Vraagje, Prei en kip kan dat??

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Hallo meiden,

Even een vraagje, ik heb niet veel kans om naar de winkel te gaan morgen denk ik, gezien de buien.

ik heb prei liggen maar verder geen vlees, wel kipfilet. kan dat daarbij?

iemand een idee waarmee, aardappels, rijst ofzo... En hoe de kip eten? Met kipkruiden doe ik vaak bij gebakken aardappels, maar bij prei?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja natuurlijk kan dat. Lekker. Roerbakgerechtje maken van de prei, fijngesneden uitje, kipfilet in blokjes, wat paprika in blokjes als je hebt liggen. Ketjap erdoor, mie erbij....Lekker!

Of een hartige taart, is ook super met prei en kip. Ik had vanavond een kip/kerrie quiche gemaakt met prei, paprika, ananas en mozzarella. 2 eitjes loskloppen met wat Turkse yoghurt (of creme fraiche, of slagroom), kerrie en een scheutje ananassap, eroverheen gieten....yumyumyum.

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    haha ik mieter ook de raarste dingen bij elkaar hoor :p
    Zou er een lekkere prei, aardappelschotel van maken.
    En dan apart een kipfiletje kruiden en bakken.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Bedankt alvast! Ik ben wat beperkter ivm ei soja koemelkvrij maar ui en paprika heb ik wel, dan kom ik een heel eind dus?!

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oo ja tuurlijk kan dat! Soms kieper ik paprika, ui en champignons met stukjes kipfilet in een pan, beetje ketjap erdoor. En dan rijst erbij. Smaakt altijd prima :).

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hihi, dat doe ik ook altijd met spullen die ik over heb.
    Kan op zich met alles en kip is goed te combineren vind ik.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja lekker hoor!

@debbrunsschot, ja ideaal vind ik het, ik heb een hele grote hekel aan eten weggooien en dit soort dingen zijn er ideaal voor. Kipfilet is toch al heel neutraal. Omelet is ook een hele goede restjesverwerking haha.

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Je kunt ook aardappeltjes uit de oven maken, kip lekker bakken met kruiden en de prei gewoon bakken! Jummie!!

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Kip kleinsnijdenen kruiden met wat je dan ook aan kruiden in huis hebt, prei, uitje paprika snijden. Lekker in dewok, gekookte rijst erbij en smaakt prima. Evt beetje ketjap erbij als je dat hebt

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ongeveer wat ik vandaag heb gegeten :) Ik neem altijd boerenkipfilet en dan lekker wat groente erbij. Vandaag ook prei, champignons en paprika.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

hee goede tips!

ketjap is soja helaas.
    Dus dan beter aardappels denk ik.

12. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Kip met preiroomsaus en pasta, jummie.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

room kan ook niet ;)

Kan wel aanmaken met maïzena maar wat daar bij? Sorry ben niet zo op de hoogte met zulke recepten. Pasta is mie ofzo?

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Pasta is macaroni/spaghetti etc.
    Als ik het met rijst maak, doe ik er eigenlijk geen saus bij. Beetje olijfolie en kruiden door de rijst (of als je hebt kappertjes, pijnboompitjes etc). En dan de kip met groente erbij. Is nooit droog oid :) Je zou evt wat tomatenspul door de groenten kunnen doen voor een sauzig effect

15. 2jees

2jees Niet meer actief

tomaat kan ook al niet..

oke bedankt. Ik ga ook nog ff op google zoeken ;)

Deel Deze Pagina