Dat weet ik heel zeker. Smaken verschillen zullen we maar zeggen Wat ook scheelt is dat de cadeaus zijn gekocht door 2 meiden die nog geen kinderen hebben en er ook (voor zover ik weet) niet mee bezig zijn. Als moeder weet je toch beter welke dingen écht van pas komen..
Ja dat geloof ik! Zou ik ook hebben hoor, snap je gevoel en dat van de cadeau 's te kieskeurig zijn ben ik ook altijd hihi. Nou hoop echt dat ze de kleertjes alsnog leuk vind. Succes met de babyshower!
Ach ja, het is 'maar' voor de baby shower. Als de baby er is, kun je zelf een leuk cadeautje geven... Sowieso niet handig om niet-moeders de kleertjes te laten kopen. Zoveel valkuilen! Shirtjes zonder drukknoopjes op de schouder, witte dingen, dingen met touwtjes of strikjes, boxpakjes die je niet open kan maken aan de onderkant, etc.
Voor sommige mensen zou het hartstikke goed zijn, als ze eens een paar maanden flink onder bijstandsniveau zouden moeten leven. Wat een hooghartige, snobistische reacties kunnen we hier lezen! Met Zeemankleertjes is niks mis, blijft goed en blijft mooi. Gelukkig heb ik ook kleertjes gekregen van de Zeeman van de kraamvisite. Kleertjes die ik zelf niet gekocht zou hebben (vond ze té lief voor een jongetje) maar wat stond het hem goed, zijn echt mijn lievelingskleertjes geworden. Hier koop ik geregeld kleertjes bij de Zeeman en ben daar blij mee. Mijn kraamvisite bood ook de verontschuldigingen aan voor de Zeemankleding. Het was een pyama en daar zit automatisch in de verpakking ook de prijs verwerkt. Ze zei: ik kan het opzichtig wegwerken, maar het maakt ook niet uit dat je weet waar het vandaan komt. Ik heb haar verteld dat ik er erg blij mee ben en dat ben ik ook echt. Mensen gaan in de verdediging omdat ze regelmatig dit soort hooghartige en kwetsende dingen horen. Ze gaan er vanuit dat de ander het afkeurt en waarschijnlijk kennen ze de mening van TS wel en reageert ze daarom al zo. Ik zou de verdedigende reactie van haar niet bij haar zoeken, maar jezelf eens afvragen hoe jij zelf over komt. Waarschijnlijk niet al te positief!
Als je 100 of meer te besteden uebt zou ik voor 1 of 2 dure xadeaus gegaan zijn waar je echt wat aan hebt. De kleertjes ach ieder zijn eigen smaak, ik vind het wel leuk. Heb bij zeeman ook wel eens een kraamkado weggehaald en de ontvangers waren er erg blij mee.
Oooh dat is lastig idd.. Mijn schoonzus wilde ook een keer cadeautjes kopen voor familie die een kindje had gekregen. Wij moesten geld overmaken... en je raadt het al... super lelijk! Ik schaamde me echt toen degene voor wie het was het uitpakte Maar ik durfde het ook niet te zeggen... Zelf heb ik ook lelijke kleertjes gekregen in mijn kraamtijd. Dan weet je niet wat je moet zeggen als je het uitpakt
Dat het bij zeeman gekocht wordt vind ik nog tot daar aan toe en zou ik als het leuk is nog best aantrekken bij mijn dochtertje. Maar sommige mensen hebben nou eenmaal een hele vreemde smaak en kiezen ook nog net de kleertjes uit die er al uitzien of ze al gebruikt zijn... ik praat uit ervaring want ik kreeg ook van dat soort kleertjes in mijn kraamweek. en ik kreeg het van mensen die geld genoeg hebben. Zelf wel dure kleding dragen enz. Als ik weet dat iemand weinig te besteden heeft zou ik er geen probleem mee hebben. Maargoed.. als ik kleding niet mooi vind trek ik het ook niet aan, bij mezelf niet en bij mijn dochtertje niet. Daar heb ik alle recht toe. Toch zal ik altijd vriendelijk 'dank je wel' zeggen en er niks van laten merken dat ik het niet mooi vind.
Sinds wanneer zijn cadeaus bij een kraamvisite eigenlijk verplicht geworden? Laten jullie mensen langskomen om je mooiste wonder te showen, of om cadeaus te ontvangen? Hier had ik niet verwacht dat ik iets zou krijgen. Heb ook nergens om gevraagd en niemand heeft geïnformeerd wat ik zou willen. Ik kreeg ook dingen die mijn smaak niet waren. En nog steeds trouwens. Maar daar gaat het niet om. Ze doen moeite voor je kleintje. Ik was net zo blij geweest als ze niks hadden meegenomen. Ik vraag hun niet om langs te komen om hun geld uit hun zak te trekken voor iets wat ik net zo makkelijk zelf kan kopen. Soms denk ik dat mensen iets te ver doorslaan, wanneer zij hun (dure) wensen kenbaar maken. De meiden uit de openingspost hebben hun best gedaan. Het is niet de smaak van TS. Heel eerlijk? Ik heb voor mijn zwangerschap ook kraamcadeaus gekocht waarvan ik nu denk dat het niet mooi/handig/nuttig was. Dat weet je toch pas als je zelf een kleine hebt. Je kunt het die meiden niet kwalijk nemen.
