gezamenlijke vrienden

Discussie in 'De lounge' gestart door Tara84, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie gezamenlijke vrienden?

1. Alleen eigen vrienden

2. Vooral eigen vrienden, een paar gezamenlijke vrienden

3. Vooral gezamenlijke vrienden, een paar eigen vrienden

4. Alleen gezamenlijke vrienden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vroeg me af of jullie en jullie partners gezamenlijke vrienden hebben. Mijn vriend en ik hebben allebei een eigen vriendengroep en gaan eigenlijk nooit met elkaars vrienden om. We gaan ook niet mee naar de verjaardag van een vriend van de ander. We plannen onze afspraken meestal zo in dat we tegelijk met onze vrienden afspreken zodat de ander niet alleen thuis zit.
    Dit is eigenlijk zo gegaan vanaf het begin van onze relatie (ik was toen 17). We hadden allebei een grote vriendengroep en zijn hier gewoon mee om blijven gaan. Het zijn ook hele verschillende soorten mensen (zijn vrienden zijn nogal alternatief, die van mij wat normaler;))

Af en toe krijg ik wel eens opmerkingen dat mensen het vreemd vinden dat wij niks samen met vrienden doen, maar ik ken het niet anders.

Hoe zit dat bij jullie?

2. me83

me83 Niet meer actief

nou wij hebben voornamelijk wel gezamelijke vrienden.. en ook van voor we elkaar kenden waar we nog steeds mee omgaan die vaak hier komen.. ook gaan we soms apart naar vrienden.. ligt eraan .. als hij daarheen wilt en ik hierheen dan doen we dat gewoon..

denk dat het ook fijn is om dingen voor je eigen te hebben dan alles samen te delen.. ik vind er niks raars aan iig!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Een paar gezamenlijk maar meer eigen.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij hebben eigenlijk helemaal geen aparte vrienden,

ja hij heeft zijn voetbalclub daar ga ik niet bij mee met afscheidsfeestjes of bruiloften,

maar verder hebben we eigenlijk alleen maar gezamelijke vrienden, die we eigenlijk ook echt samen hebben leren kennen.

5. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Wij hebben zowel gezamenlijke vrienden maar ook eigen vrienden... niet meer van het een of het ander.

Naar zijn vrienden ga ik mee als hij op verjaardagen o.i.d. gaat en andersom ook.

Maar we hebben een grote vriendengroep en meestal als de mannen wat gaan doen gaan de vrouwen iets anders doen. De mannen kennen elkaar al van kleins afaan en de partners die ze kregen zijn ook vriendinnen geworden dus zo heb je alsnog je eigen ding om te doen terwijl het eigenlijk 1 grote vriendengroep is.

Toen de mannen een vrijgezellenfeest aan het plannen waren hadden de vrouwen dit ook. en als de mannen voetbal kijken dan gaan wij lekker een etentje plannen of de stad in (mits het NL elftal speelt dan kijken we natuurlijk allemaal)

Zodoende...

Maar kan me best voorstellen dat als je vriend alternatieve vrienden hebt dat je je daar niet tussen voelt. Ze hebben een denkwijze en een manier van doen waar je je prettig bij moet voelen, zo niet dan kun je beter thuis blijven. ik zou me ook niet lekker voelen daartussen namelijk en zou dus ook niet mee gaan.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Oja, die optie had ik er ook bij moeten doen. Evenveel eigen als gezamenlijke vrienden:)

Dat is het ook een beetje denk ik. Ik heb gewoon heel weinig gemeen met die mensen (ook al zijn ze stuk voor stuk super aardig) en voor mijn vriend geldt hetzelfde.

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wij hebben vooral gezamenlijke vrienden.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Voornamelijk eigen...paar gezamenlijke.
    Mijn man komt hier niet vandaan...hij woonde in brabant.
    Door mijn vriendinnen kent hij een paar van hun mannen.
    Één daarvan is een hele goede vriend geworden.....en 2 goede kennissen.

9. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Wij hebben eigenlijk alleen gezamenlijke vrienden. Ik kom oorspronkelijk ook niet uit de woonplaats waar ik nu woon, dus heb iedereen via mn vriend leren kennen. Hij heeft een best grote vriendengroep.
    Al ga ik gerust ook wel samen met een vriendin uit deze groep iets samen doen oid. Mijn vriend hoeft niet altijd overal bij te zijn of andersom.

