gezeik met kattestront

Discussie in 'De lounge' gestart door eliesja, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    sjonge zeg, belt me ma pisst op dat ze een halve vuilniszak kattenstront uit haar tuin heb lopen opruimen(voor de zoveelste keer) en dat ze het zooo zat is om die kattenstront van een ander op te ruimen dat ze van plan is om, als ze weet van wie die kat(ten) is (ze heb wel een vermoeden) die kattenstront bij diegene in de brievenbus te gaan gooien..:$ Nou krijg me ma niet aan de wijs dat ze dat gewoon niet moet flikken dat het baasje er weinig aan kan doen! die kunnen moeilijk tegen hun kat(ten) zeggen dat ze niet meer daar mogen poepen..;)pfff ze is zo eigenwijs dat ze voet bij stuk houd..8)

nu is er wel eens een topic over geweest, dacht ik.. dat je ook middelen hebt om dat gepoep in de tuin tegen te gaan...wat kan ik tegen me moeder zeggen wat ze in haar tuin kan gooien wat helpt tegen die overlast?

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Bij tuincentra is o.a. kattenschrik te koop. Misschien kan ze het eerst hier eens mee proberen? Is een soort citronella, dus ruikt nog wel lekker ook.
    Maar als het echt niet werkt, dan aanbellen en de zak overhandigen. Dat is nog wat netter dan door de brievenbus *proest* hoewel dat arme baasje er natuurlijk helemaal niks aan kan doen!

3. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Hihi, heb geen advies maar moet wel lachen om je titel.

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heet dat ook zo, katteschrik?
    zal het gelijk noteren..ja dat zou idd iets netter zijn haha.

5. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

koffiedik, vinden ze niet fijn aan hun pootjes.

6. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    hahaa, ik moet lachen om de reactie van je moeder! :D Het is ook vrij logisch dat ze ff zo reageert. Als je iedere keer in de kattekak zit, wordt je wel pissed!

Ik zou het niet door de Brievenbus doen, maar gewoon voor de deur neerzetten :)

Tja, ze wil toch wel ff laten voelen, dat ze boos is! haha. Succes met je mams!

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Je hele tuin met koffiedik bekleden lijkt me nou ook weer een beetje raar.. :D

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dan laat je de koffiedik in de koffiezakjes zitten en beplant je hele tuin ermee :D haha. (nee, grapje)
    Succes ermee!

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

niks zeggen. je ma heeft groot gelijk.

10. Essenhout

Ach, kofiedik zit er net zo uit als potgrond, toch!? :D

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ahum tja om nou zoveeeeeeel koffie te moeten gaan drinken om de hele tuin te bekleden, eh nee dat gaat niet werken, is ze nog bozer/agressiever door al die caffeine hihi.

idd mischien voor de deur zetten en aansteken mischien..:D

12. Essenhout

Gewoon een koeievlaai in een krant vouwen. voor die mensen ze deur leggen. De krant aanstekken, aanbellen en wegrennen.
    Dan gaan ze op die krant stampen, resultaat: juist, overal de koeievlaai. :p
    Wel even een briefje in de bus doen voor de tijd: aub, de uitwerpselen van uw kat bij deze geretouneerd. :D

Oke, heel flauw, maar ik heb dit ooit ergens gelezen, moest er wel om lachen, haha :p

13. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
  14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heb ik een keer gedaan:)

15. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ja, google maar eens op "kattenschrik" en dan naar afbeeldingen. Het is een ecologisch middel. Ik heb de spray een tijdje gebruikt toen er hier katers rond de deur zaten te zeiken (heb zelf poezen, die op dat moment krols waren). Het maskeert de pisgeur in ieder geval. Misschien werken de korrels goed tegen alle poep, zodat de katten uit de tuin weg blijven. Het is o.a. bij de praxis te krijgen trouwens... tenminste, de praxis die een tuinafdeling heeft.
    Succes!

16. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    en toch snap ik je moeder wel Elies.....hier ook flink de pee in over al die los schijtende katten van de buurt............:x
    Is een beetje de omgekeerde wereld aan het worden dat IK/WIJ er alles aan moeten doen om de katten van een ander uit mijn tuin teweren , terwijl ik echt niet om gevraagd heb ....
    Als ik persoonlijk steeds bij hen door de tuin loop en de boel onder schijt, denk ik ook niet dat dat met applaus ontvangen word..

Maargoed......eindeloze discussie word het dan...;)

17. Essenhout

Hihi een vriend van mijn vader ook.
    Ik wil het nog een keer doen alleen om het gezicht van die mensen te zien XD

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    Kan me je moeder wel heel goed voorstellen en tja de eigenaar kan inderdaad niet tegen die kat zeggen dat die daar niet mag schijten.
    Aan de andere kant kan hij zijn kat ook binnen houden af aangelijnd in zijn eigen tuin zodat die zijn behoefte niet ergens anders kan doen.

En dan zag ik laatst ook iemand op de tv die vond dat de katten ook recht op hun vrijheid hadden net zoals een mens.
    Zei toen ook tegen mijn man dan vind ze het dus ook niet erg dat ik in haar tuin kom zitten schijten want ik heb dan ook recht op die vrijheid net zoals de katten.

Dus misschien niet de meeste nette oplossing die je moeder bedacht heeft maar misschien wel de effectiefste. Mijn vader had last van een hond die steeds in hun tuin poepte (aangelijnd en al dus baasje stond erbij) na herhaaldelijke verzoeken om dit niet te doen heeft mijn vader de keutel dus in een zakje gedaan en door de brievenbus gegooit met daaraan een briefje waarop die had geschreven dat hij er de volgende keer geen zakje om zou doen

19. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb het hier een jaar geleden ook gehad en heb 2 filters vol koffiedik verspreid over een tuin van 35m2 (de tuin hoeft niet propvol ;)) heb ze nooit weer gezien:)

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Eensch

Deel Deze Pagina