Ik vind de kleertjes nog wel ok, behalve het jasje. Dat gaat volgens mij in het verkeerde seizoen zitten. Ik heb ook kleertjes gekregen die ik echt niet mooi vind. Zoals een verschrikkelijk setje van Dirkje, maar om het daarom in de kast te laten liggen? Op dinsdag werk ik tot 19u en zie ik m'n meisje maar heel even. Ze is die dag bij m'n ouders en m'n mama vindt haar prachtig met dat setje. Ja, dan doe ik het haar dan aan. En je wil niet weten hoeveel foute kleding ik gekregen heb bij allebei. Daarom niet omdat ze niet mooi waren, maar niet gekeken naar het seizoen of zoals bij zoonlief meisjesspullen terwijl hij een uitgesproken jongensnaam heeft Denk dat de meisjes die de inkopen gedaan hebben echt wel hun best gedaan hebben. En waarschijnlijk ook heel fier zijn op hetgeen ze gekocht hebben Vraag gewoon of ze de bon willen bijhouden, dan kan de toekomstige mama altijd gaan omruilen.
Ooooh vreselijk ! Ik zou me net zo opgelaten voelen als jij, als ze de kadootjes gaat uitpakken. Ik zou het echt even melden op de app dat dit echt niet kan
Eigenlijk is er toch geen probleem (meer)? Er zijn vooral enkele leuke praktische cadeaus gekocht en van het restgeld nog een zeemanpakje. Van alles is een bonnetje. Zou het superleuk hebben gevonden als mijn vriendinnen dit zo hadden gedaan. Ik heb me juist wel ongemakkelijk gevoeld bij een kledingsetje van rond E 35,- maat 62. Vond ik zonde, ze kunnen het maar zo kort aan. Na 3x dragen kon het al naar een goed doel... Stel dat het ook nog niet mijn smaak was, had ik me helemaal ongemakkelijk gevoeld. Ik zou hier dus geen problemen mee hebben. Zonde om hier negatieve gedachten nog over te hebben of over te gaan klagen... Joh, dat pakje is hooguit 6 euro, 5% van het totale geheel, waar maken we ons druk om mensen?
Mocht ik ooit in die situatie terecht komen dan zal ik me op dat moment wel aanpassen maar zolang het niet hoeft. Het maakt mij niet zozeer uit waar het vandaan komt maar iets wat ik niet mooi vind trek ik niet aan, das heel makkelijk. Hier is na de kraamfeesten ook weleens wat de goede doelen bak in verdwenen hoor. En ik vind het raar als je een gezamelijk kado doet je dan bij de zeeman gaat shoppen. Niet perse omdat het de zeeman is maar daar heb je geen gezamelijk budget voor nodig dus mijn inziens koop je dan of iets groter en duurder of neemt een ieder zelf iets mee
Ik zelf houd niet van de zeeman. Dara koop ik alleen joggingbroek voor thuis rond te lopen voor de kids. De meeste dingen vind ik kwaliteit vreselijk gaa altijd zo uit de verhouding zitten Maar buiten dat ik vind de kleertjes opzich niet heel lelijk. Vind de shirt met aapje op wel leuk en het vestje opzich ook wel De moeder zal er sowieso blij mee zijn omdat jullie aan haar denken daar gaat het om
Wow,waar haal je dit vandaan?? Heb ik ergens in dit topic gezegd dat ik Zeeman te min vind? Nee! Ik heb gezegd dat ik deze kleertjes lelijk vind,al waren van ze Armani dan vond ik ze nog lelijk. Mijn dochter heeft ook een aantal dingen van Zeeman hoor en ja,die heb ik zelf gekocht. De kwaliteit is echt alles behalve goed (vind ik) maar voor thuis vind ik het prima. Ik denk dat jij eens bij jezelf te rade moet gaan waarom je zo geïrriteerd reageert,dat doe je dan vast ook niet zomaar
Dat verklaart wel wat.. Tijdens de kraamweek hier heb ik van een groepje kinderloze meiden ook de meest wanstaltige babykleding ooit gekregen. Ik heb gewoon lief dank jullie wel gezegd, en heb me, na hun bezoek, me bijna bescheten van het lachen Het kwam uit een goed hart, dacht ik maar... :') Wat ik wil zeggen, maak je er niet te druk om. De mama in spe heeft waarschijnlijk zelfuitgezochte kleertjes genoeg straks + ze heeft tussen de harde buiken/zere heupen/hormonsters/maagzuur door iets om te lachen.
Ik ben er ook alweer overheen maar dit topic blijft doorlopen en nu maak ik me dan weer druk om bepaalde reacties.. Alsof ik een snob zou zijn waar mensen een negatief beeld over hebben omdat ik deze kleertjes niet mooi vind. Ja,ik koop liever kleertjes van bijvoorbeeld Z8 of IKKS voor mijn dochter,ben ik dan een snob? Ik noem iemand toch ook geen sloeber omdat ze kleertjes bij Zeeman/Wibra kopen?