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij hebben eigenlijk alleen 'eigen' vrienden. Hij heeft er een aantal uit zijn jeugd en van zijn studie en daarnaast ook nog de voetbalvereniging en wat concertmaatjes. Ik heb een aantal vriendinnen die ik ken via studie en werk.

Ik zie mijn vriendinnen meestal overdags. Ik werk zelf niet en zij parttime. Hun partners zie ik zelden en mijn man ziet mijn vriendinnen ook niet vaak.
    Als we met manlief's vrienden afspreken, is dat meestal 's avonds of in het weekend, aangezien hij fulltime werkt. Dan ben ik er uiteraard ook bij.
    We hebben verder niet heel veel behoefte aan enorme vriendengroepen :) en onze vrienden van beide kanten zijn ook niet echt compatible met elkaar, zeg maar :D

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

voornamelijk gezamelijk maar ook een paar eigen vrienden :)

12. tulip

tulip Niet meer actief

alleen gezamelijke vrienden eigenlijk. Dat is zo gegroeid. 1 vriendin is altijd een collega van mij geweest (nu niet meer) maar werd door het werk dus een vriendin. Met feestjes enz, kwamen de mannen ook bij elkaar en nu is het zn beste vriend.

Zo is het met veel vrienden enz. gegaan.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

We hebben voornamelijk eigen vrienden, maar we spreken wel af en toe samen met deze vrienden af. Dus ik ga vaak met vriendinnen (alleen de vrouwen dus) ergens wat eten, maar soms komen ze bijv. ook (wel of niet met aanhang) bij ons thuis. En dan is mijn man er dus bij. Hetzelfde met zijn vrienden.

We hebben ook een paar vrienden die we als stel hebben leren kennen (met name buren).

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij hebben vooral gezamenlijke vrienden. We hadden ieder een eigen vriendengroep toen we elkaar leerden kennen, maar in de afgelopen 10 jaar zijn al die vrienden gezamenlijke vrienden geworden.

Ik spreek wel regelmatig alleen met een van mijn vriendinnen af, maar zij (en hun partners) zijn ook bevriend met mijn vriend. Hij spreekt ook nog regelmatig alleen met zijn vrienden af, wat inmiddels dus ook vrienden van mij zijn.

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij hebben vooral onze eigen vrienden en een paar gezamenlijke vrienden. Ik vind zijn "eigen" vrienden niet zo boeiend. Zijn ook alleenstaand en nog echt jongetjes. En ik heb een paar vriendinnen die al 16 jaar mn beste vriendinnetjes zijn en waar ik alles mee deel maar die ik ook gewoon graag voor mezelf heb zeg maar. En we hebben een paar stelletjes wat gezamenlijke vrienden zijn van ons. Dus van alles wat :)

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Het klinkt heel sneu, maar we zijn druk bezig om op sociaal gebied de boel een beetje op te krikken haha.

Ik had een hele leuke vriendengroep en nog steeds als ik ze zie is het gezellig. Maar ik ben nu, met die kleine erbij, gewoon in een heeele andere levensfase beland. Ook doordat ik vrij jong ben en zij ook gewoon totaaaal niet bezig zijn met hokken en kinderen krijgen.

Mijn vriend had vooral vrijgezellen als vriend en toen ik een relatie kreeg met hem is dat contact ook steeds minder geworden. Ze begrijpen niet dat de aandacht een beetje verdeeld moest worden haha. En nu hebben we een kleine is dat nog minder geworden.

We hebben vooral veel kennissen.. en we hebben onze familie.. En die zijn bijna allemaal gemeenschappelijk en een paar echt van voordat we elkaar leerden kennen.

17. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

wij hebben eigenlijk alleen maar `gezamelijke` vrienden. Het zijn eigenlijk de vrienden van mijn man waar ik tussen ben gerold. Eigen vrienden heb ik niet

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben import en heb zelf niet zo'n grote vriendengroep meer en m'n vriend is hier geboren en getogen dus voornamelijk vrienden via hem, gaan in principe wel altijd samen naar feestjes/verjaardagen van onze vrienden...zou het wel leuk vinden als we een leuk nieuw stel zouden leren kennen.

19. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

De 'eigen vrienden' zijn steeds meer gezamelijk geworden...

20. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben vooral gezamenlijke vrienden. We hadden allebei eigen vrienden, maar het is allemaal samen gegroeid zeg maar en dit vind ik nog wel het leukste dat je met allemaal goed kunt opschieten. Zeker nu er kindjes bij zijn komen kijken wie ook leuk met elkaar kunnen spelen dan natuurlijk.

Deel Deze Pagina