben natuurlijk ook oppasgeld kwijt. Zonder mijn salaris redden we het niet. Moet ik bijv 32 uur per week werken, x 4 weken = 500 euro. En ik krijg niks terug want ze doet het gewoon als go niet aangesloten. Ik werk dus voor haar.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Maar da's toch niet slim? Dan loop je kinderopvangtoeslag mis en haal je jezelf toch onnodig veel kosten op de hals? Zou voor mij een reden zijn m'n kind ergens anders naar toe te brengen want dat is echt zonde van het geld.

16. kwebbel86

De go die ik nu heb opent voor mij om 7u. Ik kan niet om 7.30 of 8u beginnen ivm mijn werk. Vaste avonden kan niet. Ik kan haar dus niet naar de kinderopvang brengen want die begint pas om 8u.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.315
    2.598
    113
    maar je hebt echt wel flexibele gastouders die aangesloten zijn bij een gastouderbureau hoor.
    Onze gastouder ving ook wel kindjes op van kwart voor zeven. De hele kleintjes gingen meteen weer in bedje en als ze wat ouder waren aten ze een broodje mee

18. kwebbel86

Goede nieuws is dat ik gezocht heb op andere flexibele gastouders, dus dat is stap 1. Nu nog een baan vinden.......

19. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowel andere gastouders als andere opvang beginnen om 7 uur hoor. Hier zitten ook 2 locaties die om 7 uur beginnen ( Kdv en bso). En tip van mij; ga je rijbewijs halen! Dan ben je veel flexibeler qua werk.

Thuiszorg al geprobeerd?

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier opent kdv om 7.15 . dat ik als gastouder werkte had ik de kids soms al in pyama om half 7 . sowieso die lastenpost veranderen.

En een brommertje? is goedkoper en makkelijker te regelen maar kan je ook een heel eind mee komen.

Deel Deze Pagina